Objasnili o čemu je riječ
78

Ekonomski fakultet u Sarajevu prvi u BiH dobio laboratoriju za neuromarketing

B. R.
Ekonomski fakultet UNSA dobio opremu za istraživanje neuromarketinga (Foto: EFSA)
Ekonomski fakultet UNSA dobio opremu za istraživanje neuromarketinga (Foto: EFSA)
Ekonomski fakultet Univerziteta u Sarajevu (EFSA) je prvi u Bosni i Hercegovini dobio neurobihejvioralnu laboratoriju, a u ovoj ustanovi su objasnili koja je svrha te laboratorije.

Kako su saopćili, oprema za laboratoriju je nabavljena uz pomoć Fonda za naučnoistraživačke, istraživačko-razvojne i umjetničke programe Ministarstva za nauku, visoko obrazovanje i mlade Kantona Sarajevo.

Međunarodni istraživački tim, predvođen profesoricom Melikom Husić-Mehmedović, realizira projekat na osnovu prošlogodišnjih sredstava ovog fonda. Oprema podrazumijeva:

  • Eye tracking uređaj za praćenje pogleda, fokusa na određeni segment te trajanje vizuelne pažnje. Posebno se koristi u marketingu za unapređenje pakovanja proizvoda, pozicioniranje vizuelnih elemenata na plakatima, uređenje prodajnog prostora i pozicioniranje proizvoda na policama;

  • Galvanic Skin Response uređaj kojim se mjeri razina uzbuđenja dok se, primjera radi, gleda ili sluša reklama;

  • Analizu facijalnih ekspresija, kojom se može utvrditi vrsta emocija koju pokazuje ispitanik kada je izložen stimulansu, slici ili videozapisu.

Profesorica Husić-Mehmedović je, kako su saopćili iz EFSA-e, jedan od pionira u istraživanjima ove oblasti u svijetu te ima publikacije u vrhunskim svjetskim časopisima na temu neuromarketinga. Tim čine, kako su naglasili, visoko referentni stručnjaci iz Danske, Slovenije i Bosne i Hercegovine, a zahvaljujući ovom projektu u pripremi je globalno istraživanje o neuromarketinškim mitovima.

Oprema se koristi za praćenje reakcije ispitanika u svrhu razvoja marketinga (Foto: EFSA)
Oprema se koristi za praćenje reakcije ispitanika u svrhu razvoja marketinga (Foto: EFSA)

"Oprema, koju smo nabavili zahvaljujući sredstvima Fonda Vlade Kantona Sarajevo, predstavlja prvu fazu našeg laboratorija. Sljedeće godine planiramo se prijaviti na Fond kako bismo osigurali sredstva za nabavku druge opreme - elektro encefalogram (EEG) i opremu za virtuelnu stvarnost (VR oprema). Time bismo išli ukorak s vrhunskim laboratorijama ovog tipa u Evropi, koje su još uvijek rijetkost i privilegija", istakla je Husić-Mehmedović.

Prof. Melika Husić-Mehmedović predvodi istraživanje neuromarketinga na EFSA-i (Foto: EFSA)
Prof. Melika Husić-Mehmedović predvodi istraživanje neuromarketinga na EFSA-i (Foto: EFSA)

Napomenula je da će od naredne godine studenti master programa iz Marketinga imati priliku raditi istraživanja i master radove s ovom opremom, saopćili su iz EFSA-e.