Prvi put u historiji

Astronomi uočili kako zvijezda "guta" planetu, ista sudbina čeka i Zemlju

D. B.
Naučnici znaju da umiruća zvijezda postaje div koji guta sve planete u određenom radijusu, no nikada to nisu imali priliku vidjeti, sve dosad.

Astronomi s Caltecha, Harvarda, MIT-a i iz drugih škola uočili su kako zvijezda "guta" jednu od planeta koje orbitiraju oko nje dok se pretvara u crvenog diva.

Zvijezda udaljena oko 12.000 svjetlosnih godina, blizu konstelacije Aquila, postala je 100 puta svjetlija u tokom više od 10 dana u "izljevu" za koji istraživači kažu da je predstavljao vrući jovijanski svijet koji je pao u atmosferu zvijezde domaćina i na kraju u njeno jezgro.

Grupa naučnika je uočila prizor u maju 2020. godine, no bilo im je potrebno vrijeme da utvrde šta se zapravo dogodilo. Zahvaljujući infracrvenog teleskopu NEOWISE, tim je isključio mogućnost spajanja zvijezda. Energija je bila samo hiljaditi dio onoga što je trebala biti u slučaju sudara zvijezda, a pojavio se i mlaz hladne prašine umjesto vruće plazme.

Vjeruje se da je ovaj fenomen uobičajen u svemiru, kao i da će se druge planete uključujući Zemlju suočiti s istom propašću kada Sunce "umre" za otprilike 5 milijardi godina. S tim u vezi, astronomi su potvrdili svoje postojeće modele. Prethodne studije su posmatrale zvijezde neposredno prije i nakon što su "progutale" planete, no nikad u samom procesu.

Još uvijek postoje nepoznanice o zvijezdama koje "jedu" planete, međutim, ovo otkriće pomaže u upotpunjavanju slike. Sljedeći val opservatorija s infracrvenim spektrom povećat će šanse za uočavanje sličnih događaja. To bi moglo pokazati kako se ovi apokaliptični procesi razlikuju u svemiru.