|

Piše: E. B.
7.7.2017. u 20:49
komentara

dijeljenja
Astronomi amateri iz Sarajeva Alan Ćatović i Džan Jašarević snimili kretanje asteroida Juno Umjetnički doživljaj izgleda asteroida Juno (Ilustracija: David A. Aguilar)
Astronomi amateri Alan Ćatović i Džan Jašarević su ove sedmice napravili nešto što nikome do sada u BiH nije pošlo za rukom.
Ćatović i Jašarević su uspjeli prvi put sa teritorije Bosne i Hercegovine snimiti asteroid i osnovne elemente njegove putanje.

Radi se o asteroidu Juno, kojeg su snimili iz sarajevskog naselja Stup koristeći teleskop Refraktor 120/900 SW BD APO + 9×50 finder, a snimljen je kameron Canon 1100D mod.

Juno je asteroid u asteroidnom pojasu koji se nalazi između Marsa i Jupitera. Juno je treći otkriveni asteroid ikada. Otkrio ga je 1. septembra 1804 njemački astronom Karl L. Harding. Juno je 11. najveći asteroid u Sunčevom sistemu s prečnikom od 234 kilometra, te sadrži 1 posto ukupne mase asteroidnog pojasa.

Sačinjen je od nikla, s primjesama željeza i magnezijevih silikata, a orbitalni period mu je 4,36 godina.

Kada je tek otkriven, Juno se smatrao planetom, ali je reklasificiran kao asteroid i manji planet tokom 1850-ih godina.

Više o samom asteroidu Juno i o veoma zahtjevnom načinu snimanja možete pročitati ovdje.
Prijavi grešku