"Ubica planeta"

Asteroid Apophis ubrzao na putu prema Zemlji, postoji mali rizik od sudara

D. B.
Uprkos ranijim kalkulacijama, asteroid Apophis bi ipak mogao udariti u Zemlju 2068. godine nakon što je nedavno promijenio putanju, a posljedice su apokaliptične.

Asteroid Apophis je dobio ime po egipatskom bogu haosa, a ovog potencijalnog "ubicu planeta" posmatrao je Dave Tholen sa svojim timom s Havaja.

Asteroid 99942 Apophis je definitivno promijenio svoju putanju u proteklih 16 godina, a to je rezultat Yarkovsky efekta. Moguće je da će se za 48 godina naći na putanji koja vodi direktno prema Zemlji.

Yarkovsky efekt opisuje kako pratiti količinu radijacije koja "curi" iz objekta i kako može promijeniti njegovu putanju blago, ali ipak potencijalno imati katastrofalne posljedice za planetu poput Zemlje.

"Uzimajući u obzir Yarkovsky efekt, mogućnost sudara 2068. godine još uvijek postoji. Ona je mala, ali ipak postoji", izjavio je Tholen, istraživač s Instituta za astronomiju na Univerzitetu Havaji.

Tholen je zajedno s Davideom Farnocchijom iz NASA-ine Laboratorije za mlazni pogon predstavio zabrinjavajuća otkrića, a Apophis trenutno predstavlja treću najveću opasnost po Zemlju.

Prema prethodnim procjenama, šanse da Apophis udari u Zemlju 12. aprila 2068. godine iznose 1:150.000, ali Tholen vjeruje da je rizik čak i manji te da iznosi 1:530.000 nakon posljednjih otkrića.

Asteroid se sastoji od nikla i željeza, a njegov prečnik iznosi 300 metara. Kreće se brzinom od 21.060 km/h.

Kada bi udario Zemlju, Apophis bi stvorio silu jednaku 1.151 megatona TNT-a, odnosno 1.501.000 kilotona. Poređenja radi, jačina ekplozije u Bejrutu koja se dogodila 4. augusta iznosila je 2,75 kilotona. Bombe bačene na Hirošimu i Nagasaki stvorile su eksploziju jačine 15 i 20 kilotona.