Emoji, reelsi, memeovi...
18

Digitalno povezani, emocionalno udaljeni: Šta Gen Z zaista želi reći i kako danas komuniciraju?

Klix.ba
Imamo sve alate za komunikaciju, a sve manje razgovaramo
Imamo sve alate za komunikaciju, a sve manje razgovaramo
Generacija Z, mladi rođeni između kraja devedesetih i 2010. godine, odrasla je uz pametne telefone, internet i aplikacije koje omogućavaju komunikaciju u stvarnom vremenu. No, iako su tehnički možda najpovezanija generacija do sada, ujedno su i ona koja se najčešće osjeća emocionalno nepovezano.

Gen Z prosječno provodi više od šest sati dnevno online, a veliki dio njihovih emocija, izražavanja i odnosa odvija se upravo putem ekrana.

Njihova komunikacija je brza, sažeta i simbolična, a njihov jezik su emojiji, TikTok klipovi, memeovi i screenshoti koji "kažu sve". Pa tako, emotikon srca često zamjenjuje riječi "volim te", "vatricu" ćete dobiti kada žele nešto odobriti ili dati do znanja da im se vrlo dopada, a ako nemaju vremena za tipkanje - poslat će vam emotikon očiju - što znači da su vidjeli poruku, ali nemaju kad odgovoriti na nju. Moderni seen.

No, iako su naučili sve trikove u komunikaciji preko mobitela, to često prati odsustvo emocija u stvarnosti. Jer - što više dijelimo online, to manje pružamo u stvarnom životu.

Dok su tehnički neprestano "uključeni", pripadnici Gen Z priznaju da rijetko imaju autentične, licem u lice trenutke s prijateljima i porodicom. Studije pokazuju da se čak 73% pripadnika ove generacije osjeća emocionalno udaljeno. I usamljeno.

Personalizacija kao način izražavanja

Ono po čemu se pripadnici Gen Z ističu jeste njihova potraga za smislom i autentičnošću. Skeptični su prema klišejima, ne podnose generičke poruke , a ako im se nešto dijeli, to mora imati značenje - lično, iskreno i stvarno.

Pitate se zašto toliko preferiraju personalizirane stvarčice, oglase i poruke? Pa, oni ne žele biti samo "publika". Žele biti uključeni i osjećati se kao da ih neko zaista poznaje i cijeni.

Upravo zato, ima smisla da pažnju ove generacije ne pokušavamo osvojiti velikim riječima, već malim gestama koje govore više. Kao što je, recimo, flaša na kojoj ne piše "Coca-Cola", nego - ime osobe kojoj je poklanjate. Ili ime osobe koja joj znači, vaša interna šala, nadimak, šifra koju znate samo vas dvoje.

Coca-Cola i
Coca-Cola i "Share a Coke" kampanja

Kad flaša postane poruka

Coca-Colina kampanja "Share a Coke" vratila se i ove godine, uz podsjetnik da povezivanje može početi jednostavnim činom dijeljenja. Zamjena logotipa imenom, porukom ili nadimkom, dolazi s ciljem da se potakne kontakt koji nije virtualan, već koji direktno govori: "Evo, mislio/mislila sam na tebe."

U doba kada je generacijama teško reći "velike riječi" poput "hvala", "nedostaješ" ili "tu sam", boca s porukom može biti savršeno rješenje. Za prijateljicu iz djetinjstva s kojom se više ne čuješ kao prije. Za kolegu s faksa kojem želiš pokazati da ti je stalo. Za osobu koju voliš, ali ne znaš koje riječi da upotrijebiš.

Ime, nadimak, poruka. Ono što stoji na boci može biti podsjetnik na zajedničku uspomenu ili jednostavno znak pažnje i ljubavi.

Coca-Cola i
Coca-Cola i "Share a Coke" kampanja

To nije sve - osvojite vrijedne nagrade

Osim što podsjeća na važnost prisustnosti i povezanosti, kampanja "Share a Coke" ove godine nosi i dodatnu dimenziju kroz nagradnu igru "Podijeli s dragom osobom i osvoji fantastičnu nagradu".

Poklanjanjem personalizirane boce i učestvovanjem u kampanji, imaš priliku osvojiti fantastične nagrade - Automobil Fiat 500, iPhone 16, Pro Max, te godišnju pretplatu na Deezer servise.

Nagradna igra traje do 30. juna 2025. godine, a više informacija možeš pronaći na zvaničnoj stranici ba.coca-colahellenic.com.

Iako za današnje generacije većina toga stane u share, like i swipe, ostaje pitanje - kad si posljednji put nekome pokazao emociju i dao mu nešto iz ruke, a ne iz inboxa?

Neka ova kampanja bude vaš znak da izađete iz ekrana i budete prisutni. Jer, fizička povezanost - čin da nekome nešto uručite, pogledate ga u oči i nasmijete se zajedno - još uvijek je nešto najvrednije što možemo pružiti, ali i dobiti zauzvrat.