Ljubav, hobi i posao
80

Alen Petrović: Od zarade na YouTubeu može se dobro živjeti u BiH

Piše: S.H.P.
Foto: Alen Petrović s Cookijem
Foto: Alen Petrović s Cookijem
Alen Petrović je tridesettrogodišnji videomontažer iz Sarajeva koji se pored svog primarnog zanimanja već godinama bavi YouTubeom. Trenutno ima više od 160.000 pretplatnika, a ono što je interesantno jeste da je jedan od rijetkih youtubera koji u prvi plan ne stavlja sebe, već svoje ptice.

Kaže kako se YouTubeom počeo baviti sasvim slučajno, a svojim hobijem uspio je spojiti svoje dvije velike ljubavi - ljubav prema videomontaži i svojim pticama.

"Od samog postanka YouTubea koristio sam ga kao i većina korisnika, za slušanje muzike i pisanje komentara. Često sam gledao snimke nekih od najpoznatijih youtubera i divio sam im se kako su uspjeli snimiti i objaviti video koji će privući ogroman broj ljudi. I onda sam došao na ideju da snimam svog kućnog ljubimca Cookija koji je govorio mnogo riječi na našem jeziku. Ljudima se to dopalo pa sam odlučio nastaviti", rekao je na početku našeg razgovora Alen Petrović.

Kada je počeo objavljivati snimke na kanalu Alen AxP, imao je samo jednu tigricu Cookija, no sada ih ima čak četiri Sunnyja, Biscuita, Cookija i Mr. Snowflakea.

"Trenutno imam više od 160.000 pretplatnika iz naše zemlje, regiona, ali iz svijeta. Najviše me prate Amerikaci, Englezi, Kanađani i Indijci. Na početku sam pravio snimke na našem jeziku, ali sam vremenom shvatio da je puno bolje raditi na engleskom jeziku ako želite biti planetarno poznati. Tim korakom sam razočarao mnoge svoje pratitelje iz regiona pa sam zbog toga pokrenuo i kanal na bosanskom jeziku koji trenutno vodi moja supruga", kaže Alen.

Silver Play Button

Kao i svakom youtuberu, kada je počinjao san mu je bio imati puno pregleda i puno pretplatnika, no kako kaže stvari na YouTubeu nisu tako jednostavne, a sada ima i svoju stranicu. Želite li uspjeti morate se ipak naoružati strpljenjem, ali i uložiti sate predanog rada na realizaciji jednog videa. Od pripreme teksta, čitanja, snimanja kadrova, montaže i na kraju distribucije finalnog proizvoda. Zbog toga je osjetio nevjerovatnu sreću kada je na vrata njegovog stana stigao Silver Play Button za prvih 100.000 pretplatnika.

"Za mene je to priznanje YouTubea bilo veliki uspjeh, jer je bilo potrebno uložiti zaista puno rada, truda i sati snimanja da se sve to postigne. To nije obična nagrada koja će neko vrijeme stajati kao ukras na zidu mog doma, to je svaki pratilac koji mi je bio podrška sve ove godine i koji je naučio nešto korisno gledajući moje snimke i kojima su pomogli da usreće svog kućnog ljubimca, što mi je prije svega i bio cilj", rekao je Petrović.

No pitanje koje Petroviću uvijek postavljaju jeste: Može li se od YouTubea uopće živjeti i može li biti osnovni izvor finansija?

"Da, može se živjeti od YouTubea i to veoma dobro za naše prostore. Međutim, osim što imate materijalnu korist, svako ko želi da se bavi YouTubeom mora imati želju i ljubav prema kreiranju videosadržaja, jer ko god se okušao radi materijalnog, odustao je, jer ovaj hobi oduzima mnogo slobodnog vremena. Morate konstantno razmišljati o idejama, kako poboljšati snimanje i montažu koja u biti oduzima i najviše vremena. Kad sam počinjao ozbiljnije raditi, mnogi su mi se smijali na zaradu od jednog eura mjesečno, mislili su da gubim vrijeme, no sada me isti pitaju za savjet kako pokrenuti vlastiti kanal", objašnjava Petrović.

Njegovi videosnimci imaju više od 33 miliona pregleda, dok njegov najgledaniji video, koji je i bio okidač njegovog uspjeha, ima više od tri miliona pregleda, a inspiraciju za snimanje, kako kaže, pronalazi u svakodnevnici.

"Inspiraciju pronalazim u svakodnevnici, ali i potrebi da svojim tigricama poboljšam uslove življenja. Sam sam pravio kavez za ptice iako to nikada prije nisam radio, igralište za tigrice, a svakodnevne životne situacije kao što je buđenje u šest ujutro daju vam ideju za svaki sljedeći video", rekao je Petrović.

Ono što je još interesantno jeste da se Alen rijetko pojavljuje u svojim videima. U prvom planu su njegove tigrice.

"Moje viđenje uspjeha videa je da taj video bude tu za mnoge generacije i da mnogima bude od koristi. Između ostalog, u videima se ne pojavljujem jer mislim da se ne bih uspio svidjeti baš svima, budući da sam već deset godina videomontažer, navikao sam da budem neko ko je odgovoran da na ekranu sve bude kako treba, ali iza kamera. Popularnost mi nije bitna jer se vodim pravilom da video objavljujem samo zbog tigrica", rekao je Alen i dodao kako pratitelji traže njegove savjete i preko ostalih društvenih mreža.

Zbog toga je Alen morao pokrenuti i vlastitu web stranicu i Facebook grupe kako bi bio dostupan svima. Najčešća pitanja su upravo o brizi o ovim kućnim ljubimcima.

"Nažalost, ne mogu pomoći svima jer ja nisam veterinar i uvijek ih savjetujem da svog ljubimca odvedu na pregled kod veterinara. Tigricama je potrebno pružiti mnogo pažnje. Mnogi moraju shvatiti da su tigrice i bilo koji drugi ljubimac, članovi porodice, a ne saksija s fikusom u ćošku sobe", rekao je Petrović.

Porez i YouTube

Nakon što je prošle godine Porezna uprava FBiH javno pozvala sve one koji zarađuju u inozemstvu, a najveći broj među njima su freelanceri, da se obrate PU FBiH i uplate porez, mnogi su negodovali. Ipak, porez su mnogi platili, a među njima je i Petrović.

"Porez sam platio teška srca, iskreno. Odmah da kažem, nisam protiv poreza, ali mi je prosto nevjerovatan odgovor uposlenika Porezne uprave da moramo plaćati procent za zdravstveno osiguranje koje nemamo pravo koristiti. Što znači da sam nezaposlen, kao freelancer ne bih imao pravo na zdravstveno, ali bih ga svakako morao plaćati, što je još jedan nonsens u ovoj državi".

Foto: Alen Petrović s Biscuitom
Foto: Alen Petrović s Biscuitom

Rekao je i da se nada da će u budućnosti država napraviti funkcionalan zakon o freelancerima prema kojem će imati veća prava nego sada, a svim budućim youtuberima dao je i jedan koristan savjet.

"Budući da sam pročitao mnoge knjige, tutoriale, savjete i istraživao kako funkcionira YouTube, jedno je sigurno: YouTube svima nudi mogućnost spajanja ugodnog s korisnim. Trebate imati kvalitetan videomaterijal koji će se svidjeti gledaocu i vjerovati u sebe, a sve ostalo ide samo svojim tokom", rekao je na kraju našeg razgovora Alen Petrović.

Vezani članci