Obećao reakciju
7

Brend čije je zaštitno lice George Clooney optužen da izrabljuje djecu

DP
George Clooney (Foto: EPA-EFE)
George Clooney (Foto: EPA-EFE)
Kao ambasador poznatog brenda Nespresso, glumac George Clooney je zaradio 31 milion funti, ali je taj brend optužen da izrabljuje djecu.

Holivudski glumac George Clooney je obećao da će se stati na put izrabljivanju djece na farmama, koje su dovedene u vezu s Nespresso brendom, čije je on zaštitno lice.

Glumac koji je, kao ambasador ovog poznatog brenda zaradio 31 milion funti, bio je tužan kada je vidio snimke djece, koja rade na plantažama osam sati na dan, za manje od pet funti, prenosi Daily Mail.

Film Channela 4 prikazuje djecu koja, u Gvatemali, pakuju zrna kafe, zatim nose težak teret na vagu. Nespresso, poznat po svojim stiliziranim aparatima i kapsulama za kafu, nije javno izdao popis plantaža s kojih se opskrbljuju.

Reporteri u filmu naglašavaju da su pronašli informacije o dobavljačima u Gvatemali, desetom najvećem proizvođaču kafe na svijetu. Dobili su pristup farmama koje se nalaze u udaljenim regijama i na svakoj od njih radila su djeca.

"Bio sam iznenađen i tužan kada sam vidio ovu priču. Jasno je da ovaj odbor i kompanija imaju još posla. I taj se posao mora napraviti. Radio sam na farmi duhana od svoje 12 godine, jedinstveno sam svjestan složenih pitanja koja se tiču poljoprivrede i dječjeg rada", izjavio je Clooney (58), koji se pridružio Savjetodavnom odboru za održivost kompanije Nespresso 2013. godine.

Clooney, koji je radio na farmi duhana svog djeda u Kentuckyju tokom ljetnih praznika, izjavio je da se nada da će reporteri nastaviti istraživati ove uvjete i da će ih obavijestiti ako se ne promijene.

Glumac je zaštitno lice poznatog brenda od 2006. godine i tvrdi da je ponosan na posao koji Nespresso obavlja.

Cilj je oduvijek bio poboljšanje života poljoprivrednika. Učiniti njihove farme profitabilnijim. Jako sam ponosan na uspjeh njihovih zalaganja. Poboljšali su živote hiljade ekonomija širom svijeta", tvrdi Clooney.

Predsjednik i izvršni direktor Nespressa, Guillaume Le Cunff inzistira da njihova tvrtka ne tolerira dječje izrabljivanje i obećao je da će istražiti slučaj.

"To je neprihvatljivo. Ako postoje sumnje da naši visoki standardi nisu ispunjeni, reagirajmo odmah. U ovom slučaju, pokrenuli smo detaljnu istragu kako bi otkrili koje su farme snimane i opskrbljuju li one našu tvrtku. Nećemo kupovati kafu s farmi u tom kraju sve dok se istraga ne završi", istakao je Le Cunff.

Ovo nije prvi put da se Nespresso susreće s optužbama za prisiljeni rad. Istraživanje koje je Reuters proveo u decembru, otkrilo je da kava koja se proizvodi prisilnim radom u Brazilu, ima certifikat i žig "bez ropstva", i prodaje se kompanijama poput Nespressa.

U izvještaju za javnost, kompanija tvrdi da im medij koji je napravio film nije dao informacije koje su točno farme u pitanju kako bi mogli potvrditi radi li se o farmama s kojima oni posluju pa su pokrenuli vlastitu istragu.

"Jako smo zabrinuti zbog ovih tvrdnji i shvaćamo ih ozbiljno. Ulažemo napore da se riješimo dječjeg rada i da zaštitimo djecu koja žive u farmerskim zajednicama", poručili su iz Nespressa.