Doktor za r'n'r
110

Milić Vukašinović za Klix.ba: Sarajevski duh je neprevaziđen i nikada me neće napustiti

E. Lj.
Milić Vukašinović (Foto: Facebook)
Milić Vukašinović (Foto: Facebook)
Milić Vukašinović, muzičar i kantautor jedinstvenog stila koji je svojim radom osamdesetih godina prošlog stoljeća obilježio jugoslovensku rock scenu, čest je gost Sarajeva, grada u kojem je proveo veći dio svog života i kojem je posvetio jednu od svojih najljepših pjesama.

S Milićem smo se našli na tonskoj probi Vatrenog poljupca u Dvorani Mirza Delibašić u kojoj će večeras na koncertu "Izvan vremena za sva vremena" nastupiti brojni pop i rock izvođači sa prostora bivše Jugoslavije.

"Čičkova proslava 50 godina karijere koju je nazvao 'Izvan vremena za sva vremena' je veliki muzički događaj i zabava na kojoj će nastupiti pop i rock izvođači. Ja sa grupom sviram samo četiri pjesme, odabrao sam one koje su zabavne publici, a glavna će biti 'To je moj grad'. Ovo je izvanredna prilika da pjesmu otpjevam publici u svom gradu Sarajevu", rekao nam je Milić.

Sarajevo nije njegov rodni grad, ali je grad u kojem je proveo značajan dio svog života i kojeg nije napustio ni ratnih godina.

"U Sarajevu sam odrastao i doživio svu ljepotu življenja zbog koje sam se i posvetio muzici i izgradio svoju ličnost družeći se sa ljudima sa kojima sam odrastao i sa kojima sam formirao sarajevski duh koji je neprevaziđen i koji me nikada neće napustiti", istakao je.

Doktor za rock'n'roll

Samouk u svirci na bubnjevima i gitari, slavu je stekao djelovanjem u grupama u Indexi, Bijelo dugme i Vatreni poljubac.

"Bubnjeve sam počeo svirati kada sam imao trinaest godina, svirao sam igranke kao čudo od djeteta na bubnjevima i ta faza mi je ostala u najljepšem sjećanju. Tada još nije bilo showbiznisa ni medija pa je onaj ko je dobro svirao i zabavljao publiku na igrankama bio glavni i popularan u gradu. Sedamdesetih godina sam na poziv Gorana Bregovića i Željka Bebeka otišao sa basistom Zoranom Redžićem, sa kojim sam inače svirao u grupi Čičak, u Italiju da se priključimo njihovoj grupi Kodexi koji je svirala svjetske pop hitove . To nije dugo potrajalo jer to je bilo vrijeme ekspanzije teškog rocka i na moje insistiranje to smo i počeli tamo da sviramo i momentalno smo dobili otkaz", rekao je.

"Da skratim priču, iz Italije smo se vratili kao trio Mića, Goran i Zoran i u diskoteci Kaktus u Domu mladih, koju je držao Altarac Čičak, odsvirali smo nezaboravni koncert na kojem smo prvi u Jugoslaviji svirali pravi teški rock. Poslije toga sam otišao živjeti u London, jer sam shvatio da kopirajući tuđu muziku nikad neću postati autentični i originalni autor muzike. Za tri godine života u Londonu to sam postigao, prešao sam na gitaru, a po povratku u Sarajevu osnovao sam tešku rock trojku Vatreni poljubac. Ostalo je historija", dodao je.

Ubrzo je uslijedila saradnja s brojnim zvijezdama s ovih prostora, često se upuštao i u narodnjačke vode, a njegovu karijeru je, između ostalog, obilježila i saradnja s Hankom Paldum.

"Moj najbitniji i naplodonosniji autorski rad van rock muzike je saradnja sa Hankom Paldum sa kojom sam napravio revoluciju u narodnoj muzici. Ta saradnja se pretvorila u veliko prijateljstvo koje traje i danas", rekao je.

U razgovoru za Klix.ba Milić se osvrnuo i na današnju muzičku sceni ističući kako je moderni elektro zvuk koji njom dominira odraz digitalnih mogućnosti tehnološke ere.

"Sve se svelo na YouTube koji je postao glavni medij i osnovni parametar nečije uspješnosti. Taj moderni zvuk tehnološke ere neminovno nameće i adekvatan tekstualno melodijski pristup takvom muzičkom izrazu gdje autotune nadomješćuje nedostatke onih koji pjevaju pa ispada da svako može da bude pjevač, samo što je problem kada ti, čiji je glas dotjeran u studij, treba da pjevaju uživo. Tada nastaje problem", pojasnio je.

Tokom cijele karijere Milića je pratio glas neobuzdane rock zvijezde. Doktor za rock'n'roll, kako je sam sebe nazvao, godinama se borio s ovisnošću o alkoholu i kokainu, a važio je i za velikog ženskaroša.

"Svoju autobiografiju nazvao sam 'Seksualno nemoralan tip' po pjesmi istog naziva u kojoj se upravo govori o mom neobuzdanom seksualnom apetitu i stilu života podređenom razvratu i bludu, dok sam kod kuće sa bivšom ženom ipak bio vrlo moralan i nikad nisam dozvolio da to moje razuzdano ja naruši harmoniju našeg bračnog života. Kao doktor za rock'n'roll bio sam sinonim za seks, drogu, alkohol i rock'n'roll čiji je zaštitni znak bio razvrat i blud do daske i za sve pare. Kad su sve pare popijene i potrošene povukao sam se iz tog života, a onda sam upoznao svoju Suzanu s kojom sam doživio ljubav veću od života, a samim tim veću i sadržajniju od razvrata i bluda", rekao je.

O društvenim mrežama i situaciji na Balkanu

Veoma je aktivan na Twitteru gdje bez dlake na jeziku komentariše aktuelna dešavanja u društvu.

"Da su nam moćne zemlje Zapada željele dobro ne bi dozvolile raspad Jugoslavije, a pogotovo ne rat i krvoproliće. Međutim, s obzirom na to da je rat najveći biznis, a da je mnogo lakše kontrolisati i upravljati dijelovima jedne jednom jedinstvene i moćne države, sada su u vazalskom odnosu sve bivše republike Jugoslavije koje su dobile samostalnost. No, na suverenost će malo pričekati jer vazalske države ne mogu biti i suverene zato što neko drugi kroji njihovu sudbinu i odlučuje za njih preko političkih elita koje su i postavljene da bi radile u intersu svjetskih sila koje su nas i rasturile", rekao je.

U posljednje vrijeme brojne objave na društvenim mrežama posveta su njegovoj kćerki Maji Avdibegović koja je preminula prošle godine u Sarajevu.

"Bol ostaje, život ide dalje. Jedina olakšavajuća okolnost je što sam, s obzirom na to da mi je kćerka bila dugogodišnji ovisnik, bio spreman i na ono najgore, kao što je svaki roditelj koji ima tu nesreću da mu je dijete ovisnik. Ipak, kada se to dogodi i kada izgubite dijete bol i tuga su neprolazni", rekao je Milić Vukašinović na kraju razgovora za Klix.ba.