{{error}}
Korisničko ime ili e-mail
Lozinka
ili
Facebook prijava


Unesite e-mail:


Festival 84 već u prvoj godini donio turističkoj privredi BiH više od pet miliona KM

12.4.2018. u 13:18
30
10
Festival 84 već u prvoj godini donio turističkoj privredi BiH više od pet miliona KM
30
Festival 84 već u prvoj godini donio turističkoj privredi BiH više od pet miliona KM
Novi član Exitove festivalske porodice, Festival 84, poslije svog premijernog izdanja stao je u red najmasovnijih zimskih festivala na svijetu uz ukupnu posjetu od preko 20.000 ljudi.
TEKST SE NASTAVLJA ISPOD OGLASA
Publika iz oko 20 zemalja svijeta, među kojima su Velika Britanija, Holandija, Španija, SAD, Rusija, Poljska, Rumunija, Bugarska, Mađarska, Turska i sve zemlje regiona, provodila se uz brojne svjetske i regionalne muzičke zvijezde na pet muzičkih bina širom Olimpijskog centra Jahorina. Prema preliminarnim rezultatima velikog istraživanja posjetilaca koje je tokom festivala sprovela jedna od vodećih regionalnih konsultantskih kuća "TIM Centar", već prvo izdanje Festivala 84 donijelo je turističkoj privredi Bosne i Hercegovine više od pet miliona maraka.

Istraživanje rađeno na reprezentativnom uzorku putem detaljnog anketiranja, ustanovilo je da su posjetioci, koji su na Jahorinu došli izvan Bosne i Hercegovine, u prosjeku potrošili 592,3 KM. U slučaju domaćih posjetilaca, ta brojka iznosi 320 KM i to prije svega jer je dobar dio domaćih posjetilaca imao obezbijeđen besplatan smještaj ili se vraćao svojoj kući sa festivala. Ipak, gotovo dvije trećine posjetilaca uzelo je smeštaj na Jahorini, a u prosjeku su se zadržali 3,3 dana. Zahvaljujući tome, maksimalni kapaciteti na Jahorini bili su dostignuti, pa je u sedmicu pred festival bilo gotovo nemoguće pronaći slobodan ležaj u hotelima i apartmanima, zbog čega je jedan dio posjetilaca smještaj tražio u Sarajevu, na Palama i obližnjim mjestima. Po vrsti smještaja, 28 posto posjetilaca bilo je smješteno u iznajmljenim apartmanima i sobama, 24,8 posto ih je odsjelo u hotelu, a 7 posto posjetilaca iznajmilo je cijelu kuću.

"Izuzetno smo ponosni što smo već u prvoj godini kreirali jedan od najvećih zimskih festivala na planeti, što je zaista nezabilježen uspjeh, ne samo za EXIT, već i za cjelokupni festivalski svijet. Zadovoljstvo je veće utoliko što je imenom festivala, kao i ceremonijom otvaranja, kad je legendarni jugoslovenski skijaš Bojan Križaj festivalski plamen zapalio originalnom olimpijskom bakljom, sa jedne od najviših tački iz srca regiona poslata poruka mira i prijateljstva", izjavio je Dušan Kovačević, osnivač EXIT-a i Festivala 84.

Od ukupnog broja gostiju, čak 91 posto posjetilaca je u ovom terminu došlo na Jahorinu isključivo zbog festivala i ovaj procenat je zasad rekordan u odnosu na druge lokacije na kojima EXIT organizuje festivale. Više od 76 posto posjetilaca festivala iz Hrvatske, Slovenije, Crne Gore i Makedonije prvi put su posjetili olimpijsku planinu, dok više od polovine posjetilaca iz Srbije i 70 posto posjetilaca iz ostalih zemalja svoju prvu posjetu Jahorini duguje upravo Festivalu 84. Čak 96 posto posjetilaca izjasnilo se da je lokacija za festival dobra, a ukupno mišljenje o Jahorini kao destinaciji se popravilo ili ostalo jednako dobro kod vrtoglavih 95 posto procenata posjetilaca festivala.

Prosječna starost publike Festivala 84 je 25,3 godine, dok visokoobrazovani i studenti čine čak 79 posto posjetilaca. Istraživanje je rađeno na reprezentativnom uzorku, a anketirani su isključivo posjetioci koji su ulaznicu kupili, dok su učesnici, radnici, predstavnici medija i drugih institucija koji su bili akreditovani za festival izuzeti iz istraživanja.

Akreditovano je više od 150 novinara koji su izvještavali sa Jahorine, a tokom cijele kampanje zabilježeno je više od 1.000 objava u medijima, dok je promocija stigla u najmanje 20 osnovnih tržišta na kojima EXIT ima svoje promo timove. Samo kroz društvene mreže EXIT-a urađeno je više od 350 objava, emitovano je 210.000 sekundi na radijskim stanicama, te 20.000 sekundi na televizijskim stanicama u regionu. Ukupan broj prikazivanja banera na svim sajtovima u zbiru prebacuje izrazito visokih 40 miliona impresija, a uz sve ostale statistike, ukupna promocija festivala doprinijela je da ukupna vidljivost Jahorine zabilježi dodatni, kumulativni efekat na planu brendiranja ove turističke destinacije.

Najnovije
Najčitanije
Preporuke
Email adresa: (nije obavezno)

Tekst ispravke: