6. septembra u NPS
130

Pogledajte kako Mirjana Karanović izgleda u ulozi Marlene Dietrich u novoj predstavi Harisa Pašovića

N. O.
Mirjana Karanović kao Marlene Dietrich
Mirjana Karanović kao Marlene Dietrich
Mirjana Karanović utjelovit će lik Marlene Dietrich u dramskoj predstavi "Marlene Dietrich - Pet tačaka optužnice" autora i režisera Harisa Pašovića, a objavljena je i videonajava koja donosi prvi pogled na glumicu u ovoj ulozi.

Mirjana Karanović nastupit će u naslovnoj ulozi Marlene Dietrich dok ostatak podjele čine: Mona Muratović, Elmir Krivalić i Enes Salković.

Karanović je na današnjoj konferenciji za medije govorila o pripremama za ovu ulogu te je pojasnila po čemu se mogla poistovjetiti s Marlene.

"Ni u snu nisam očekivala da ću igrati lik Marlene Dietrich, prije toga Haris i ja radili smo 'Mefisto' u Novom Sadu i ja sam igrala Hitlera, a ta maska je bila veoma uvjerljiva. Pred kraj rada na toj predstavi rekao mi je da želi da igram Marlene, a ja sam se sa sve onim brčićima Hitlerovima nasmijala - nisam mogla da vjerujem. Ipak, glumica u meni obožava takve izazove i to je bilo nekako neočekivano i onda se to dogodilo. Potom sam se malo prepala jer ja nju obožavam odavno - ona je mit", kazala je.

"Mislila sam kako igrati takvu osobu - kako ja to mogu da budem, ne ličim sebi na Marlene i nisam znala kako to da pronađem u sebi. Sve ono što sam znala o njoj bilo je iz filmova. Negdje sam znala da je to njen nastup. Mene je zanimalo ko je ona iza svega toga i otkrila sam da iza svih glasina stoji jedna hrabra žena s kojom mogu da se povežem. Neko koga baš briga šta drugi misle o njoj i neko ko ne mari za konvencije", dodala je.

Glumica i mit

"Marlene Dietrich je bila više od filmske zvijezde - bila je mit. Jedna veoma neobična žena, veoma posebna, koja je u svom životu uvijek pravila nekonvencionalne izbore, često rizikujući reakciju svoje okoline - bilo privatne, profesionalne ili reakciju u svojoj domovini. Ja sam napisao dramu o jednom imaginarnom suđenju Marleni Dietrich, u kojem je optužena zbog svog životnog stila; svojih neortodoksnih stavova o braku i porodici; svoje nezavisne prirode; svog erotizmu i svog učešću u američkoj vojsci tokom drugog svjetskog rata.

U drami, troje mladih tužilaca, jedna žena i dva muškarca, optužuju Marlenu da nije bila dovoljno patriota, da nije bila dobra majka, da je imala izvanbračne veze, i da je izdala svoju zemlju. To su ozbiljne optužbe i oni navode primjere iz njenog života koji potkrepljuju, po njihovom mišljenju, tu optužnicu. Marlene Diterich odgovara i iz njenih odgovora vidimo koliko je život složen i koliko je pogrešno mjeriti ljude sterotipima i redukovati ih površnim procjenama. Vidimo jedan kompleksan život i jednu pametnu ženu čiji se moral ne mjeri brojem ljubavnika, nego njenim ljudskim postupcima i njenom ljudskom supstancom.

Marlena je bila pravedna žena; nije trpjela glupost; bila je romantična i veliki, veliki borac za mir. Živjela je dugo, do svoje 91. godine. Često je zvala svjetske političare telefonom i razgovarala s njima. Mislim da je pokušavala da utiče na njihove politike, bila je jako sretna kad joj je francuski predsjednik Fransoa Miteran najavio da će pasti Berlinski zid. Mislim da bi i danas koristila svoju slavu i utjecaj da doprinese miru i pravdi. Ona je bila prva osoba koja je javno progovorila njemački u Izraelu, jer to je bilo zabranjeno. Ali izraelska publika ju je toliko voljela da su gledaoci tražili tokom koncerta da pjeva na njemačkom čuvenu pjesmu 'Lili Marlen'. A ona je bila pripremila i jednu pjesmu na hebrejskom", Haris Pašović.

Autorski tim

Scenografija: Lada Maglajlić i Vedad Orahovac; Dizajn kostima: Irma Saje i Vanja Ciraj; Kompozitor: Dino Šukalo i studio Modra rijeka; Dizajn svjetla: Branislav Milinković; Video art: Dino Hujić; Direktor fotografije: Alen Alilović; Video produkcija: Source production.