Kultura
0

Otvorena izložba 'Belfast i Sarajevo: negdje između'

FENA
U sklopu ovogodišnjeg programa “Modul Memorije“, projekta Internacionalnog teatarskog festivala MESS, u Muzeju književnosti i pozorišne umjetnosti Bosne i Hercegovine postavljena je zajednička izložba dva fotografa iz Belfasta, Sean McKernana i Frankie Quinna, te sarajevskog fotografa Andreja Ðerkovića.

Postavka je završni dio rezidencijalnog projekta “Eye 2 Eye” Belfast Exposed Comunity Photography grupe, koji je započet boravkom Sean McKernana i Frankie Quinna u Sarajevu 1996. godine, te uzvratnoj posjeti Andreja Ðerkovića Belfastu iste godine.

Partner ovog završnog dijela je “The Belfast/Sarajevo Initiative for the Creative and Performing Arts” Univerziteta Queen’s iz Belfasta, koja je u oktobru 2009.godine u Brian Friel Theatre u Belfastu, postavila samostalnu izložbu “DVD” Andreja Ðerkovića.

Sean McKernan, osnivač kultne galerije “Belfast Exposed”, koja je ključni arhivar vizualne istorije Belfasta u zadnje tri decenije, predstavio je svoje fotografije urađene 1996. godine, u Sarajevu, dok se Frankie Quinn, voditelj “Red Barn Gallery” iz Belfasta, predstavlja serijom panoramskih fotografija iz ciklusa pod nazivom “Streets Apart”.

Sean McKernan pokriva konflikt u Sjevernoj Irskoj već tri decenije. 1983.godine, osnovao je “Belfast Exposed”, koji je kao inicijativa zajednice, imao zadatak socijalne i političke angažiranosti u podijeljenom društvu. Kao jedan od najrespektabilnijih lokalnih fotografa, svoje međunarodno priznato iskustvo je fokusirao na rad sa mlađim generacijama kroz zajednički rad podijeljenih zajednica.

Frankie Quinn, također jedan od osnivača “Belfast Exposed“, počeo se baviti fotografijom 1982. godine, te danas radi kao slobodni fotograf. Fotografije su mu u objavljene u mnogim magazinima, dok je izlagao u Velikoj Britaniji, Europi, Australiji i u SAD. Kroz svoj rad je također dokumentovao konflikt u Sjevernoj Irskoj, a pokrivao je i Bosnu i Hercegovinu, Turski Kurdistan, Palestinu i Izrael.

Andrej Ðerković se predstavlja fotografijama iz ciklusa “Dum Dum” (1992-1995) i fotografskim radovima iz ciklusa “Belfast - The Peace Lines” (1996), nastalog na tkzv. 'mirovnim linijama', mreži tački koje spajaju/razdvajaju lokalne zajednice između Falls Road (većinski katoličko stanovništvo) i Shankill Road (većinski protestantsko stanovništvo).

Dio ovog ciklusa se nalazi u stalnoj kolekciji Umjetničke Galerije Bosne i Hercegovine.