O radu u pozorištu
864

Glumica Dženana Džanić: Prilike za stvaranje su rijetke, a od nečega se mora živjeti

Piše: E. Lj.
Foto: M. O./Klix.ba
Foto: M. O./Klix.ba
Od 2011. godine, kada je ostvarila prvu profesionalnu ulogu, do danas pozorišna publika upoznala je Dženanu Džanić kroz brojne upečatljive i zapažene uloge. Jedna je od najnagrađivanijih mladih glumica koja je svaku ulogu koju je do sada igrala dobila na audiciji.

Gluma je njen izbor, a njen raskošni talent prepoznao je istaknuti bh. reditelj Haris Pašović. Svi koji su gledali predstavu "Mujo, Suljo i Fata u društvu spektakla" East West Centra nisu mogli da ne primijete nevjerovatnu transformaciju Dženane Džanić u muškarca i klovna. Saradnja s Pašovićem otvorila joj je druga vrata u karijeri, a ističu se uspješne saradnje s jednim od najuspješnijih regionalnih reditelja Andrašom Urbanom te s Radetom Šerbedžijom i njegovom suprugom Lenkom Udovički.

"Sretna sam što sam uopće mogla birati čime ću se baviti i beskrajno sam zahvalna svojim roditeljima što su mi to omogućili. Najvažnije je kontinuirano se baviti poslom, igrati i razvijati se kao glumica", rekla nam je Džanić.

Gostovanje predstave "What is Europe" u Meksiku

U oktobru prošle godine je s predstavom "What is Europe" gostovala na internacionalnom festivalu Cervantino u Meksiku. Dvije noći zaredom ekipa ove predstave igrala je u rasprodatoj sali, a Džanić nam kaže da joj je uloga u ovoj predstavi značajna iz više razloga.

Foto: M. O./Klix.ba
Foto: M. O./Klix.ba

"Andraš je predstavu gradio na osnovu glumačkih improvizacija koje smo donosili svaki dan. 'Kako sam ubila socijalizam?', 'Ja, Evropljanka', 'Ja, Jugoslovenka', 'Dovesti sebe ili nekoga drugog na rub' neke su od tema koje smo trebali improvizovati. To je jedan ozbiljan, svakodnevan, mukotrpan, emotivan, bolan, oslobađajući rad koji me učinio zrelijom glumicom. Andraš je hrabar, siguran i pravičan reditelj koji ima veliko povjerenje u glumce i koji me naučio šta je 'novi glumac' te kako u naizgled pukim informacijama pronaći nešto dramsko", rekla je.

Ovim pozorišnim komadom Andraš Urban otvoreno je progovorio o odnosima ljudi s naših prostora, prošlošću balkanskog čovjeka i neizvjesnoj budućnosti koja je pred njim.

"U predstavi, između ostalog, govorimo o evropskom fašizmu, o identitetu koji su mnogi izgubili raspadom Jugoslavije i zašto su generacije koje u toj zemlji nisu odrastale ljute jer svakodnevno moraju snositi posljedice njenog raspada. Mislim da je bh. čovjek sluđen, nepovjerenje je na vrhuncu, ljudi su protjerani te u miru odlaze trbuhom za kruhom, tijelom su van zemlje, duhom u njoj... Sigurno je takvo okruženje inspirativno umjetnicima, jer kažu da se u boli najbolje stvara. Problem je što su prilike za stvaranje rijetke, a od nečega se mora živjeti. Što se pozorišta tiče, ono je preživjelo sve, a i nas će", rekla je.

Rame uz rame s Radetom Šerbedžijom

Već tri i po godine na Brijunima igra u predstavi "Antigona - 2000 godina kasnije" rame uz rame s velikim Radetom Šerbedžijom. Ulogu Antigonine sestre Ismene dodijelili su joj Lenka Udovički i Rade Šerbedžija na audiciji koju je 2015. godine raspisao festival MESS.

Foto: M. O./Klix.ba
Foto: M. O./Klix.ba

"Prijavila sam se na audiciju, dopala sam im se i dodijelili su mi ulogu. Tako smo se upoznali. Probe za predstavu trajale su 50 dana na Brijunima. Sjećam se prvog dana kada nas je Lenka provela po otoku i rekla: 'Ko ovdje dođe nikada se ne vrati isti'. Lenka je emotivna rediteljica posebnog senzibiliteta. Volim način na koji živi svoju slobodu. Od Radeta sam naučila toliko toga, a i danas mi je svaki dan s njim čas glume. On je čovjek koji mnogo voli ljude i ta ljubav mu je uzvraćena", ispričala je Džanić za Klix.ba prisjećajući se ljeta 2015. godine i ističući da se raduje što će i ove godine igrati na Brijunima.

Dok se Antigona buni protiv vlasti i zbog toga na kraju bude kažnjena, Ismena je poslušna, odana žena koja se ne buni. Indoktrinirana je i plašljiva, ali kolebljiva, a svoju hrabrost spoznaje zbog ljubavi prema sestri doživljavajući na taj način promjenu.

"Mnogo Ismena šeta našim ulicama. Sofoklo ih razumije i ohrabruje da se odluče za ispravne i moralne činove", rekla je.

O Sofoklovoj "Antigoni" oduvijek se mnogo diskutovalo, a njena aktuelnost neupitna je i danas. Bez obira na to što se ono o čemu je Sofoklo pisao poklapa sa stvarnošću koju živimo danas, Udovički je na pozorišne daske paralelno s osnovnim narativom donijela priču o savremenoj porodici koja ispunjava formular o nestalima u potrazi za posmrtnim ostacima sina/brata koji je stradao u ratu.

Foto: M. O./Klix.ba
Foto: M. O./Klix.ba

"Igram mlađu sestru čiji je najveći bunt priznati tati da puši cigarete. Zanimljivo je igrati nekoga nesvakidašnjeg, nekoga ko je slab i ko nije junak. Nažalost, i dalje brat ide na brata. Čovjekova potreba za moći konstantno uništava svako društvo, svaki sistem. Onda se to društvo iznova oporavlja. Uvijek će biti neko ko će se poput Antigone pobuniti, ispravljati, upozoravati i dati svoj život za pravdu", ispričala je.

O glumačkom pozivu

Dženana Džanić rođena je 1987. godine u Tuzli. Prvu ulogu dobila je u Bosanskom narodnom pozorištu Zenica gdje je 2010. godine završila pripravnički staž. Diplomirala je 2011. godine na Akademiji dramskih umjetnosti u Tuzli u klasi profesorice Selme Alispahić koja ju je, kaže nam, naučila važnim životnim lekcijama.

"Kolegice s moje klase, a i moje generacije s drugih akademija napustile su BiH tako da sam ostala samo ja. Nadam se da će doći trenutak kada ćemo razgovarati isključivo o kreativnom dijelu mog poziva. Ovaj posao je pun neizvjesnosti. Kao glumica sam spremna i na to da će biti pauza, da jedan mjesec neću zaraditi ništa, da će mi samopouzdanje opasti, da možda neću biti u formi, svjesna da ima boljih glumica i u datom trenutku potrebnijih, sretnijih", pojasnila je.

U narednom periodu Dženanu Džanić čekaju novi projekti i nove radne pobjede. Ne krijući osjećaj da će ova godina za nju biti veoma dobra, na kraju razgovora otkrila nam je da će prvi put igrati Shakespearea.