Kultura
142

Emir Hadžihafizbegović: Živimo u vremenu primitivizma i korporacijskih otimačina

Piše: Lejla Čolak
Bh. glumac Emir Hadžihafizbegović novi je direktor Kamernog teatra 55. U video intervjuu za portal Klix.ba, koji možete pogledati u nastavku, Hadžihafizbegović je govorio o svojoj novoj funkciji, te promjenama koje nas očekuju u Kamernom teatru 55.

Hadžihafizbegović je u razgovoru za Klix.ba ispričao kako je odlučio oživjeti kulturu sjećanja u ovom pozorištu, te fokus staviti na optimizam, sjećanje i zaboravljene bh. pisce.

U skladu s tim, Kamerni teatar 55 će pokrenuti projekat "Dani Jurislava Korenića", čovjeka koji je osnovao ovaj teatar, kao i nagradu Žan Marolt koja će se dodjeljivati najboljem glumcu na festivalu.

Na sceni Kamernog teatra 55 uveliko su u toku probe i pripreme predstave "Naš razred" Tadeusza Słobodzianeka, a u režiji Dine Mustafića. U pitanju je višestruko nagrađivani tekst koji su renomirani svjetski kritičari proglasili savremenim remek-djelom, a koji vrlo eksplicitno govori o fenomenu ljudske mržnje i netrpeljivosti spram drugih, bez ikakvog opravdanog povoda, razloga ili objašnjenja.

S Emirom Hadžihafizbegovićem smo razgovarali i o značaju kulture uopće, te stanju u bh. kulturi.

Foto: Nedim Grabovica/Klix.ba
Foto: Nedim Grabovica/Klix.ba

"Kod nas je loše stanje duha. Mi smo zemlja koja ima pet Grand prix nagrada sa najvećih svjetskih filmskih festivala, a za sve to vrijeme nismo imali vlastitu filmsku kameru. To samo pokazuje kako živimo u jednom grotesknom kulturološkom ambijentu, sve je dovedeno skoro do teatra apsurda", navodi novi direktor Kamernog teatra 55 i dodaje kako je kultura skraćeni put promocije jedne države, te kako živimo u vremenu "korporacijskih otimačina".

"Odgovorno tvrdim da će se za 20 godina države prepoznavati samo po kulturi. Ova korporacijska priča će nam pojesti sve, ali nam ne mogu oduzeti sevdah, Ivu Andrića, Mešu Selimovića, Abdulaha Sidrana, glamočko kolo..."

Na upit o tome da li kultura, uzevši u obzir stanje države u kojoj živimo, predstavlja svojevrsni luksuz, naš sagovornik je kazao:

"Kako kultura može biti luksuz? Mi živimo u vrijeme primitivizma i to je ono čega se najviše bojim. Ja sam spalio iluziju da politika može nešto promijeniti. Uvijek sam bio blizu politike, no shvatio sam da su stranke prešle u korporacijska društva. Nama je potrebna deprimitivizacija".

Foto: Nedim Grabovica/Klix.ba
Foto: Nedim Grabovica/Klix.ba

Hadžihafizbegović nam je otkrio nove glumačke projekte u kojima učestvuje, predstavivši dokumentarni film o tragičnoj sudbini Edina Salaharevića, košarkaša tuzlanskog kluba Sloboda Dita i jednog od najvećih talenata juniorske reprezentacije Jugoslavije, dječaka kojem je bila predodređena NBA liga i kojeg su, prilikom posjete roditeljima u Vlasenici 1992. godine ubile njegove komšije.

"To je priča koja se ne smije zaboraviti, jedna antička priča koja govori o dobru i zlu. Ni sa kim se nećemo obračunavati, ali ćemo svakako ispričati priču o jednom sjajnom sportisti i onima koji ne pripadaju ljudskoj vrsti", kaže Hadžihafizbegović za Klix.ba.