Brutalna industrija
33

Rasizam, prostitucija i seksualno predatorstvo u srži Hollywooda u novoj Netflixovoj hit seriji

Piše: Ines Mrenica
Želite znati kolika je zaista cijena uspjeha u filmskoj industriji i kako izgledaju kastinzi u uredima holivudskih agenata? Netflix vas vodi u zlatno doba "tvornice snova" i nudi odgovore u kontroverznoj mini seriji "Hollywood" koja je na streaming servisu objavljena 1. maja, ekspresno pobravši simpatije publike.

Pogledali ste televizijsku seriju "Entourage" ili pratili medijsko-pravosudnu trakavicu slučaja Harveyja Weinsteina? Međutim, ukoliko niste vidjeli kontroverznu Netflixovu mini seriju o holivudskim seksualnim predatorima, još uvijek ne znate ništa o surovom filmskom biznisu.

Četrdesetih godina prošlog vijeka, u postratnom dobu holivudske industrije, nekolicina mladih ljudi želi uspjeti u Hollywoodu, a kreator serije Ryan Murphy ("Glee", "American Horror Story"…) vodi nas u "slatkasto" predgrađe Los Anglesa, gdje je smješten centar filmske industrije. Kroz alternativnu historiju i preko grupe entuzijasta pokazuje nam kako je zlatno doba Hollywooda imalo moć da upravlja ljudskim sudbinama, popularnom kulturom i globalnim svjetonazorom.

Radnja serije "Hollywood" prati mladog glumca u pokušaju Jacka Castella (David Corenswet), afroameričkog scenaristu Archieja Colemana (Jeremy Pope), reditelja Raymounda Ainsleyja (Darren Criss), glumicu Camille Washington (Laura Harrier) i nekoliko šefova moćnog holivudskog studija. Oni su redom žrtve svojih slabosti i karakteristika koje nisu u skladu s moralom koji je nametnulo licemjerno američko društvo: homoseksualci, žene čija boja kože nije baš prihvatljiva na velikom platnu, netalentovani… ili posjeduju kombinaciju niza "nepoželjnih" faktora. Oni su ambiciozni ljudi koji nemaju nikakve šanse u Hollywoodu, dok na razne načine ne prokrče trnovit put (što je obično eufemizam za prostituciju) do toliko željene priče iz snova i mjesta pod reflektorima.

Glumica Peg Entwistle, koja je izvršila samoubistvo skočivši sa simbola Hollywooda
Glumica Peg Entwistle, koja je izvršila samoubistvo skočivši sa simbola Hollywooda

Skok u smrt

"Pod svaku cijenu" je ključna definicija njihovih nastojanja. Bogati filmski moguli, vlasnici studija i agenti imaju sve osim ljubavi i vremena. Zato su tu uvijek raspoloživi zgodni dečki s benzinske pumpe u vlasnštvu svodnika Ernieja (Dylan McDermott) koji predstavlja stvarnog lika Scottieja Bowersa, a koji je u svojim memoarima ustvrdio kako je holivudskoj eliti osiguravao seksualne usluge mladića i djevojaka. "Mlado meso" će uskočiti u automobil svake one mušterije koja izgovori kodnu riječ "Dreamland" i učiniti bilo šta.

Međutim, prostituiranje zbog novca nije njihov krajnji cilj. Dolazeći u dodir s holivudskom klijentelom, neki od njih će dobiti angažman na filmskom projektu "Meg", koji govori o preranoj i tragičnoj smrti mlade glumice Peg Entwistle. Ona je svoje holivudske snove okončala 1932. godine, skokom s trinaest metara visokog slova H čuvenog natpisa Hollywoodland na brdu Mount Lee iznad Los Angelesa. A to je stvarna priča koja je savršen primjer činjenice da Hollywood "jede svoju djecu". Izgubivši ulogu u filmu "A Bill Of Divorcement", koja je povjerena Katharine Hepburn, Peg nije željela nastaviti živjeti.

Jim Parsons kao Henry Wilson i Jack Picking kao Rock Hudson
Jim Parsons kao Henry Wilson i Jack Picking kao Rock Hudson

U priči kontroverzne Netflixove serije alternativna historija predstavlja i demistificira stvarne holivudske face pa saznajemo kako je u filmskom poslu uspio zlatni dečko Rock Hudson (koji će 1985. godine umrijeti kao prva holivudska žrtva AIDS-a). Saznajemo i da je Vivien Leigh (koja je igrala Scarlett O’Haru u filmu "Prohujalo s vihorom") imala stanovite mentalne poremećaje, a posebno je zanimljiva interpretacija holivudskog agenta Henryja Wilsona, kojeg igra zvijezda serije "Teorija velikog praska" Jim Parsons. Zloglasni Wilson je na najperverznije načine iskorištavao mlade dečke željne uspjeha, puno prije nego li je svijet skandalizirao slučaj Harveyja Weinsteina.

Kako to izgleda kada ste na vrhu pokazuju nam glavni akteriji serije "Hollywood" i nakon samo dvije epizode svakome će postati jasno zašto se vrtoglavi trenuci slave i bogatstva obično završavaju predoziranjem u kupaonici, infarktom miokarda ili u strašnim automobilskim nesrećama. U tom sistemu zvijezda obično ne završi sve kako treba, a pažljivo odabrani glumci u seriji podsjećaju nas na holivudske generacije koje su obilježila lica kakva su, recimo, imali James Dean i Marlon Brando. Kako je to svojevremeno izjavila najveća holivudska zvijezda svih vremena Marilyn Monroe:

"Hollywood će vam dati hiljadu dolara za poljubac, a pedeset centi za dušu".

Sunce sija, žene su uvijek mlade, a dečki nikada ne plaču. "Kako te Hollywood može povrijediti kada izgleda tako dobro?", pita se u svojoj pjesmi Madonna. Nije slučajno da svijet zabave stanuje upravo na ovoj lokaciji. Los Angeles s 250 sunčanih dana u godini štedi električnu energiju producentima, jer često nema potrebe za paljenjem velikih rasvjetnih tijela. Gradnja prvog filmskog studija počela je 1909., a prvi holivudski film snimljen je 1910. godine. Historija Hollywooda počinje prvim američkim autentičnim žanrom - vesternom, u kojem originalno nije bilo mjesta za žene, nego tek za kauboje i rođene Amerikance koje je Kolumbo krstio kao Indijance.

Laura Harrier kao Camille Washington i Queen Latifah kao Hattie McDaniel
Laura Harrier kao Camille Washington i Queen Latifah kao Hattie McDaniel

Crno-bijeli svijet

Žene su se ubrzo nakon toga izborile za počasno mjesto na velikom ekranu, ali samo pripadnice bijele rase. Serija "Hollywood" donosi priču i o rasizmu koji je agresivno vladao studijima, paralelno s politikom rasne segregacije u Americi. Queen Latifah pojavljuje se u ulozi Hattie McDaniel, glumice koja je igrajući služavku u filmu "Prohujalo s vihorom“ (1939.) uspjela postati prva Afroamerikanka koja je osvojila Oscara za sporednu žensku ulogu, te tako postala ikona Afroamerikanaca. Sličan problem imale su i Azijatkinje pa u seriji pratimo i slučaj Anne May Wong koja je izgubila ulogu u naslovu "The Good Earth" (1937.), filmu koji je govorio o slučaju preživljavanja kineskih farmera. Rasistička politika je učinila da uloga bude povjerena Luise Reiner koja je igrajući Azijatkinju pod teškom maskom osvojila Oscara (nešto slično kao što je Mickey Rooney igrao Japanca u "Doručku kod Tiffanyja" 1961. godine).

Kritičari Hollywooda optužuju industriju zabave za intelektualnu reciklažu, bahato plagiranje i političko lobiranje, dok oni drugi u njemu i dalje vide bezazlenu "fabriku snova", kao posljednje utočište od svijeta u kojem više ništa neće biti isto. Rasizma više nema, ali treba podsjetiti na činjenicu da se tek 2001. godine dogodilo da jedna Afroamerikanka (Halle Berry za "Moster’s Ball"), dobije Oscara za glavnu žensku ulogu. Štancanje nastavaka i razvijanje tehnika totalne iluzije danas od gledaoca očekuje samo da bude pasivan. Za to vrijeme, dok filmovi liče na jeftinu televiziju, serije sve više preuzimaju estetiku i funkciju filma, i sve se češće i brutalnije se usuđuju rugati greškama Hollywooda.

Mnogi su skloni tvrdnji da je Hollywood novi Babilon, gdje ljudskim sudbinama upravljaju seksualni devijanti i toksikomani. U njemu vlada teror vječne mladosti, a najveći zločin je ekspresivna bora na licu. Kako god, na Hollywood niko nije imun, jer zadovoljava frivolnu potrebu za glamurom i upravo tamo, u njegovo zlatno doba, odvest će vas Netflixov hit.