Veličina je bitna
30

Najveće ikone filma u trijumfalnom okršaju: Godzilla ili Kong, savršen bijeg od stvarnosti

Piše: Ines Mrenica
"Godzilla protiv Konga" je prvi punokrvni blockbuster koji je ove godine zablistao na velikom platnu i predstavlja potpuni trijumf CGI-ja. Susret najopakijeg gmaza i gigantske gorile čeka se još od 1962. godine i japanskog filma "King Kong vs. Godzilla".

Najpoznatija holivudska zvijer XXL razmjera King Kong pojavio se u filmu koji je nosio njegovo ime 1933. godine, a jedan od najslavnijih prizora iz historije filma jeste gorila koja stoji pored simbola američke grandioznosti, njujorškog Empire State Buildinga. Gigantska gorila je s Otoka Lubanja dovedena u lancima i predstavljena kao okovana senzacija, a ništa ne bi bilo od te filmske priče da se King Kong nije zaljubio u nezaposlenu plavokosu glumicu, koja je trebala biti žrtvovana u njegovim raljama. Zbog ljubavne priče i specijalnih efekata stop-animacije ljudi su za vrijeme velike depresije duboko uzdisali u kinima i zaboravljali na krizu.

I dok je King Kong nosio simboliku ropstva i američkog osvajanja, japansko čudovište Godzilla nastalo je iz nuklearne eksplozije. Pedesetih godina kolektivne rane od atomske bombe bačene na Japan, kako bi se okončao Drugi svjetski rat, bile su još svježe, pa su iznjedrile simbol destrukcije, gluposti i zla. Tako je nastala radioaktivna Godzilla, obilježivši kaiju podžanr u japanskoj kulturi, koji je ostao upamćen po zastupanju džinovskih bića na filmu i televiziji.

Kako su oba čudovišta direktno ili indirektno američki proizvod (atomsko bombardovanje Hirošime i Nagasakija izveli su Amerikanci), bilo je samo pitanje dana kada će se susresti i odmjeriti snage, jer su razjarene čeljusti, nevjerovatnog apetita i oskudne inteligencije, savršena metafora svijeta u kojem oduvijek živimo.

Sukob najvećih filmskih čudovišta, nezaustavljive Godzille i gigantskog King Konga dogodio se 1962. kad su se prvi put sreli na filmskom platnu. To je otprilike sve što trebate znati prije gledanja novog filma "Godzilla protiv Konga", kao i podatak da je ovo četvrti film u univerzumu MonsterVerse Legendary serijala, u kojem egzistiraju megagmaz i megagorila. Režirao ga je Adam Wingard, glavna uloga je povjerena Alexanderu Skarsgardu, a sinopsis filma, koji je osvanuo na HBO MAX-u i u kinima širom planete, kaže da je svijet spreman za još jednu borbu giganata.

"Mozak na pašu"

Kralj čudovišta i kralj Otoka Lubanja, dvije najmoćnije sile prirode, kreću jedan na drugog u borbi za monstruoznu superiornost, kreirajući najspektakularniju borbu svih vremena. Kong i njegovi zaštitnici kreću na opasno putovanje kako bi pronašli njegov pravi dom, a s njima je i Jia (Kaylee Hottle), gluha djevojčica bez roditelja s kojom je Kong stvorio jedinstvenu i moćnu vezu. Jia jedina razumije ono o čemu Kong razmišlja i njegove misli komunicira drugima. Oni će se neočekivano zateći na putu furioznoj Godzilli. Epski sukob dva titana, koja vode nevidljive sile, samo je početak misterija koji treba otkriti duboko u srži Zemlje.

Godzilla je svoj holivudski put prokrčila 1998. godine u istoimenom hitu Ronalda Emmericha, kada su njene grandiozne stope odjekivale u ritmu Jamiroquaijeve pjesme "Deeper Underground". U tom je spotu izašla iz ekrana i nahrupila u kinodvoranu, doslovno i u prenesenom značenju, s obzirom na to da je film zaradio impresivnih 400 miliona dolara, skoro utrostručivši prvobitni budžet. Godzilla je imala svoje manje uspješne verzije 2014. i 2019. godine, dok je King Kong, među brojnim verzijama imao zapažen remake iz 2005. godine s Naomi Watts, koji je režirao Peter Jackson, te "Kong: Skull Island" iz 2017. godine.

"Godzilla vs. Kong" je još jedan u nizu filmova čija je premijera odgađana u pandemijskoj godini, ali bi usprkos tome mogla postati najveći hit razdoblja koje ćemo pamtiti po maskama na licima. Dvosatna borba džinovskih čudovišta je savršen bijeg od stvarnosti, jer ponavlja već oproban recept u historiji kinematografije. Donosi grandiozno isproduciranu iluziju u kriznim vremenima i savršeno stoji uz izreku "pustiti mozak na pašu". Međutim, film donosi i nevjerovatnu neizvjesnost u vezi s tim ko bi u tom okršaju mogao pobijediti, jer su oba čudovišta prekrasna u svojoj grandioznosti i čine svojevrsnu ideološku dihotomiju.