Istraživanje pokazalo
11

Sve manje tinejdžera konzumira marihuanu nakon njene legalizacije u SAD-u

E. LJ.
Ilustracija: Shutterstock
Ilustracija: Shutterstock
Dugo se pretpostavljalo da su industrije alkohola i duhanskih proizvoda protivnici rasprostranjene legalizacije marihuane, jer bi dostupnost legalne marihuane mogla smanjiti njihove tržišne udjele.

Novo istraživanje provedeno u SAD-u podupire tu teoriju jer je interes za alkohol smanjen nakon legalizacije marihuane u pojedinim američkim saveznim državama. Ipak, iz još uvijek nepoznatih razloga prodaja duhanskih proizvoa porasla je u isto vrijeme kada je prodaja alkohola pala.

Koristeći podatke vodećeg web portala sa sjedištem u SAD-u, istraživači s Univerziteta Terry College u Georgiji pokušali su bolje razumjeti kako legalizacija marihuane utječe na različita tržišta. Rezultati istraživanja pokazali su da je online pretraživanje alkohola palo za 11 posto nakon legalizacije marihuane, dok su duhanski proizvodi pretraživani 8 posto više puta.

Ilustracija: Shutterstock
Ilustracija: Shutterstock

"Čini se da industrija alkohola ima valjane razloge za zabrinutost zbog legalne marihuane i možda će trebati kreativne strategije kako bi izbjegla pad prodaje na tržištu", rekao je Pengyuan Wang, koautor ovog istraživanja.

Osim toga, nakon legalizacije marihuane u rekreativne svrhe odrasle osobe pretraživale su marihuanu 18 puta više, dok su mladi u dobi od 19 i manje godina neznatno smanjili pretraživanje marihuane na internetu.

"Šira javnost bila je zabrinuta zbog legalizacije marihuane u rekreativne svrhe, no čini se da zbog tog poteza tinejdžeri gube interes za korištenje marihuane", naveli su istraživači.

Istraživanje je objavljeno u magazinu Informs Marketing Science.