Putovanja
0

Štrumpfovi postali jedna od vodećih turističkih atrakcija u Belgiji

Klix.ba
Foto: AFP
Foto: AFP
Belgija je čuvena po izvozu piva i čokolade, ali i po stripovima poput "Štrumpfova". Mala plava stvorenja sada su postala jedna od vodećih turističkih atrakcija ove zemlje.

Izlazak dva igrana filma o Štrumpfovima privukao je novu generaciju fanova, a Belgijanci sada na sve načine pokušavaju da kapitaliziraju privrženost fanova junacima svog čuvenog strip autora Pierrea Culliforda, poznatijeg pod pseudonimom Peyo.

Peyo je prvi strip o Štrumpfovima nacrtao 1958. godine, a njegovi junaci su veoma brzo postali veliki hit te su prevedeni na više od 30 jezika.

Kada je studio Hanna Barbera pokrenuo animiranu seriju ’80-ih godina, Štrumpfovi su potpuno osvojili svijet.

Marc Marghem, turistički vodič Belgijskog strip centra u Briselu, gdje je čitava jedna sekcija posvećena Štrumpfovima, navodi kako su Štrumpfovi postali toliko slavni, da vrlo malo ljudi zna da oni potiču iz Belgije.

Belgijanci se ponose Štrumpfovima te je veliki broj lokacija širom belgijske prijestolnice posvećen upravo njima.

Na Međunarodnom festivalu ledenih skulptura, koji će u Briselu početi 20. decembra, 420 tona leda bit će pretvoreno u svijet Štrumpfova.

Pored slavnog Belgijskog strip centra, tu je i Muzej izvornih figura (MOOF) te jedina "štrumpfovska" trgovina na svijetu, gdje fanovi mogu pronaći sve moguće memorabilije vezane za Štrumpfove.

U MOOF-u je izložena stalna postavka koja prikazuje razvoj Štrumpfova iz skromnog stripa do hollywoodskog blockbustera, a tu je i čitavo selo u kojem fanovi mogu sresti "uvećane" verzije svojih omiljenih junaka.

Marghem objašnjava kako stripovi poput Štrumpfova ne služe samo za zabavu djece, već i da ih obrazuju o važnim historijskim događajima I temama.

Spomenuti muzeji i lokacije tokom čitave godine privlače turiste, a zbog njih je napravljena i posebna atrakcija – stripovska staza kroz Brisel. Turisti tako mogu šetati kroz Brisel prateći džinovske murale likova iz stripa nacrtane na okolnim zgradama.

Ukoliko odraslim turistima dosadi obilazak "štrumpfovskih" atrakcija, na raspolaganju im je drugi važan belgijski proizvod – pivo.