Dug dva kilometra
96

Putovanje Saharom najdužim vozom na svijetu za jedne je avantura, a za druge životni spas

Dž. L.
Foto: Mauritius images GmbH/Alamy
Foto: Mauritius images GmbH/Alamy
Zamislite da putujete vozom stotinama kilometara kroz Saharu u teretnom vagonu, a zatim siđete pred zoru usred pustinje, moleći se da ste na pravom stajalištu. Upravo takva su putovanja mauritanskim Train du Desert, najdužim vozom na svijetu.

Moglo bi se zamisliti kako je putovanje vozom kroz Saharu poput zena. Na neki način jeste, ali kako piše reporter BBC-j, to je i neprekidan napad na tijelo i čula zbog stalnih podrhtavanja, vrućeg povjetarca i pustinjskog sunca koje "udara" u lice.

Train du Desert, otvoren 1963. godine, svakodnevno saobraća od luke Nouadhibou na atlantskoj obali do rudnika željezne rude u Zoueratu, na sjeverozapadu zemlje. Kompletno putovanje koje se proteže preko granice teritorije Zapadne Sahare traje otprilike 20 sati, a za to vrijeme prolazi se ukupna udaljenost od 704 kilometra.

Foto: Novarc Images/Alamy
Foto: Novarc Images/Alamy

Voz je duži od dva kilometra, a sačinjavaju ga tri ili četiri dizel lokomotive, jedna za putnike te druge za prijevoz tereta. Kada se utovare na put prema Nouadhibouu, svaki vagon može prevoziti do 84 tone željezne rude.

Ovim vozom također se prevoze putnici iz udaljenih pustinjskih zajednica koje su odsječeni i do 500 kilometara od urbane civilizacije. Stotine ljudi svakodnevno putuju ovim vozom i po 400 kilometara da bi došli do zarade i prehranili porodice zbog čega često kažu kako je ovaj voz njihov spas u životu.

Kako putnici opisuju, putovanje je bučno, prljavo i opasno. Padovi iz voza su česti, a temperatura može tokom dana dostići i više od 40 stepeni celzija.

Foto: Novarc Images/Alamy
Foto: Novarc Images/Alamy

Ipak, iako je dostupan vagon za putnike, mnogi se najčešće voze na vrhu teretnih vagona. Stoga su nerijetki prizori ljudi koji u vrećama spavaju na vozu. Ovo je izuzetno opasan poduhvat zbog čega se i dešavaju padovi.

Na godišnjem nivou ova željeznica preveze oko 16, 6 miliona tona rude željeza, ali i milione putnika. Iz kompanij koja upravlja željeznicom nastoje se barem malo obogatiti voz novim tehnologijama pta pa je tako 2010. godine jedan vagon modifikovan tako da vožnja u njemu bude prilagođena ekstremnim vrućinama.