Crnogorski brend
93

Budva osvaja već prilikom prvog susreta

Grad malen, ali značajan u historijskom, kulturološkom i turističkom smislu, osvaja već prilikom prvog susreta. Raznovrsnost ponude tokom cijele godine stvara uslove za kontinuirano bavljenje turizmom.

Ukoliko ste čuli za Crnu Goru (a svakako da jeste), onda ste čuli i za Budvu. Ukoliko ste posjetili Crnu Goru, mala je vjerovatnoća da niste bar popili kafu ili ručali u Budvi. Ovaj grad zovu metropolom turizma i brendom Crne Gore, a mnogi podaci svakako potkrepljuju te tvrdnje.

Gradić na obali mora s predivnim pješčanim plažama u zimskom periodu ima svega 20.000 stanovnika. Tokom godine domaćinski dočeka blizu 800.000 gostiju koji ostvare blizu 5 miliona noćenja. Impresivno, zar ne? U čemu je tajna? Budvanski smještajni kapaciteti spadaju u najekskluzivnije u regionu. Wellness i spa sadržaji, konferencijske sale i kasina privlače turiste, posebno organizovane poslovne grupe za boravak na moru i tokom zimskih mjeseci. Hotelijeri i oni koji izdaju privatni smještaj se svake godine na pravi način prilagođavaju promjenama na turističkom tržištu pa Budva nudi smještaj turistima najrazličitije platežne moći. Samo u posljednjih nekoliko godina turistička ponuda grada obogaćena je otvaranjem nekoliko malih luksuznih hotela kao što su "Budva", "Moskva", "Bracera" i "Majestic". Privatni smještaj postaje sve kvalitetniji, kao odlična dopuna hotelskom i cjenovno i više nego konkurentan.

Pored luksuznih hotela i privatnih apartmana, pješčanih plaža i skrivenih uvala, predivnih restorana s nacionalnom i internacionalnom kuhinjom, Budvani su posebno ponosni na autohtona sela u lijepom zaleđu. Uređene staze i seoski putevi vode vas do kamenih kuća i domaćinstava gdje se turizam još uvijek njeguje lijepom riječi domaćina, domaćom rakijom pod odrinom vinove loze, sirom, pršutom i nesvakidašnjom tišinom, nadomak uzavrele ljetne vreve.

Panoramske pješačke staze, za sve turiste u dobroj kondiciji, kreću od mora, obrisima planina na nadmorskoj visini od 600 do 800 metara, a na pojedinim dijelovima završavaju na čak 1.200 metara nadmorske visine.

Inspirisana raskošnim zaleđem i potencijalima za razvoj ruralnog turizma, Turistička organizacija općine Budva prošle godine je pokrenula projekt "Ruralne pijace". Svake subote u poslijepodnevnim satima u gradskom parku, u neposrednoj blizini Starog grada, turistima se nude domaći proizvodi: voće i povrće, sokovi, rakija, vino, med, čajevi i još mnogi drugi, direktno od proizvođača. Sve svježe i zdravo! Ako je tačno da jedan narod možete upoznati po hrani koju jede, onda vam svakako preporučujemo da posjetite ovu lijepu, malu pijacu.

U Budvi možete biti očarani seoskim predjelima, jednako kao i lijepom obalom, dan vas može povesti u hedonističko uživanje u ribi i vinu, a noć u najprestižnije evropske diskoteke. Svejedno. Vi ste već postali dio Budve, "uhvaćeni" u mrežu njenih mnogobrojnih ljepota pa je potrebno samo da se prepustite.

Ukoliko želite da na jednom mjestu sastavite više toga, da osmislite sebi cjelodnevni provod, preporuka je – Aquapark Budva, hit ljeta u Crnoj Gori!

Smješten u prelijepom okruženju brda Topliš, s jedinstvenim pogledom na Budvu, Aquapark Budva je ovoga ljeta nezaobilazno mjesto za ljubitelje vodene zabave na sunčanoj obali južnog Jadrana. Prostire se na površini od 41.800m2, a kompleks obuhvata niz najzabavnijih i najuzbudljivijih vodenih atrakcija – tobogana i bazena, dječji dio koji ima više od 50 atrakcija, veliki restoran, 3 bara, dječiji kafić, prodavnicu, fotokabinu i druge atraktivne sadržaje. Adrenalinski ugođaj osiguran je na nekoliko nivoa - od prvog za djecu, do ekstremnog za odrasle!

Mogli bismo o Budvi i njenim potencijalima pisati još mnogo, ali je lijepo da nešto sačuvamo i za sljedeći put. Možda priču o prestižnim festivalima, gradu starom 2.500 godina, svjetskim turističkim brendovima koji su željeli baš Budvu kao još jednu adresu ili priču o jednoj od najstarijih maslina na svijetu, tajnom receptu za Zmaj tortu?

Ostanite nestrpljivi do sljedećeg druženja s Budvom, a u međuvremenu otiđite na tamo i donesite nam svoj zapis, podijelite s nama svoj doživljaj!