lifestyle
0

Novi trendovi u avioindustriji: Poslovne klase siromaha – ili ekonomske klase bogataša

Sarajevo-x.com
Ako ste vi ili kompanija u kojoj radite kratki s novcima, ili pak radite na rezanju troškova, bit će vam teško platiti prvu ili poslovnu klasu u avionu. To vam neće biti važno na letu koji traje jedan ili dva sata, no kada zapnete u avionu na više sati, bit ćete sretni ukoliko ste smješteni u prednjem dijelu aviona.

Aviokompanije poput Uniteda i British Airwaysa prepoznale su porast jaza između ekonomske, poslovne i prve klase te su uvele novu klasu – klasu koja je između ekonomske i poslovne. To ukazuje na jedan posve novi trend u avioindustriji. Iako su aviokompanije prije nekoliko godina izjavile da je prva klasa mrtva te prešle na uslugu s dvije klase, čini se da trend globalizacije prisiljava aviokompanije da svoje usluge sada prošire ne više na tri, već čak četiri avionske klase.

Prije desetak godina taj je novi trend prvi prepoznao Virgin Atlantic Airways, glavni konkurent aviokompanije British Airways koja je danas glavni promotor ovog trenda i to putem usluge World Traveler Plus. Virgin Atlantic Airways na transatlantskim letovima danas osim posebne klase koja je nešto između poslovne i ekonomske, nudi i tzv. 'Premium economy' klasu, u stvari kabinu/sjedište. No, kada se govori o premium ekonomskoj klasi neosporni lider u ovom segmentu tržišta danas je British Airways. Ta kompanija u ovoj klasi ima mnoge prednosti u odnosu na konkurente, iako ne nudi poseban šalter za korisnike World Traveler Plus, kao ni poseban poslovni salon u kojem WTP putnici mogu čekati na let. Kritičari British Airwaysa naglašavaju i kako je slabost BA WTP usluge i to što putnici iz te klase nemaju prednost prilikom ukrcavanja na avion.

World Traveler Plus klasa

British Aiwaysova WTP kabina nalazi se iza kabine poslovne klase, odnosno ispred glavne ekonomske kabine i od ovih je klasa odvojena zastorima. Radi se o maloj kabini s oko četiri reda sjedala. Razmještaj sjedala WTP-a je 2-4-2 na 747 i 777 Boeingu (uspoređujući sa standardnim 3-4-3 u ekonomskom razredu na BA 747 i 2-5-2 na 777), a kut sjedišta je 38'' što daje 7'' više mjesta za noge no što je to slučaj u ekonomskoj klasi. Na oba tipa aviona WTP kabina nema pristup toaletu, što znači da putnici toalet trebaju potražiti u u ekonomskoj klasi. Za razliku od British Airwaysa, Virgin ima posebne toalete za Premium Economy kabinu.

Sjedala u BA WTP klasi dizajnirao je Recaro (kao sjedala za trkaće aute) i ona su elegantna, udobna, široka, podesiva i ergonomska. Mogu se zabaciti unatrag više no sjedala u ekonomskom razredu, no ne toliko kao sjedala u poslovnoj klasi. S povećanim prostorom između redova sjedala, iako osoba ispred nasloni sjedalo i skroz unatrag, još uvijek ima dovoljno mjesta ispred. Sjedala imaju pojedinačni video s 18 kanala, telefon, video igrice i strujne priključke za računala za zabavu putnika kada ne jedu, piju, čitaju ili spavaju. Putnicima se u ovoj klasi daju čarape, naočale za spavanje te četkica za zube. Korištenje računala u WTP klasi je praktičnije od upotrebe računala u ekonomskoj klasi što omogućava produktivni rad tijekom leta. S manje sjedala koja dijele isti odjeljak, ima više prostora za smještaj ručne prtljage u pretincima iznad sjedala, a dovoljno je mjesta za noge čak i ako se stavi nešto ispod sjedala. Putnicima u ovoj klasi dopušteno je nošenje dvaput više ručne prtljage no putnicima ekonomskog razreda.

Hrana i piće

Što se tiče ponude hrane i pića tokom leta, BA WTP klasa nudi uslugu ekonomske klase. Besplatna pića su u ponudi, a posada kabine je pažljivija i pristojnija no u ekonomskoj klasi.

Cijena

Karta poslovnog razreda iz SAD-a za Veliku Britaniju kreće se između 7300 i 7800 američkih dolara (ovisno o gradu u koji se putuje); dok karta u klasi World Traveler Plus na istim letovima košta između 2100 i 3200 $. Uspoređena s kartom ekonomskog razreda WTP karta može koštati više do 2000 dolara ili čak više, ali kompanije koje djelatnicima ne žele kupovati karte za poslovnu klasu u WTP klasi će pronaći odlični kompromis ponuđene usluge i cijene.