lifestyle
0

Najvredniji globalni brandovi Coca-Cola, Microsoft i IBM

NINA
Najvredniji globalni brandovi u 2005. su Coca-Cola, Microsoft i IBM, pokazalo je najnovije istraživanje američkog poslovnog sedmičnika BusinessWeek i agencije Interbrand.

Vrijednost branda Coca-Cola iznosi 67,53 milijardI američkih dolara. Po vrijednosti slijedi brand najveće softverske kompanije u svijetu Microsofta, 'težak' 61,37 milijardi dolara, dok IBM-ov brand vrijedi 53,79 milijardi dolara.

Na top listi 10 najvrednijih još se nalaze General Electric (44,11 milijardi dolara), zatim Intel (33,5 milijardi), Nokia (24,04 milijardi), Disney (27,11 milijardi), McDonald's (25 milijardi), Toyota (22,67 milijardi) te Marlboro (22,13 milijardi).

Na popisu 100 najvrednijih brandova u svijetu čija vrijednost premašuje milijardu dolara pretežno se nalaze američki brandovi, a njih slijede britanski, njemački, francuski, talijanski, nizozemski i japanski, te po jedan finski (Nokia), švedski (Ikea) i španski (Zara).

Inače, najvredniji brandovi izabrani su po dva kriterija - po svojoj prirodi su globalni, odnosno 20 posto ili više prihoda potiče od njihove inozemne prodaje, a njihovi su finansijski i marketinški podaci dostupni javnosti kako bi se mogla utvrditi njihova vrijednost.