Plusminus
384

Ena Dujmović dizajnom spaja modu i umjetnost: Grafika gubi publiku u svom primarnom obliku

Piše: E. Lj.
Ena Dujmović (Foto: Arhiv/Klix.ba)
Ena Dujmović (Foto: Klix.ba)
Kako bi skrenula pažnju na grafiku koja je u eri digitalnog doba počela gubiti publiku u svom primarnom zanatskom obliku, mlada bh. dizajnerica Ena Dujmović pokrenula je Plusminus brend u okviru kojeg sarađuje sa mladim umjetnicima i eksperimentiše u polju spajanja mode i grafike.

U srijedu će u konceptualnoj radnji Bazerdžan predstaviti kolekciju "Blue Period" koja je inspirisana plavom bojom i za koju je Anima Printmaking, mladi dvojac iz Sarajeva, pripremio motive grafika.

"Inspiraciju mi, kao i u svakoj dosadašnjoj kolekciji, budi grafika kao takva i sam vid interpretacije kroz priču umjetnika i njihovih crteža. Do sada smo radili najviše u ahromatskim tonovima i imala sam želju da svojim radom uronim u more boja", rekla nam je Ena.

Privlačnost plave boje

Dodaje kako nova kolekcija nosi naziv "Blue Period" jer je tzv. plavi period faza kroz koju su prošli mnogi umjetnici u svom stvaranju, a upravo to je bila inspiracija za novonastalu kolekciju.

"Plava boja mi je privlačna, a u historiji umjetnosti mnogo se bavilo tim tonom koji je ovaj put i za mene i za umjetnike sa kojim sarađujem bio inspirativan", rekla je.

Dalje nam objašnjava kako je nova kolekcija rađena tehnikom bakropisa u kombinaciji s folijom te kako su neke od grafika rađene u monotipiji (minimalistički predstavljene kroz jednu liniju unutar koje je autentični linijski crtež).

"Plusminus ima posebnu estetiku i prepoznatljivost tako da ga biraju žene svih generacija kojima se ta estetika dopada. Ono što svakom Plusminus komadu da određeni pečat i prepoznatljivost je autentičnost grafike, ali je u isto vrijeme veoma bitno dobro uklopiti kroj s pričom koja dolazi nakon toga", rekla je.

Osnovni cilj nove kolekcije koja je rađena isključivo od prirodnih materijala je nosivost u svakodnevnim prilikama.

"Ljetne Plusminus kolekcije radim isključivo od prirodnih materijala, jer koža u ljetnom periodu mnogo bolje reaguje na lagane ljetne materijale poput pamuka. Ipak, neki modeli ponekad zahtijevaju i druge sastave materijala kao što su naprimjer bile naše invert suknje i mantili", rekla je.

Dodala je kako su editorijalom, kojeg potpisuje fotografkinja Maja Topčagić, željeli kroz tzv. street style postaviti grafiku u odnos s svakodnevnim životom.

O brendu Plusminus

Ena je na Akademiji likovnih umjetnosti u Sarajevu dioplomirala produkt dizajn, a brend Plusminus nastao je 2015. godine kroz projektne zadatke. No, ubrzo je postao mnogo više od toga.

"Naziv brenda je Plusminus jer su svi opisi koji su povezani s idejom ovog brenda aludirali na kontrastne cjeline koje funkcionišu zajedno. Grafika u svom nastanku ima pozitiv i negativ, crno i bijelo, umjetnost i dizajn", objasnila je.

Jednu godinu studija Ena je završila u Austriji, no ponovo se vratila na sarajevsku akademiju.

"Presudile su određene privatne stvari i život me ponovo vratio u Sarajevu. Imala sam priliku studirati u Linzu, ali sarajevska akademija i mnogi profesori na Odsjeku za produkt dizajn su me izgradili kao dizajnera i ponudili mi mnogo više", rekla je.

Smatra da se svijest o dizajnerskoj sceni u BiH budi, jer je sve više ljubitelja mode koji žele podržati i kupiti ručno rađeni proizvod.

"Kada imate više potražnje, tako se budi više kreativaca. Lično nikoga ne gledam kao konkurenciju, već kao kolege s kojima gradim scenu i rastem. Cilj mi je raditi i raditi jer u ovom poslu imam osjećaj kao da sam korak iza i da trebam nešto stići", rekla nam je Ena na kraju razgovora.

Radove Ene Dujmović možete pronaći u Bazerdžanu ili pogledati na Facebook i Instagram stranici benda Plusminus.