Mnogima je bilo nelagodno
7

Bivši modeli Victoria's Secreta: Nosile smo komade koji su tinejdžere "mamili" na kupovinu

I. B.
Manekenkama nije bilo svejedno na koga ciljaju odjevni predmeti (Foto: Twitter)
Manekenkama nije bilo svejedno na koga ciljaju odjevni predmeti (Foto: Twitter)
Na streaming servisu Hulu odnedavno je dostupan dokumentarac "Victoria's Secret: Angels and Demons", a koji je otkrio neke od mračnih tajni slavnog brenda donjeg veša.

Mnogi bivši zaposlenici Victoria's Secreta i zvijezde modnih pisti progovorili su u trodijelnom dokumentarcu, a neki su se prisjetili i neugodnosti s kojima su se suočavali.

Između ostalog, bivše manekenke istakle su kako im je bilo naročito nelagodno šetati pistama u provokativnom donjem vešu ukrašenom igračkama ili drugim "zanimljivim" rekvizitima čiji je cilj bio da privuku što više tinejdžera i mladih žena da ga kupe.

VS proširio je svoje poslovanje 2002. godine otvaranjem linije donjeg veša i odjeće posebno namijenjene mlađim ženama, pod nazivom PINK.

Unatoč tome što je linija bila namjenjena damama od 13 do 22 godine, manekenkama nije bilo svejedno što promovišu takve komade.

Švedska manekenka Dorothea Barth Jörgensen, koja sada ima 31 godinu, prisjetila se kako je za reviju VS 2012. godine odjenula crveni grudnjak i plavi donji veš zajedno sa ovakvim detaljima.

Dorothea Barth Jörgensen (Foto: Twitter)
Dorothea Barth Jörgensen (Foto: Twitter)

Kraj nje je nastupao Justin Bieber, tada omiljena tinejdžerska zvijezda, a manekenka je bila ogorčena jer je šetala s ciljem da privuče omladinu.

"Nosila sam tu suknju ukrašenu igračkama i cijeli se set uglavnom temeljio na njima. Djeca moje sestre bila su toliko uzbuđena što ću izaći na modnu pistu s Justinom Bieberom. Bili su toliko opsjednuti njime i tada su imali 10 ili 12 godina pa mislim da su definitivno pogodili metu", rekla je u dokumentarcu.

I manekenka Lyndsey Scott, koja sada ima 37 godina, također je nastupila na jednoj takvoj reviji 2009. godine.

Ona je tada prošetala u donjem vešu dok se iza nje pružao "plašt" od balona. Ispričala je da je revija bila fokusirana na "ispunjenje fantazija", dok je nosila stvari koje se čak nisu prodavale u trgovinama.

"Nosila sam balone. To nije bila odjeća, niti se prodavalo u trgovinama. Nije se radilo o odjeći, već o tome da modeli ispune fantaziju Victoria's Secreta. Shvatam da je tu bilo puno loših ljudi koji su dopustili loše stvari", istakla je Scott.

Scott, kao i drugi poznavatelji industrije u dokumentarcu, ukazuju na ono što su smatrali kulturom mizoginije koja je postojala u kompaniji pod bivšim glavnim marketinškim direktorom Victoria's Secreta Edom Razekom. Prema istraživačkom izvješću iz 2020. u The New York Timesu, Razek je bio optužen za seksualno uznemiravanje.

U vrijeme kada je izvještaj objavljen, Times je razgovarao s više od 30 sadašnjih i bivših rukovoditelja, zaposlenika i modela. Većina optužbi vrtila se oko Razeka, koji je odstupio sa svoje pozicije u augustu 2019. godine.

I bivša zaposlenica, koja je skrivala svoj identitet iz privatnih razloga, tvrdila je da je prikazivanje žena sa savršenim tijelima kod kupaca izazivao osjećaj nesigurnosti, a kada je brend počeo ciljati na tinejdžere, bilo je jasno da su stvari "otišle krivim putem".

"Što se mene tiče, tada sam osjećala da stvari idu u krivom smjeru. To nije bilo dobro", rekla je.

Nakon lansiranja, Victoria's Secret je brzo izrastao u jednu od najvećih svjetskih tvrtki za donji veš. Pokrenuli su ga 1977. Roy i Gaye Raymond, da bi ga 1982. prodali Leslie Wexner.

Brojne poznate manekenke reklamirale su ga tokom godina, uključujući Tyru Banks, Gisele Bündchen, Mirandu Kerr, Karlie Kloss, Barbaru Palvin, Lily Aldridge, Candice Swanepoel, Doutzen Kroes i Alessandru Ambrosio.

Brend je javnosti reklamirao svoje modele kao 'anđele', a naposljetku je 1995. pokrenuo svoju godišnju reviju na pisti, gdje su oni hodali modnom pistom noseći raskošna krila na leđima.

Posljednja revija održana je 2018. godine u New Yorku, nakon što je ona 2019. otkazana jer se počela pojavljivati sve veća zabrinutost oko moralnih vrijednosti i marketinških strategija brenda.