Jedni u krizi, drugi nisu
997

Kako je koronavirus utjecao na bh. influensere: Erna, Hana i Mirza otkrivaju svoju stranu priče

E. Sk.
Erna Saljević (Foto: Facebook)
Erna Saljević (Foto: Facebook)
Blogeri i influenseri širom svijeta, pa i u našoj zemlji, žale se da je širenje koronavirusa utjecalo na njihov posao te da im je smanjilo zaradu, dok ima i onih koji ovu krizu nisu osjetili.

Neizvjesna situacija usljed pandemije je itekako prodrmala sve moguće biznismene, kako male tako i velike, pa je samim tim uzdrmala i one koji se bave influence marketingom, koji imaju svoju firmu ili rade kao freelanceri. Kaže nam to Erna Saljević koja je na Instagramu poznata kao "Divaisback".

"Ono što je ovoj struci prednost, a to će svaki influenser koji ima temeljno znanje ove grane i generalno digitalnog marketinga znati, jeste to što su sada digitalni kanali dobili stopostotnu pažnju. Ako ste dali novac za bilborde u ovim vremenima, pobogu kako ste naivni. Tek ćemo sada vidjeti koji su brendovi bili spremni za digitalnu transformaciju kroz koju smo davno trebali proći, koji će se sada prilagoditi, a ko će biti totalno zaboravljen", govori Saljević.

Iako sada mnogima shopping nije na vrhu prioriteta, svijet nije stao, poručuje naša sagovornica.

"Kako je većina influensera fokusirana na lifestyle promociju životnih navika i aktivnosti, najprije zdravih, kako bi trebalo biti, tako i saradnje s tim brendovima neće prestati, već će se, odnosno trebale bi se i pojačati. Takva je situacija i s mojim saradnjama pored ostalih projekata na kojima radim u struci. Za sada ništa nije stopirano, samo prilagođeno situaciji i stvarnim potrebama ljudi", smatra Saljević.

Ovo je prilika, dodaje, da svako pokaže maksimum svoje kreativnosti i mogućnosti prilagođavanja situaciji, u svrhu prevazilaženja svih prepreka ka normalnom poslovanju.

"Naravno da nije u redu aktivno raditi prodajne kampanje koje nisu nimalo empatične prema trenutnoj situaciji, ali glavni zadatak influensera u ovom

trenu jeste da sada održavaju pozitivno razmišljanje ljudi koji su zatvoreni u svojim kućama i 'osuđeni' na konzumiranje sadržaja na društvenim mrezama. Dakle, dijeliti tačne informacije, bustati inspiraciju i biti empatičan. Ovo je velika prilika za brendove i njihove marketing timove da reaguju brzo, dosjetno i pametno, a ne da zaustave sve aktivnosti kako su mnogi odlučili. Influenseri su na testu ljudskosti i na kraju ovoga opstat će samo najjači. Najjači u smislu empatije, ispravnosti u djelovanju i fer odnosu. Svijet nije stao, samo trebamo ostati u kućama i nastaviti živjeti", kaže Saljević.

Mirza Mustafagić
Mirza Mustafagić

Popularni influenser iz Tuzle Mirza Mustafagić također smatra da je pandemija koronavirusa utjecala na svaku moguću granu, pa tako i na posao influensera.

"Apsolutno su se promijenili svi planovi. Samovoljno sam zamolio svoje klijente da odgodimo kampanje, jer ljudima nije do bilo čega, a pogotovo ne do toga da im influenseri nešto predlažu ili promovišu. Svjestan sam situacije i stojim uz svoj narod. Spreman sam, što i radim, da promociju na svojim društvenim mrežama besplatno ustupim malim domaćim biznisima te na taj način dam svoj mali doprinos kako bi prebrodili ovu krizu što lakše", poručuje Mustafagić.

I sam je, kako kaže, vlasnik male firme i svjestan je koliko je teško opstati u ovom trenutku.

"Susrećemo se s mnogo izazova. Jedino pomoć i zajedništvo u ovim trenucima mogu nam pomoći da što lakše izađemo iz ove teške situacije", smatra Mustafagić.

Hana Hadžiavdagić-Tabaković
Hana Hadžiavdagić-Tabaković

S druge strane, jedna od najpopularnijih influenserki Hana Hadžiavdagić-Tabaković je među onima koji normalno obavljaju svoje aktivnosti i na čiji se posao koronavirus nije odrazio.

"Na posao pravog influensera nije utjecala pandemija koronavirusa. Ja sam dobila četiri nova posla, tako da zaista nisam osjetila krizu kada je riječ o mom poslu. Meni nijedan ugovor nije otkazan, sve se nastavlja onako kako sam radila i do sada, mada sam se na početku bojala da neće biti tako. Čak su me iznenadile ponude na e-mailu koje sam dobila, masu toga sam morala i da odbijem, jer se ne uklapa u moj profil, jer svi sada rade online. Tako da mislim da pravi influenser uvijek ima posla", smatra Hana.

Ipak, i ona je u ovim teškim trenucima nekim od svojih klijenata pomogla na svoj način.

"Nekim svojim dugogodišnjim klijentima, s kojima uspješno sarađujem, neke stvari radim besplatno naredni mjesec, jer im ne rade trgovine, a ne prodaju online. Osim toga, s obzirom na to da imam dvije firme, bavim se i malim obrtom, najnormalnije ću isplatiti plaće radnicima za naredne mjesece, jer funkcionišemo bez problema", govori Hadžiavdagić-Tabaković.