Istraživanje na Floridi
571

Kada je pravo vrijeme za školu: Djeca rođena u septembru pametnija u razredu

Klix.ba
Ilustracija: Shutterstock
Ilustracija: Shutterstock
Nacionalni biro za ekonomska istraživanja objavio je istraživanje "Školska početna dob i kognitivni razvoj" koje nagovještava kako su djeca rođena u septembru inteligentnija u učionicama od njihovih mlađih drugara.

Kako kaže istraživanje, djeca rođena u septembru su najstarija u grupi školaraca koji kreću u prvi razred. To im daje puno više vremena za razvoj u poređenju sa njihovim vršnjacima.

Opći fokus istraživana bio je procijeniti kako će djeca koja su relativno starija u školi raditi na svojim akademskim postignućima. Kognitivni razvoj djece rođene u septembru uspoređen je s drugom djecom u razredu. U istraživanju su sudjelovala i mališani rođeni u augustu, koji su obično najmlađi učenici u razredu.

Istraživanje je provedeno na Floridi, a u njemu je sudjelovalo 1,2 miliona učenika u dobi od šest do 15 godina. Utvrđeno je da djeca rođena u septembru svake godine imaju veću kumulativnu prosječnu ocjenu u školi. Istraživači kažu kako dodatnih 12 mjeseci za socijalni, kognitivni i emocionalni razvoj prije ulaska u školu u tome igraju veliku ulogu.

Mališani rođeni u septembru pokazali su kako su zreliji od mlađih drugara. Osim toga, oni su manje vezani za roditelje i imaju više entuzijazma za školu, što je prednost za ostvarivanje većeg uspjeha.

Istraživači kažu kako su djeca rođena u septembru sposobnija i za upisivanje na bolje srednje škole i fakultete.

Međutim, postoje i drugi čimbenici koji mogu pridonijeti inteligenciji djeteta i njihovoj sklonosti napredovanju. To uključuje socioekonomski status i utjecaj roditelja.

Prema istraživanju, djeca iz bogatih porodica su u kognitivnoj prednosti kada uđu u školski sistem. Uz odgođeni upis u školu, imaju veću mogućnost da se socijalno, mentalno i emocionalno razvijaju.

"Dok su imućnije porodice sklonije da svoje mališane pošalju kasnije u škole kako bi im pružili konkurentsku prednost, mališani iz porodica koje to ne mogu učiniti, zbog nedostatka svijesti ili resursa, prepušteni su školskim sistemima koji zadržavaju djecu u razredima prije testiranje. Ova diferencijalna sanacija također pomaže objasniti zašto su u vrtićima manje spremni i sposobni mališani s nižim socioekonomskim statusom", navodi se u istraživanju.

Kako istraživači navode u svom zaključku, djeca rođena u septembru imaju tendenciju da se vraćaju kući s boljim ocjenama, upišu na bolje fakultete i budu društveniji i naprednniji, ali, kako i sami priznaju, u tome najveću ulogu igra mjesec u kojem oni počinju u školu.