Bajkeri policajci
524

Humanitarci na dvotočkašima: Plavi vitezovi su u službi društva i van radnog vremena

Piše: Dž. Lutvić
Foto: K. S./Klix.ba
(Foto: K. S./Klix.ba)
Sresti u Bosni i Hercegovini policajca koji odbija uzeti "cenera ili cvaju" zvuči skoro nemoguće. Ovom šalom započeli su razgovor s nama oni koje zaista ne zanima tuđi novac - Plavi vitezovi. Motociklisti s prave strane zakona, aktivni i penzionisani bh. policijski službenici, ruše sve predrasude o policajcima. Velikog srca i pozitivnog duha, u službi su društva tokom radnog vremena i nakon njega.

Uz malo znanja o Plavim vitezovima sastali smo se s nositeljima plavih prsluka na jednom od njihovih okupljališta, u kafiću Tito u Sarajevu. Grupu od desetak bajkera, kao salivenih uz svoje dvotočkaše, nije bilo teško uočiti. Jakim rukovanjem pokazuju dominaciju, ali šalama i međusobnim prepucavanjima brzo "spuštaju gard".

Prije nego smo ih i uspjeli išta upitati, vođa Plavih vitezova u BiH Ivan Trezner započinje priču koju smo zdušno saslušali do kraja. Pored njega za stolom sjedili su Nera, Mido, Ado, Enko, Šole, Brko, Hadžija i Samir, svi dugododišnji policajci, načelnici odjeljenja za borbu protiv terorizma, teškog kriminala… Nisu željeli mnogo pričati o svojim zanimanjima. Na prslucima im pišu nadimci pa lakše razaznajemo ko je ko.

"Plavi vitezovi su motociklistički klub koji je osnovan 1974. godine u Bangoru u Mainu. S obzirom na to da se 70-ih godina motociklizam u SAD-u vezao uglavnom za motociklističke bande, jedini način da policajci slobodno voze motore bio je da se udruže u klub. Tako je sve i počelo. Vozeći se slobodno kroz Ameriku, policajci su se osjećali ponosno, zbog čega je već 44 godine moto Plavih vitezova širom svijeta 'Ride with pride' ili 'Vozi s ponosom'. Ovom rečenicom sve počinjemo i završavamo", uveo nas je Trezner u priču o Plavim vitezovima te nastavio: "Jedan od osnivača Plavih vitezova u SAD-u, 73-godišnji policajac koji je i danas aktivni član, svratio je tada u jednu trgovinu i našao jeftini plavi prsluk za 12 dolara. Asocirao ga je na posao kojim se bavio. Od tada je svim članovima kluba striktno propisano nositi plavi prsluk".

Nije lako postati dio kluba

Moto klub Plavi vitezovi danas u svijetu ima više od 22.000 članova, a od 2011. godine i 20-ak iz naše zemlje. Inače, u klubu mogu biti samo osobe koje posjeduju ovlasti za primjenu zakona, to jeste policajci, sudije i tužitelji čiji je osnovni cilj humano djelovanje.

U nastavku razgovora s bh. Plavim vitezovima, Mido, inače blagajnik u klubu, pokazuje nam člansku iskaznicu na kojoj piše: "Kao Plavi vitez, zalažem se da ću časno i ponosno promovirati motociklizam i sigurnost motociklizma tako što ću biti primjer za sigurnu upotrebu i uživanje motora. Radit ću sve vrijeme na jačanju veze između javnosti i zajednice koja primjenjuje zakon o motociklizmu. Bratski duh će me uvijek voditi u odnosu s drugim Plavim vitezovima".

Postati dio Plavih vitezova nije bilo baš jednostavno policijskim službenicima iz naše zemlje. Čekali su godinu dana na dozvolu iz SAD-a.

"Amerikancima nije bilo jasno zašto se želimo priključiti klubu. Mislili su da smo teroristi. Onda smo zamolili kolege iz Hrvatske da priskoče u pomoć. Oni su im rekli da smo mi sasvim normalni ljudi, da je ovo multinacionalna zemlja. Tada smo i dobili dozvolu", priča nam Trezner, inače načelnik Odjela za teški kriminal u FUP-u.

Zanimljivo je kako članovi Plavih vitezova trebaju biti i dobrog morala, pored toga što moraju biti policajci te posjedovati validnu vozačku dozvolu i motor od najmanje 400 kubika.

U njihovom svijetu, viteštvo je uživanje u društvu različitih ljudi, pružanje pomoći drugome, promocija sigurnosti motociklizma, posjećivanje prijatelja iz svih zemalja svijeta, vožnja hiljadama kilometara...

Nakon nekoliko zanimljivih anegdota i priča s bajkerskih druženja, dolazimo do temeljne svrhe ovih avanturista - humanosti.

Iako građani BiH nisu dovoljno upoznati o Plavim vitezovima, sigurno su "moto-jahači" u plavim prslucima pomogli mnogima u nevolji.

"Naša obaveza je da pomažemo ljudima, prvenstveno djeci. Od kada se vodi statistika u Bangoru u SAD-u, više od 20 miliona dolara donacija dali su Plavi vitezovi te više od 2,3 miliona dolara u radnim satima. Mi u BiH smo od prvog dana aktivno stupili u humanitarne akcije i nije nam ništa teško", govore nam Plavi vitezovi koji su dosad pokretali nekoliko humanitarnih akcija u BiH.

Ovim bajkerima nije teško stajati ni ispred marketa i prikupljati namirnice za naše građane koji teško žive. Ni od koga ne traže novac, već rižu, brašno, šećer... Tu se vraćamo na šalu s početka priče.

"Plavi vitezovi ne smiju raditi s novcem. Nije nam dozvoljeno. Kad nam neko ponudi novac, mi ga samo uputimo na pravu adresu", jasno nam govori Almir Šeta zvani Šole, jedan od članova moto kluba.

Plavi vitezovi prikupljali su hranu za javnu dječiju kuhinju, pomagali liječenju bolesne djece iz BiH, nosili hranu i odjeću djeci Zavoda za zbrinjavanje osoba s poteškoćama u razvoju u Pazariću, pomogli šestogodišnjem Ismailu Zulfiću iz Zenice u odrastanju bez ruku... Mnogi sigurno neće zaboraviti ni njihovu pomoć prilikom velikih poplava u BiH.

"Drago mi je uvijek pomoći ljudima bez obzira na to ko su, šta su i odakle dolaze", govori nam Miralem Batlak, penzionisani policajac i član Plavih vitezova.

Žene ravnopravne članice

Plavi vitezovi su jedini moto klub u kojem žena može biti punopravna članica.

"Nažalost, žene su u drugim moto klubovima dobro došle kao komad mesa. Naše plave dame su jednake kao i mi", prokomentarisao je Šole te dodao: "Naše porodice su ravnopravni članovi kluba, naša djeca, supruge ili djevojke. Na tome se bazira kompletna filozofija Plavih vitezova".

Na Šoletove riječi nadovezuje se i Ado Nevesinjac, jedan od osnivača Plavih vitezova u BiH.

"Većina nas na motoru uvijek ima svoju životnu saputnicu. One imaju pravo na svoje plave prsluke. Moja Azra sa mnom na motoru provodi 90 posto vremena. Nikada ne putujemo bez plavog prsluka i kacige, jer to je nešto čime se dičimo", istakao je Ado.

Kao promotori sigurne vožnje, Plavi vitezovi su pod strogim nadzorom Amerikanaca čiji advokati prate aktivnosti svih članova.

"U slučaju da napravimo neki propust, pravimo se važni, prolazimo kroz crveno svjetlo i slično, oni će to saznati. Bez kacige se ne smije sjesti na motor i zaštitna oprema je obavezna. Velike kazne plaćaju se za bilo kakvu zloupotrebu", pojašnjava Trezner.

S obzirom na to da je počela sezona motociklizma, Plavi vitezovi apeluju na sve vozače motora da se ponašaju u skladu s propisima i uvjetima na cesti te poštuju saobraćajne znakove. Također, upozoravaju i vozače automobila da poštuju motocikliste i ne oduzimaju im prednost na cesti.

Kako smo započeli razgovor uz smijeh i šalu, tako se i završilo naše druženje s Plavim vitezovima.

Nakon hladnih dana koje su proveli u garažama, čekajući da grane sunce i maštajući o dugim vožnjama i putovanjima, spremni ulaze u novu sezonu. Dječački osmijesi na licima odaju njihovo zadovoljstvo zbog novih druženja s dvotočkašima. U raspravi čiji motor je bolji i koliko je ko kilometara prešao, pozdravili smo ih kako drugo nego rečenicom "vozite s ponosom".