Gastro ponuda
72

Najbolji okusi Jablanice: Predstavljena ugostiteljska ponuda srca Hercegovine

Piše: R. D.
Foto: R. D./Klix.ba
(Foto: R. D./Klix.ba)
Prepoznatljiva tradicionalna jela i bogata turistička ponuda Jablanice prezentirani su u petak u Gradskom parku ovog hercegovačkog gradića.

Manifestacija "Najbolji okusi Jablanice" bila je kulminacija projekta koji je finansirala EU, a provodi UNDP, a koji traje od početka ove godine i okupio je brojne žene, posebno iz ruralnih prodručja općine.

Ćamila Imamović, predsjednica Udruženja žena "Most", bila je ponosna na završetak projekta, kazavši da je lako biti predsjednica ovakvog tima žena.

"Onoga što naše žene znaju ne bi se postidjeli ni najbolji hoteli. Važno je da prezentiramo ono što ova sredina proizvodi, šta to naše žene znaju, kakvi su nam kvaliteti i mogućnosti te kako dalje da unpređujemo svoj rad. Žao mi je jedino što danas ovdje nema ni gram janjetine, iako smo uputili dopis našim poznatim ugostiteljima. Ako misle da im nismo konkurencija, varaju se", kazala je Imamović.

Razvoj turističke ponude

Prisutne je pozdravio i načelnik Jablanice Salem Dedić koji je kazao kako je ovo sjajna prilika da se predstavi bogata gastro ponuda ove općine.

"Hvala donatorima, ali velika zahvala ženama iz Udruženja Most, koje ovako poboljšavaju našu turističku ponudu. Važno je da je projekt bio i edukativan te da svi radimo na razvoju naše sredine. Želimo da naši domaći i kvalitetni proizvodi dođu do svakog kraja naše zemlje, a i šire", kazao je Dedić.

Damir Žarak iz UNDP-a kazao je da ova međunarodna organizacija podržava slične projekte još u dvadeset općina i gradova širom Bosne i Hercegovine.

"Važno je da lokalna vlast prepoznaje značaj civilnog društva. Gledajući šta su sve spremile vrijedne žene Jablanice, svi mi jedva čekamo da službeni dio manifestacije prođe i da probamo pripremljeno", kazao je Žarak.

Mapirali sto proizvođača

Projekt "Okus Jablanice za ruralni razvoj" trajao je od početka ove godine, vrijedan je 39 hiljada KM, a partner je bilo udruženje poduzetnika Link iz Mostara. Koordinatorica projekta Sanja Zupić pojasnila nam je da je cilj projekta bio animirati žene, posebno one iz ruralnih područja, i ekonomski ih osnažiti.

"Mapirali smo proizvođače prehrambenih proizvoda na području Jablanice, kao i proizvođače rukotvorina, njih sto. Na bazi toga radili smo niz edukacija te napravili poslovni plan za udruženje", kazala je.

Huma Čilić je jedna od učenica projekta, na jednom od štandova prezentirala je domaće sokove i džemove koje udruženje proizvodi.

"Imamo sokove od višnje, zove, maline, matičnjaka i mente. Tu su i džemovi od kajsije, breskve i šljive te liker od maline, kompoti... Najpoznatiji je naš džem od šipurka, ali njemu još nije sezona. Tridesetak žena u udruženju bavi se proizvodnjom ovakvih proizvoda, imamo i ajvare i pinđure. Naše proizvode prodajemo u prostorijama udruženja, po brojnim sajmovima širom naše zemlje, ali i po narudžbi", kazala je Huma Čilić.

Tročlani stručni žiri proglasio je pobjednike, a onda su brojni prisutni u Gradskom parku mogli probati neku od izloženih delicija.