Klix.ba u Nestlé tvornici
91

Mjesto gdje nastaje čokoladna magija: Pogledajte kako izgleda proizvodnja Kit Kat čokoladice

N. O.
Proizvodnja Kit Kata u Nestlé tvornici u Sofiji (Foto: Klix.ba)
Nestlé tvornica u Sofiji (Foto: Klix.ba)
Reporter portala Klix.ba imao je priliku posjetiti mjesto gdje se proizvodi čokoladna magija - tvornicu čokolade Nestlé u Bugarskoj, a tom prilikom zabilježili smo kako izgleda sam proces proizvodnje Kit Kat čokoladice.

Tokom posjete, novinari su imali priliku upoznati se s naprednim sigurnosnim standardima i kvalitetom proizvodnje koji su osnova svakog Nestlé proizvoda, dok je održivost integrirana u svaki korak proizvodnog procesa - od smanjenja upotrebe plastike i papira do smanjenja emisija stakleničkih plinova.

Sama posjeta započela je upravo upoznavanjem sa sigurnosnim protokolima i propisima čije je poštivanje obavezno kako bi finalni proizvod – čokoladica Kit Kat - stigla u prepoznatljivom obliku do krajnjih kupaca.

Počev od zaštitne opreme koja sprečava da bilo kakve neželjene tvari dospiju do čokolade do procedura čišćenja prije ulaska u svaku prostoriju tvornice – sigurnost proizvoda je bila na prvom mjestu.

Po ulasku u tvornicu, preplavit će vas prepoznatljivi miris čokolade, a zujanje mašina nagovještava da se u ovim prostorijama radi punom parom. Već na samom ulasku u proizvodni dio tvornice, mogu se vidjeti vreće s različitim sirovinama potrebnim za proizvodnju omiljene čokoladice.

Automatizovane mašine provode skoro cjelokupan proces proizvodnje – od čokolade koja se topi i slijeva u kalupe, potom pripreme vafla koji se peče i suši u posebnim uslovima kako bi zadržao adekvatan stepen vlažnosti.

Priprema Kit Kata zahtijeva i provjere kvalitete vafla, provjere sastojaka i količine te odstranjivanja neadekvatnih dijelova u lancu pripreme.

Kroz mašine koje spajaju dijelove čokoladnog kalupa, punjenja i vafla, cjelokupan proces pripreme sve do izlaska finalnog proizvoda na traci, ali i njegovog pakovanja možete pogledati na snimku.

75 godina čokoladice "za pauzu"

Prepoznatljivi slatkiš postoji već 75 godina, a zanimljiva priča govori o tome kako je zapravo postao jedan od najpoznatijih proizvoda Nestlé kompanije.

Krajem 17. stoljeća u Londonu se književni i politički klub često sastajao u prodavnici pita, u vlasništvu poslastičara Christophera Catlinga. Grupa se zvala Kit Kat klub, koristeći skraćenu verziju imena vlasnika.

Tokom, 1911. godine, i iz nepoznatih razloga, Rowntree's, veliki konditorski biznis sa sedištem u Yorku, Velika Britanija, registrovao je imena Kit Cat i Kit Kat. Interesantno je da ih nisu odmah upotrijebili.

Stari omot čokoladice Kit Kat
Stari omot čokoladice Kit Kat

Potom, 29. avgusta 1935. godine proizveden je prvi čokoladni vafl s "četiri prsta", a zatim je lansiran u Londonu i jugoistočnoj Engleskoj kao Rowntree's Chocolate Crisp. Navodno je potaknut idejom objavljenoj u kutiji za prijedloge Rowntree'sa. Jedan od zaposlenih u kompaniji smatrao je da Rowntree's treba da pravi "čokoladu koju čovjek može da stavi među svoje stvari, a i ponese na posao".

Iako je proizvod bio instant hit, ime se činilo kao predugo za potrošače. George Harris, inovativni direktor marketinga Rowntree's, predstavio je Kit Kat ime na pakovanju, rebrendirajući ga u maju 1937. godine kao Kit Kat Chocolate Crisp.

I tako se rodio ikonski brend. U narednim godinama prodaja je brzo rasla i brend je postao zvijezda u svijetu konditorskih proizvoda.

Istovremeno je, 1937. godine, s imenom Kit Kat uveden i koncept u oglašavanju poznat kao "pauza". Veza između brenda KIT KAT i "pauze" ostaje aktuelna tema više od 70 godina

Reklama za Kit Kat iz 1930ih
Reklama za Kit Kat iz 1930ih

Zajedno s dolaskom komercijalne televizije u Veliku Britaniju krajem 1950-ih, došlo je do velikog proboja u oglašavanju, a Donald Gillies, izvršni direktor reklamne agencije JWT u Londonu, razvio je čuvenu rečenicu: "Napravi pauzu, uzmi Kit Kat".

U poslednjih 50 godina slogan je postao prava ikona u oglašavanju i registrovan je kao vlasništvo brenda.

Naposlijetku, 1988. godine, švicarski proizvođač čokolade, Jacob Suchard, napravio je ponudu za preuzimanje Rowntree'sa. U prethodnim godinama Nestlé je pregovarao o zajedničkom radnom partnerstvu sa Rowntree'som, iako oni nisu urodili plodom. Nakon teške borbe, Nestlé je pobijedio u preuzimanju Rowntree's biznisa.