{{error}}
Korisničko ime ili e-mail
Lozinka
ili
Facebook prijava


Unesite e-mail:


Timur Čerkez: Treniranjem se oslobađamo stresa, dijete su zastarjeli način ishrane

17.10.2018. u 18:46
85
19
Timur Čerkez: Treniranjem se oslobađamo stresa, dijete su zastarjeli način ishrane
85
Nakon što je u julu završio svoje prvo Ironman takmičenje i tako postao najmlađi Ironman u BiH, Timur Čerkez se nastavio baviti sportom. Osim trčanja, bicikla i teretane pliva tri puta sedmično te kaže kako je plivanje pola fizičko, a pola mentalno zdravlje. Čerkez je aktivan i na Instagramu putem kojeg daje korisne savjete svima koji ga prate.
TEKST SE NASTAVLJA ISPOD OGLASA
Timur Čerkez je dvadesetjednogodišnji triatlonac iz Sarajeva, ali njegovo ime se spominje i van granica Bosne i Hercegovine. Kaže kako mu je bilo nevjerovatno čuti kako neko izgovara njegovo ime i prezime na takmičenju u Hamburgu te kako ga je to dodatno motivisalo da se još više potrudi i tako postane još poznatije ime u triatlonu.

"Na Instagram sam se prijavio kao i većina ljudi, ali sam tek ove godine u aprilu shvatio da ga mogu koristiti u svrhu samopromocije i povezivanja s ljudima. Sada me prati skoro 2.000 ljudi od kojih mnogi nisu iz Sarajeva, nego iz Njemačke i drugih zemalja", rekao je Čerkez.

Timur kaže kako bi preporučio svima koji se počinju profesionalno baviti sportom da se povezuju s ljudima da bi im bilo lakše održati se i napredovati.

"Sada me na Instagramu prate ljudi s kojima ću uskoro i sarađivati, a inače su menadžeri velikih firmi u inozemstvu", ističe ovaj mladi sportista.

Putem Instagram profila redovno obavještava fanove o ishrani te ih motiviše da se i oni pokrenu i počnu vježbati.

View this post on Instagram

Lets talk hydration! 💧🏃 Whether you run short distances or you regularly run huge marathons, being sufficiently hydrated is of paramount importance. Without proper hydration levels, not only will your performance be impaired but you also put your body at risk of serious health complications. • Proper hydration for runners is advised not only in the summer months when it’s even harder to stay sufficiently hydrated but all year round as your body creates heat regardless of weather. This heat saps your body of water through excessive sweating so hydration can be challenging. It is more difficult to stay hydrated during the hot weather when your body is already creating more heat than normal. However, being properly hydrated is not a challenge that can’t be overcome, quite the opposite. Using the right hydration options for runners will make a huge difference to fluid levels and help to improve overall performance while protecting your body from trauma. . . . #triathlite #triathlon #swimbikerun #runner #swimmingtime #roadcycling #ironmantraining #lifestyle #instafit #progress #cardio #aesthetics #fitnessaddict #fitspiration #green #noexcuses #fitness #poolside #runneraddict #borntorun #motivation #inspiration #inspire #fitnessmodel #healthylife #fitnessmotivation #sarajevo #bosnia #hydration

A post shared by Timur Cerkez Δ Triathlete (@timurcerkez) on



Dijete su zastarjeli način ishrane



"Prema mom mišljenju, ne treba se ograničavati. Upravo to pokušavam reći kroz svoje Instagram priče i objave. Za mene su dijete zastarjeli način ishrane, jer se uglavnom fokusiraju na to kako izgubiti kilažu. Fitness je dovoljno napredovao da zna razlikovati mišićnu masu od masti. Za doručak bih preporučio ugljikohidrate tj. zobenu kašu, tost ili milkšejk", navodi Timur.

Prije treninga savjetuje uzimanje ugljikohidrata radi energije, dok za period poslije vježbanja preporučuje proteine, jer oni pomažu u obnavljanju i izgradnji mišića.

"Najveća greška je što ljudi kasno jedu, pogotovo ta neka gotova jela koja nisu nimalo kvalitetna. Mislim da se treba fokusirati primarno na to šta je zdravo pa onda sve te namirnice poredati i konzumirati ih. S voćem i povrćem niko nije pogriješio" dodaje uz smijeh.

Plivanje praktikuje svaki drugi dan u sedmici, dok ponedjeljkom odmara.

"Na bazenu je potrebno početi od nekih osnova da bismo izgradili kondiciju. Veoma je bitno razraditi tehniku plivanja, iznenađujuće velik broj ljudi ima problem s tim. Ja trenutno praktikujem brze treninge, razvijanje tehnike i povećavanje distance", kaže Čerkez.

Početnicima savjetuje da sebi postave primarni cilj koji moraju ispuniti za vrijeme tog treninga te da ga postepeno povećavaju ili bar pokušaju smanjiti vrijeme prelaska određene distance.

"Ako ste početnici, nikad nemojte gledati nekoga ko pliva po pet-šest kilometara odjednom, koristite to kao motivaciju i kalkulišite prema sebi koliko kao početnik možete otplivati", savjetuje najmlađi bh. Ironman.

Što se tiče motivacije za nastavljanje treninga u hladnim danima, kaže da mu je plivanje postalo potreba.

View this post on Instagram

Do you guys listen to music when working out? 🎧 • • • It has been prooven that music enhances performance which makes it a great tool for pushing personal reccords! This is not to say that we should always do our workouts with music, if we take music away we build mental toughness, this is especially important for long distance sports. I tend to play slow music like alt-j on my long runs as I tune out of it after the first hour so it is a perfect jump-start to a LSD run. . . . #triathlite #triathlon #swimbikerun #runner #runstrong #running #ironmantraining #lifestyle #instafit #progress #cardio #aesthetics #fitnessaddict #fitspiration #green #noexcuses #fitness #runner #runneraddict #borntorun #motivation #inspiration #inspire #fitnessmodel #healthylife #fitnessmotivation #sarajevo #bosnia #field

A post shared by Timur Cerkez Δ Triathlete (@timurcerkez) on



"Meni ovo nije obaveza, nego jednostavno rutina koju sam sebi stvorio i u kojoj uživam. Trening bi trebao trajati minimalno sat, bez obzira na to da li ste početnici ili ne. Profesionalci i ljudi koji su aktivniji na treninzima prave manje pauze, dok početnicima treba više vremena za odmor", kaže Čerkez.

Popravljanjem tehnike se poboljšava i kondicija



Naglašava da je važno stalno napredovati i truditi se te da nije toliko bitno povećavati distancu plivanja na bazenu koliko je potrebno smanjivati vrijeme prelaska distance.

"Nekoliko mojih prijatelja kojima pomažem su počeli lošom kondicijom i imali su lošu tehniku, ali čim su popravili tehniku povećavala se i brzina, tako da sve to ide jedno s drugim", ističe mladi sportista.

Iako se prije nije bavio sportom, zbog svoje velike kilaže je htio biti bolji te se fokusirao na sportove preko kojih može ne samo smršati nego se i dovesti u normalnu formu. Nada se da će njegov napredak inspirisati druge ljude da se pokrenu i urade nešto sa sobom.

"Prije nekoliko godina sam stalno igrao igrice i kada sam bio mali kritikovao sam bildere i govorio da nikad ne želim biti kao oni. Kasnije sam otkrio da postoji način da budem fit i održavam to. Zaljubio sam se u vodu kroz ronjenje i onda sam prirodno nastavio da se bavim plivanjem poslije toga", kaže Timur.

Otvoren je za dijeljenje savjeta i uputa za plivanje te kaže da se planira upravo tim baviti u budućnosti.

"Pomagao sam mnogima i to je nešto čime bih kasnije želio da se bavim, ali naravno mislim da je najvažnije da završim neki fakultet koji ima veze s tim, jer svako tijelo funkcioniše drugačije i treba mi vremena da shvatim kako pristupiti svakom pojedincu", naglašava Čerkez.

Kako idu niže temperature, pada i imunitet te on preporučuje kombinovanje ishrane i treninga u svrhu mentalnog i fizičkog zdravlja.

"Dok treniramo, oslobađamo se stresa i to je nekako općepoznata stvar. Ali ono što ljudi ne naglašavaju dovoljno jeste upravo činjenica koliko nam je to oslobađanje stresa potrebno u životu, uvijek negdje žurimo i sami znamo da zrak nekad i nije najčišći u gradu a kroz trening se svi toksini izbace iz organizma i jednostavno budemo puno funkcionalniji", navodi Timur.

Crveno povrće za srce i imunitet



Što se tiče ishrane, preporučuje voće i povrće, ali naglašava da je potrebno konzumirati crveno povrće jer je zdravo za srce i imunitet.

"Sezona je mandarina, a one su pune vitamina C, također preporučujem Dukat Fit poslije treninga. Ja ga pijem nakon drugog treninga, a u danu odradim najmanje tri", kaže bh. Ironman.

Ističe da ne treba pretjerivati kada je riječ o ugljikohidratima i proteinima, jer nagomilavanje dovodi do dehidracije i uništavanja bubrega, dok previše ugljikohidrata dovodi do previše masti i debljanja.

"Ne može niko nikome reći šta mu odgovara, svi smo unikatni i trebamo ishranu i treninge prilagođavati našem organizmu. Jedino tako će sve skupa biti funkcionalno i efikasno", ističe Čerkez.

Umjesto da boravite u kući i odmarate tokom zime, Timur preporučuje da se upravo u tom periodu fokusirate na unapređivanje sebe, jer tada imate najviše slobodnog vremena za treninge, s obzirom na to da su izlasci rjeđi kada su temperature niže.

"Jedan od mojih uzora je Demir Hadžimuratović, on nije mnogo stariji od mene i upravo to me inspiriše da se i ja potrudim i napravim što više uspjeha. Zbog toga je potrebno imati uzor ili nešto što vas pokreće i jednostavno prionuti na posao", zaključuje najmlađi bh. Ironman Timur Čerkez.

Najnovije
Najčitanije
Preporuke
Email adresa: (nije obavezno)

Tekst ispravke: