{{error}}
Lozinka
ili
Facebook prijava

Unesite e-mail:

Američki i danski naučnici tvrde da su kreirali test za predviđanje prijevremenog porođaja

S
12.6.2018. u 09:53
Američki i danski naučnici kreirali su jeftini test krvi koji će omogućiti da se u 80 posto slučajeva predvidi postoji li opasnost da trudnica rodi dijete prije termina.
Stručnjaci tvrde da test ima veliki potencijal kada je riječ o smanjenju broja smrtnih ishoda tokom porođaja i komplikacija.

U svijetu ima čak 15 miliona prijevremenih porođaja godišnje.

Test se može koristiti i za procjenu termina porođaja na jednako pouzdan i jeftiniji način od ultrazvučnog pregleda, piše u izvještaju objavljenom u stručnom časopisu Nauka.

Ovaj test mjeri aktivnost majčinih placentarnih i fetusnih gena, te se procjenjuje nivo molekula ribonukleinske kiseline, zahvaljujući kojima se prenose genetske informacije u tijelu.

Naučnici su ustanovili da se, zahvaljujući malom broju gena, može zaključiti koje su trudnice u opasnosti kada je riječ o prijevremenom porođaju.

Prijevremenim se smatra svaki porođaj koji nastupi tri sedmice prije utvrđenog termina, a u SAD pogađa devet posto trudnica.

Dosadašnji testovi krvi za utvrđivanje potencijalne prijevremene trudnoće bili su pouzdani samo u 20 posto slučajeva.

Fiziološki, trajanje trudnoće je 40 sedmica, odnosno 280 dana, računajući od prvog dana posljednje menstruacije. Svaki porođaj prije navršenih 37 sedmica po definiciji je - prijevremeni.

Kad trudnoća dostigne 37 navršenih sedmica ili kada trudnica uđe u 38. sedmicu riječ je o "terminskoj trudnoći".

Donja granica prijevremenog rađanja i spontanog pobačaja danas se smatra 22. sedmica trudnoće. Ova granica je u vezi sa mogućnošću da plod preživi nakon rođenja.

Napredak tehnologije i neonatološke službe zaslužan je za to da se danas mogu spasiti i bebe od samo 500 grama težine na rođenju, odnosno one rođene u 22. sedmici.

U razvoju novog testa naučnici su koristili krvne uzorke 31 danske trudnice kako bi otkrili koji geni pouzdano upućuju na rizik od prijevremenog porođaja.