Pročitao sam ponešto, pa ću ti prokomentarisati. Kao prvo, kada si spomenuo hodžu i mekteb, trebam ti preporučiti da potražiš evkivalent u religiji vlastitog naroda, jer ćeš tamo naučiti ono što ti nedostaje. Istraživanje u islamu, nije pokuđeno, već je naređeno, kako u vjerskim, tako i u svjetovnim naukama. Prva objava Muhamedu a.s. je bila \"Uči i proučavaj, u ime Gospodara tvoga koji stvara...\", a njegova poznata izreka je: \"Tražite nauku, makar i u Kini (koja je u to vrijeme bila pojam udaljenosti)\". Više bih volio da si ti sam iznio argumente, jer bi mi bilo lakše da ti odgovorim. Pravo da ti kažem, pročitao sam dio ponuđenog \"gradiva\", bez posebne selekcije.. -Glede teksta u Nezavisnim, ne znam na šta si konkretno ciljao. Iz tih stenograma se može vidjeti da su na sjednicama učestvovali i donosili odluke predstavnici sva tri naroda, što ide u prilog činjenici da su se bošnjaci borili i još uvijek bore za državu sva tri naroda. Kada se spominje bošnjačka republika, sa 33% teritorije itd.., ona se spominje samo kao nužno zlo, u slučaju da borba koju vode ne uspije, a nikako kao primarni cilj.. Nigdje se ne spominju pozivi na zločine, protjerivanja, mržnja prema ikome, ili bilo šta nemoralno, ili nešto čega bi se trebalo stidjeti.. Ne vidim šta si mi htio prigovoriti.. _Glede teksta na poskok.info. , koji je identičan i tekstu na katolici.org.: Kao prvo, napomenuti ću te da su bogumili, koji su pripadali kršćanskoj vjeri, a koji su činili ogromnu većinu u Bosni,prešli (konvertirali) u islam. Pa zar očekuješ da ostave svoje bogomolje (crkve), a da negdje drugo grade džamije.. Opet, ne mogu tvrditi da su sve te crkve bile bogumilske, jer ostavljam prostora činjenici da nisam potpuno upoznat sa problematikom. Ono u što sam siguran jesu činjenice, da je većinski dio kršćanske populacije u Bosni (bogumili, koje je crkva smatrala hereticima i vodila krstaške ratove protiv njih), primio islam, a taj je narod, do tada imao svoje crkve.. Druga činjenica je čuvena Ahdnama Sultan Fatiha, koju čuvaju bosanski franjevci, kojom im garantuje slobodu na vjeru i imovinu itd.. i nisam čuo da su dosad rekli da im je Sultan slagao, ili da je ta Ahdnama bila mrtvo slovo na papiru, već naprotiv.. Ne poričem činjenicu da je o jednom periodu, narod u Bosni bilo teško, jer su kroz historiju dizali bune, koje su krvavo ugušene (Dželal paša je u jednom kratkom razdoblju pogubio oko 2000 bošnjačkih.muslimanski prvaka, te znatno manji broj istaknutih ljudi drugih vjera, koji su se bili pobunili protiv Carevine, što opet samo može biti na čast ovdašnjim bošnjacima. Naravno ne želim reći da nam je Turska bila neprijatelj i da ništa dobro ostavili ovdje. Naprotiv.. Ali je bilo i lošeg razdoblja, kao i sa Austrougarskom).. Vidio sam na nekom od ovih foruma, spominjanje u negativnom kontekstu nazive ulica i džamija po turskim liderima, ili graditeljima.. Pa kako bi nazvali Begovu džamiju, koju je sagradio Husrev-beg.. Napomenuću da ulice, u Sarajevu na primjer, nose nazive mnogih graditelja , naučnika, pisaca iz austrougarskog perioda (a i to je kao i Turska, bila okupaciona sila. Samo im se ne može osporiti da su dali značajan doprinos izgradnji ove zemlje.), kao što su ulice Karla Paržika, Koste Hermana, naselje Marijin Dvor (po ženi austrougarskog bogataša koji je sagradio isti) itd.. I kada je Sarajevo u pitanju, kao grad sa većinskim bošnjačkim stanovništvom, u kome i ja živim, treba reći da je veoma veliki broj ulica u istom (na što sam ponosan) posvećen vjerskim i svjetskim predstavnicima drugih naroda. A to ti ne moram posebno navoditi. Glede vraćanja naziva ulica, vraćeni su nazivi ulicama, koje su nosile od vremena njihovog nastanka, a čiji su nazivi iz perioda od 1945. bili blago rečeni provokativni (ulice Miloša Obilića, Vojvode Putnika itd.., u centru bašćaršije). Također, napomenuću da se spominje 450 crkava, za peiod od skoro 500 godina (ne ulazeći u raspravu jesu li bogumilske), a u posljednjem je ratu porušeno oko 1000 džamija, a u periodu 1945_1990 puno više. Također, pročitao sam i određene komentare o napuštanju crkava na \"katolici.org\", pa eto pogledaj i ti malo.. I još ću te nešto napomenuti.. Ja nisam portparol Turske, mada je spominjem, često u pozitivnom kontekstu, prvenstveno kako bih naglasio uticaj islama na pravedno vladanje, već zastupam stav da su bošnjaci imali časnu prošlost, da nisu i ne čine genocide i progone, da su znali stati u odbranu svojih sunarodnika drugih vjera, pa i po cijenu ustanka protiv Turske, ili po cijenu vlastitih života u NDH. Danas, ne postoji primjer da bošnjaci grade džamiju, ili bilo šta na crkvi koju su porušili u posljednjem ratu, a nisu porušili nijednu, koliko ja znam. Ako znaš za primjere da bošnjaci otimaju zemlju vjerskim zajednicama, ili pojedincima iz drugih naroda, ili da im pale bogomolje, u vrijeme njihovih praznika, ili u neko drugo vrijeme. Opet ne želim da su svi loši, osim bošnjaka, niti da kod bošnjaka nema loših, već da kod drugih dominira zapaljiva, nacionalistička i secesionistička retorika, koja ih određuje u očima običnog svijeta i njih samih, a da kod bošnjaka dominira retorika koja zagovara suživot i međusobno uvažavanje, kojoj uglavnom prigovaraju samo aspekt vraćanja bošnjaka nacionalnim i vjerskim korijenima, a to je minimum prava koja tražimo za sebe.. Ne mogu ovi ekstremisti, činjenicu da im smeta samo učenje ezana, pravdati raznim islamofobičnim izjavam, koje su bez ikakvog uporišta u realnosti, u želji da isti zabrane na ovim prostorima.. Nedavno su dvojica mladića uznemirili sveštenika u jednoj crkvi u Sarajevu, pa su uhapšeni u veoma kratkom roku, a taj je njihov čin osudila bošnjačka javnost, pogotovo sarajevska ćaršija i ja sam na to također ponosan, onoliko koliko se zgražam od stavova da ne treba obnavljati porušene džamije, jer su ispod nih temelji crkve od 1630. ( a pitanje je jeli bogumilska), ili zbog činjenice da nam trebaju fabrike (koje bi trebali graditi biznismeni) itd.., a u pozadini svega je samo mržnja prema muslimanima i želja da ih nestane sa ovih prostora. Slične si stavove i ti izrekao kada si spominjao \"prljavo tursko sjeme\" i kada si rekao za zapaljenu džamiju \"jedna manje više\". Dakle, ja sam ponosan na to što sam, kroz svoj vjerski i nacionalni odgoj, naučio da cijenim i uvažavam druge i drugačije i da suosjećam sa komšijama kada su u patnji, a nikako da omalovažavam i nipodaštavam njihov gubitak, ili patnju. Cilj ne opravdava sredstvo, niti je imetak ili život nemuslimana, sa kojim nisi u otvorenm ratu, dopušten. U islamu je velika važnost pridata čuvenoj rečenici: \"Ko ubije drugog nevinog čovjeka (ne kaže se muslimana), kao da je čitavo čovječanstvo pobio\". Također, reći ću ti i to da je Muhamed a.s. u državi koju je uspostavio naradio korektan odnos prema nemuslimanima u istoj i rekao \"Ko uznemirava zimiji (nemuslimana koji uživa zaštitu islamske države), taj nama ne pripada\". Također, primjetio sam se počinješ vraćati neprimjerenom načinu izražavanja, na kojeg ja, ukoliko nastaviš, neću odgovarati-.. I nemoj misliti da sam se ja zatvorio u mekteb, mada sam prošao tu instiuciju, koju cijenim. Dobro mi je poznato okruženje.. Javio sam se za ove komentare samo zato što sam uočio mržnju prema bošnjacima, muslimanima, upakovanu u islamofobiju, za koju nema valjanog uporišta, a koju podjednako ispoljavaju drugovi, kliko i pristalice ideje i politike koja je počinila sva ona zlodjela u proteklom ratu..
Prikaži sve komentare (167)