Vozdra, ovaj clanak sam nasao u Politici, inace novinama koje bas ne volim, ali ih citam radi multiperspektivnosti. Таксисти уче енглески Осим познавања страног језика, такси возачи ће убудуће морати да се према муштеријама понашају – пристојно Новопечени таксисти убудуће ће, поред положеног теста о познавању улица, морати да говоре најмање један страни језик, да знају основне појмове о културним и историјским знаменитостима, смештају и актуелним догађањима у главном граду. Ова правила у почетку ће важити само за возаче који тек почињу да се баве таксирањем, док ће искусни таксисти имати времена до 2012. године да се навикну на нов систем рада. Неки таксисти већ су кренули на курсеве страних језика, и то енглеског, италијанског и немачког, а многа такси удружења почела су да набављају „евро 3 ” моторе који ће већ од следеће године постати обавезни. Станија Вишекруна, заменик градског секретара за привреду, каже да је Правилник о аутотакси превозу, донет још 2005. године, предвидео да до краја ове године сва такси возила старија од 15 година морају да поседују „евро 3” моторе. Она истиче да ће остали услови из Правилника заживети најкасније за четири године. – Да би могли да раде, таксисти ће морати да имају сертификат о положеном испиту из једног страног језика, а у свим возилима мораће да буду уграђени дигитални таксиметри како би путници добијали фискалне рачуне и имали могућност да вожњу плате картицама – објашњава Станија Вишекруна и додаје да ће до 2012. године сва такси возила морати да имају и GPS уређаје. Додатни услов за добијање дозволе за таксирање биће и петогодишње искуство управљања моторним возилом, а таксисти ће морати да возе аутомобиле који задовољавају естетске и техничке стандарде. То значи да ће возила морати да буду климатизована, а Правилник такође обавезује возаче на нова правила понашања, тако да ће нељубазни таксисти који одбијају вожње и ценкају се са путницима коначно постати прошлост. Из Секретаријата за привреду демантују тврдње појединих удружења да ће таксисти морати да носе униформе и наглашавају да ће свака такси асоцијација моћи самостално да одлучи о облачењу запослених. Поједина удружења већ су почела да се припремају за увођење нових правила. Тако је „Ало такси” први увео GPS систем, који возачима омогућује да у сваком тренутку знају где се налази возило, а поред лакшег сналажења обезбеђује им и већу сигурност на послу. Из овог удружења поручују да ће већ за десетак дана њихови корисници вожњу моћи да плате и картицом, што су најавили и у „Националном таксију”, чији возачи су дужни да носе униформу и не смеју да одбијају вожњу, без обзира на релацију. Бранко Виторовић, координатор Гранског синдиката возача и аутотакси превозника „Независност”, каже да ће таксисти поштовати нова правила једино уколико им Град финансира увођење савремене технологије у возила. – Зашто бисмо ми куповали GPS и дигиталне таксиметре? Ти уређаји укупно коштају око 1.800 евра, а служе искључиво да би нас Град контролисао. Па, ако хоће да нас контролишу, нека плате. Ми смо ионако презадужени, а многи таксисти раде по десет сати дневно, седам дана недељно да би покрили трошкове и вратили дугове – закључује Виторовић.
Prikaži sve komentare (115)