Hard test 2. dio
18

Testiramo novi Renault Clio: Intenzivan tempo i prva posjeta servisu

D. B.
(Foto: Klix.ba)
U našem pohodu na prosječnu godišnju kilometražu od 10.000 kilometara pređenih za svega 45 dana s novim Renaultovim modelom Clio, druga faza je uključivala kombinaciju gradske i otvorene vožnje te je ponudila nova iskustva i zaključke.
Čitatelji će se prisjetiti našeg prvog, kraćeg druženja sa novim Cliom iz novembra prošle godine, no sada je nešto duži period testiranja i druženja s Renaultovim bestsellerom omogućio da se bolje povežemo i bolje "osjetimo" sve što predstavlja i nudi, a to smo prilično ostvarili u osam dana intenzivnog "druženja" i "pregaženih" više od 3.000 kilometara u ovom drugom dijelu testa.

Ako i ima poneka zamjerka na eventualni nedostatak inovativnosti u dizajniranju eksterijera, za unutrašnjost se gotovo ništa negativno ne može reći jer ona predstavlja veći korak naprijed u odnosu na unutrašnjost starog Clia te je lijepo "spakovana". Unutrašnjost djeluje kvalitetno zbog odabira materijala od kojih je načinjena te su površine većinom mekane i ugodne na dodir, tek manji dio je napravljen od tvrde plastike, a obloga krova je presvučena poželjnijim tamnim materijalom. Veliki doprinos u sjajnom dojmu daju TFT instrumenti i veliki ekran infotainment sistema osjetljiv na dodir koji nudi sve potrebne informacije i omogućava povezivanje s mobilnim uređajima. Zbog cjelokupnog izgleda, dizajna i kvaliteta lako je zaboraviti da se nalazite u jednom superminiju.

Dosadašnja statistika Klix Auto hard testa: Početna kilometraža: 14.789 km Trenutna kilometraža: 21.434 km Kilometraža od početka testa: 6.645 km Prosječna dnevna kilometraža: 246 km Prosječna potrošnja goriva u gradu: 5,0 l/100 km Prosječna potrošnja goriva na otvorenoj cesti: 3,9 l/100 km Najniža zabilježena potrošnja goriva na testu: 2,9 l/100 km

Prosječna brzina na drugom dijelu testu: 45,3 km/h Od početka testa do sada nasuto Petrol QMax goriva: 313,18 litara Konfiguracija cesta u drugom dijelu testa: 73% gradska vožnja

Generalno, boravak u novom Cliu može se ocijeniti ugodnim, ali krenimo od gradske vožnje. "Mali" Renaultov model se odlično uklopio u sarajevsku gradsku saobraćajnu džunglu, a uz to je bio i veoma štedljiv. Čak i u periodima velike gužve pa i saobraćajnog kolapsa, u kombinaciji Eco moda vožnje i aktiviranog start-stop sistema, potrošnja njegovog 1,5-litarskog turbodizelskog motora od 115 KS s uključenim klima uređajem nije prelazila 5 litara na 100 pređenih kilometara.

Sjedišta su prilično udobna, barem osjetno udobnija u odnosu na prethodni model, a upravljač nešto manji zbog čega ima više mjesta za koljena što je važno za one iznadprosječno visoke vozače. Putnici će se udobno smjestiti na stražnja sjedišta, a problem će biti samo visoki vozač/suvozač za čiju udobnost se "žrtvuje" prostor namijenjen za noge putnika iza. Sve kontrole su na dohvat ruke i jednostavne, a bočni nasloni za ruke na vratima funkcionalni jednako kao i središnji te doprinose udobnosti. Također, ručica mjenjača je u idealnoj poziciji, lako dohvatljiva i lagana za upotrebu. U novom Cliu se bilo lako namjestiti i "preživjeti" gužve u saobraćaju. čak i ako putovanje traje nekoliko sati.

Foto: Klix.ba
Foto: Klix.ba

Tokom vožnje se javlja osjećaj da automobil doslovno plovi, ali se vratite u realnost prilikom prelaska preko u mnogim slučajevima neizbježnih šahtova ili većih oštećenja na cesti koje, ruku na srce, prilično "osjeti". To se možda može i pripisati 17-inčnim felgama. Također, s druge strane, upravljač je precizan, a automobil izuzetno okretan i agilan. Kamera će parkiranje učiniti jednostavnom radnjom, a na raspolaganju je svakako i sistem za pomoć pri parkiranju. Preglednost je prilično dobra, ali ne posebno nazad zbog malog vjetrobranskog stakla, međutim, tu stvar preuzima pomenuta tehnologija pa problema definitivno nema. Zvučna izolacija je solidna, a neželjene zvukove iz okruženja bez problema je poništavao sjajni BOSE audio sistem koji je također učinio gradsku vožnju podnošljivom i ugodnom.

Zašto Q Max Diesel?

Naš vjerni partner na Klix Auto testovima pa i na ovom Hard Testu je kompanija Petrol, a izbor je jednostavan jer uz njih immamo najbolji odnos kvaliteta goriva i rasprostranjenosti mreže benzinskih pumpi. Za moderan turbodizelaš kao što je dCi u testnom Renault Cliju kvalitet goriva je vrlo važan kako za performanse i potrošnju, tako i za dugovječnost brizgaljski goriva i ostalih elemenata motora. Q Max Diesel, uz redovno korištenje, osigurava maksimalnu snagu motora, ne sadrži sumpor te je najbolji izbor za sve vrste i tipove dizelskih motora, kako konvencionalnih, tako i tehnološki najnaprednijih.

Foto: Klix.ba
Foto: Klix.ba

Q Max Diesel premašuje zahtjeve evropskog standarda za dizelsko gorivo EN 590 i ne sadrži sumpor. Njegova redovna upotreba osigurava visok odaziv i maksimalnu snagu motora, uz najmanju moguću potrošnju goriva i znatno smanjene emisije štetnih spojeva u auspuhu.

Q Max Diesel bio je testiran motornim i terenskim ispitivanjima pri čemu je dokazano i potvrđeno nekoliko poboljšanja:

  • više od dvostruko veća čistoća mlaznica za ubrizgavanje;
  • 13% manje neizgorivog CH i 21% manje krutih čestica u auspuhu;
  • znatno poboljšana zaštita površina od korozije;
  • do 2,5% manja potrošnja i potpuna kompatibilnost s biogorivima.

Izlaskom na otvorenu cestu potrošnja našeg Clia je pala s 5 na 3,9 l/100 km, a povremeno se spuštala i niže. Kada je riječ o udobnosti na nešto dužim putovanjima, ona je i dalje na visokom nivou, ovisno o podlozi. U ovom slučaju je osjećaj pomalo subjektivan, dok neki putnici posebno na prednjim sjedištima nemaju neku zamjerku, drugi su se nakon dva sata vožnje požalili da su mogla biti i udobnija. Međutim, uvijek je važno izabrati pravilan položaj, posebno u slučaju vozača koji mora voditi računa i o sigurnosti, odnosno optimalne kontrole nad vozilom.

Oni kojima smeta pokoji "cvrčak", morati će se naviknuti, jer uprkos korištenju kvalitetnijih materijala, Clio na našim cestama ipak povremeno "krcka". Iako stojimo iza ocjene da je vožnja u suštini udobna, to se uglavnom odnosi na brzinu do 130 km/h. Sve preko toga je praćeno ipak osjetnom bukom uzrokovanom kortljanjem točkova i strujanjem zraka oko karoserije, pomalo i motora, a na osnovu kretanja automobila prenosi se i osjećaj da je to i neki limit na kojem Clio može pružiti zadovoljavajući komfor na dugotrajnim putovanjima.

Naravno, možete voziti brže gdje je to dozvoljeno, ali će imati svoju cijenu, odnosno utjecati na ugodnost u vožnji. Pitanje je samo šta birate, odnosno koliko ste tolerantni. Mjenjač dobro sarađuje s motorom, ali nekog može iznenaditi treći stepen prijenosa koji je vrlo "kratko" proračunat te u praksi uglavnom služi tek kao "priprema" za četvrti stepen u kojem se osjeti prava snaga motora i koja će poslužiti pri preticanju. Kada se naviknete, uočit ćete da snage ipak ne nedostaje.

Foto: Klix.ba
Foto: Klix.ba

Iako smo ranije najavili da ćemo tokom našeg testa dosipati gorivo te tekućinu za brisače, to ipak nije bilo tako. Došlo je do problema zbog kojeg smo ipak biti primorani posjetiti Gumu M i njen servis Renaultovih vozila, a radi se o upozorenju na praznu bateriju u ključu/kartici potrebnom za ulazak i pokretanje vozila. Zbog planiranog dužeg putovanja narednog dana, odmah smo kontaktirali i posjetili servis, a problem je riješen za svega nekoliko minuta pa je naš Clio nastavio svoju avanturu.

U suštini, oni koji se odluče za kupovinu novog Clia dobit će odličan automobil koji će itekako poslužiti potrebama u gradu, a u ovoj izvedbi će omogućiti vlasnicima da se istaknu i budu primjećeni ukoliko im je to jedan od ciljeva. Također, bit će blag prema novčaniku vlasnika s obzirom na njegovu malu potrošnju, a uz to će pružiti ugodno iskustvo vožnje jer se zaista radi o atraktivnom automobilu zanimljivom za vožnju.

S druge strane, lako može biti i auto za duža putovanja, ima dovoljne predispozicije za to, ali uz donekle ograničene apetite.