Intervju
433

Sedin Kahriman za Klix.ba o poslovanju BH Telecoma, 4G mreži i novim ponudama za korisnike

Piše: A. D.
Sedin Kahriman (Foto: I. Š./Klix.ba)
Sedin Kahriman (Foto: I. Š./Klix.ba)
Sedin Kahriman, v. d. generalnog direktora BH Telecoma, u intervjuu za Klix.ba, svom prvom otkako je 4. decembra 2018. imenovan na ovu funkciju, govorio je o projektu uvođenja 4G + tehnologije, pretpostavkama za uvođenje 5G tehnologije i drugim segmentima na kojima radi kompanija.

On je, također, za naš otkrio portal rezultate poslovanja BH Telecoma za prošlu godinu te planove za naredni period.

Kahriman skoro 15 godina radi u BH Telecomu i za to vrijeme obnašao je niz značajnih funkcija u ovoj kompaniji te je prošao skoro sve organizicione jedinice, od direkcije BH Mobile, sektora podrške i prodaje, nakon čega je imenovan na poziciju pomoćnika direktora u direkciji Sarajevo. Član Uprave BH Telecoma je od 2015. godine, prvo kao izvršni direktor za razvoj poslovanja, a zatim od 2016. godine do 2018. godine kao izvršni direktor za informacione tehnologije. Zanimljivo je da je Kahriman bio na čelu Asocijacije studenata Fakulteta za saobraćaj i komunikacije koja je pokrenula inicijativu da studenti ovog fakulteta obavljaju praktičnu nastavu u BH Telecomu.

Komercijalizacija pružanja 4G usluga počet će 8. maja. Kahrimana smo upitali šta mogu očekivati korisnici.

Foto: I. Š./Klix.ba
Foto: I. Š./Klix.ba

"BH Telecom je potpuno spreman da ispuni sve uslove definisane dozvolom za korištenje radiofrekvencijskog spektra. Kada je riječ o korisnicima, pravovremeno smo uradili redizajn ponude za segment mobilnih korisnika, što će omogućiti korisnicima da u skladu sa svojim potrebama i navikama odaberu pakete koji uključuju određene količine saobraćaja ili drugih benefita prema njihovim preferencijama. Najveća promjena se desila u količini saobraćaja koja je uključena u paket, cijeni i pogodnostima koje korisnici dobijaju. Od puštanja nove ponude početkom aprila veoma smo zadovoljni odzivom korisnika koji su prepoznali sve ponuđene benefite. Kada je riječ o 4G + ili LTE advanced tehnologiji, važno je istaći da ta tehnologija omogućava istovremeno korištenje više frekvencija u okviru frekventnog spektra i omogućava krajnjim korisnicima mnogo veće brzine prijenosa podataka nego što je slučaj sa 4G ili LTE. Prvi signal 4G + je eksperimentalno pušten na sajmu privrede u Mostaru", kazao je Kahriman.

Korisnici će morati zamijeniti SIM kartice. Šta o tome možete reći?

Svi novi korisnici i korisnici novih paketa, kao i oni koji su u prethodnom periodu radili zamjenu SIM kartica su dobijali USIM kartice, što znači da određeni procent naših korisnika već ima USIM kartice. Oni koji nemaju, mogu na našim prodajnim mjestima vrlo jednostavno izvršiti zamjenu SIM kartice za USIM karticu koja je jedan od preduslova za korištenje 4G + tehnologije.

No, uveliko se govori i o uvođenju 5G mreže?

Po pitanju 5G, za koji je u toku standardizacija i za koji se pojavljuju neki rani komercijalni modeli, važno je istaći da će BH Telecom sustići sve svjetske trendove razvoja mreža u mobilnom segmentu. 4G + oprema koju sada implementiramo je 5G ready, što znači da u trenutku sticanja uslova za uvođenje 5G, BH Telecom neće imati velike infrastrukturne radove i ulaganja. Više će se raditi o nekim softverskim upgradeima i unapređenjima.

S druge strane, građani su svjedoci da ima smetnji u signalu 3G mreže. Vaš komentar?

Razvoj sadržaja, web aplikacija i multimedija je prevazišao 3G tehnologiju. Brzina prijenosa podataka je standardizirana prema 4G mreži. Imali smo situaciju da na pojedinim područjima kvalitet signala nije bio zadovoljavajući.

Foto: I. Š./Klix.ba
Foto: I. Š./Klix.ba

Nije se isplatilo širiti postojeću tehnologiju jer smo znali da ulazimo u jedan veliki infrastrukturni projekt. Siguran sam da će implementacija 4G+ tehnologije znatno utjecati na poboljšanje korisničkog iskustva i mnogo bržu razmjenu podataka i brže korištenje multimedije. Implementacija projekta je kompleksna i podrazumijeva da naše ekipe budu na lokacijama gdje je potrebno izvršiti zamjenu opreme, što će podrazumijevati kratkotrajno slabljenje signala za određena područja.

Želim zamoliti naše korisnike za razumijevanje i zahvaliti se na strpljenju zbog eventualnih prekida saobraćaja koji će vrlo kratko trajati jer se sve radi u najbržem mogućem roku. Dinamika kojom radimo je veoma izazovna jer želimo što prije ispuniti uslove pokrivenosti definisane licencom u većim i manjim gradovima, naseljima i putnim komunikacijama i sl.

Šta nam možete reći o rezultatima poslovanja BH Telecoma za 2018. godinu?

Zadovoljni smo poslovnim rezultatom u 2018. godini. Ostvarili smo prihod od 500.436.000 KM, dobit iznosi 63,6 miliona KM, veća je od planirane za 6,1 milion KM i veća za oko 550.000 KM u odnosu na 2017. godinu.

Svakako to je rezultat rada prethodne uprave Društva na čelu s gospodinom Mirsadom Zaimovićem koji je bio generalni direktor u prethodnom mandatu. Mi smo u prethodnom periodu uspjeli znatno ublažiti globalne telekomunikacijske trendove koji su prisutni i na tržištu BiH i znatno stabilizirati pad prihoda od tradicionalnih telekomunikacijskih usluga. Nastavak stabilizacije je svakako i zadatak aktuelne uprave kompanije.

Na čelu ste BH Telecoma nešto više od četiri mjeseca. Šta je urađeno u tom periodu?

Imenovanje se desilo u najdinamičnijem periodu godine, odnosno kada se pripremaju finansijski izvještaji, izvještaji o poslovanju i kada se utvrđuju konačni planovi poslovanja.

Ova četiri mjeseca smo se fokusirali na definisanje trogodišnjeg plana poslovanja u kojem smo jasno utvrdili ciljeve i mjere za realizaciju, kao i na kreiranje novih multidisciplinarnih timova. U prethodnom periodu smo započeli proces transformacije te organizaciono, ali i u tehnološkom smislu prolazimo proces od tradicionalnog CSP-a u digital servis provajdera.

Realizovani su brojni trasformacijski projekti, mislim na transformaciju OSS-a, BSS-a, paket CORE-a, paketske jezgre, IMS-a, transportnih i pristupnih mreža kao preduslov da BH Telecom bude predvodnik digitalne transformacije koja je tu i koja se dešava. Također smo u prethodnom periodu implementirali brojna softverska rješenja unutar kompanije kako bismo digitalizirali i automatizirali veliki broj procesa, što za rezultat ima povećanje produktivnosti i efikasnosti.

Foto: I. Š./Klix.ba
Foto: I. Š./Klix.ba

Koji su planovi za 2019. godinu?

Uskoro ćemo organizirati tehnološku konferenciju tokom koje će BH Telecom predstaviti širenje portfolija naših ICT usluga. Pozvat ćemo vendore, poslovne partnere, ali i start-up kompanije da zajedno kreiramo i ponudimo nova komunikacijska rješenja za krajnje korisnike.

Također mogu najaviti da će BH Telecom ići u pravcu formiranja ili osnivanja novih kompanija i akvizicija u skladu s prepoznatim prilikama i potencijalima na tržištu.
U toku 2019. godine posebnu pažnju ćemo posvetiti unapređenju korisničkog iskustva, sadržaju i povećanju atraktivnosti ponude. Godina 2019. je veoma značajna za BH Telecom jer ćemo nastaviti izgradnju fiksne i mobilne infrastrukture i razvijat ćemo kompaniju i širiti portfolio naših usluga. BH Telecom će kao enabler digitalne trasformacije u saradnji sa strateškim partnerima, gradskim i javnim upravama graditi potpuno nove eko sisteme, prije svega mislim na projekte u domenu IOT-a.

Jedan od značajnih iskoraka kompanije o kojem će se vrlo brzo govoriti jeste iskorak u fintech tržište. Već smo donijeli određene odluke i utvrdili neke biznis planove.

Šta mislite o prodaji ili privatizaciji BH Telecoma u budućnosti?

Koliko sam upoznat, u ovom trenutku ne postoje nikakve otvorene priče niti incijative u tom smjeru. Moj lični stav je da dajem prednost restrukturiranju i širenju kompanije, daljem razvoju kompanije na nova tržišta i nove poslovne modele.

Poznato je i da je urađena dubinska analiza BH Telecoma, ali javnosti još ništa nije saopćeno? Koliko ste vi zadovoljni izvještajem?

Taj dokument je rađen za većinskog vlasnika Vladu FBiH. Mi smo sve vrijeme sarađivali s konsultantskom kućom koja je radila dubinsku analizu, osigurali sve neophodne uslove i dokumentaciju. Radi se o veoma kvalitetnom i korisnom dokumentu. Preporuke koje su date iskoristili smo u toku izrade trogodišnjeg plana poslovanja. Vjerujem da će i Vlada FBiH na osnovu ovog materijala donijeti najbolje moguće odluke.

Podaci o trendu rasta korisnika

  • više od dva miliona korisnika ukupno
  • korisnici u segmentu mobilne telefonije: 1.470.00
  • porodični segment / moja tv, fiksna, xdsl/ 346.000
  • poslovni segment preko 218.000