Vrijednost 75 miliona KM
34

Zbog izmjene projekta prolongiran završetak ceste Lašva - Nević Polje, ali radovi su u punom zamahu

E. M.
Foto: E. M./Klix.ba
(Foto: E. M./Klix.ba)
Izgradnja brze ceste Lašva - Nević Polje kroz srednju Bosnu odvija se planiranom dinamikom u skladu s napravljenim izmjenama i jedan je od značajnijih projekata Autocesta Federacije Bosne i Hercegovine.

Ugovor o izgradnji brze ceste Lašva - Nević Polje (LOT 5) potpisan je 26. aprila 2022. godine, a vrijednost ugovorenih radova je 74.904.570 KM. Izgradnja LOT-a 5 podrazumijeva izgradnju dijela brze ceste od petlje Vitez izlaz iz poslovne zone do petlje Nević Polje, a finansira se sredstvima iz Budžeta Vlade Federacije Bosne i Hercegovine.

Iako je rok za završetak radova bio 20 mjeseci, odnosno, februar 2024. godine, zbog dosta zastoja izazvanih vanjskim okolnostima koje podrazumijevaju izmještanje postojećih instalacija, korekcije projekta i povećanje obima radova i procedura, rok za završetak radova će biti prolongiran dok do povećanja troškova gradnje neće doći.

Novi rok završetka radova bit će poznat kroz mjesec-dva nakon što svi oni koji su uključeni u ovajp projekt izvrše procjene urađenih i potrebnih radova.

"Dužina sekcije ovog LOT-a je 4,8 km i prolazi kroz područje Srednjobosanskog kantona i to kroz općine: Vitez, Travnik i Novi Travnik. Na ovoj sekciji gradi se četiri mosta i jedan vijadukt. Početak sekcije LOT-a 5 se nalazi poslije petlje Vitez – izlaz iz poslovne zone, koja će biti izgrađena u sklopu gradnje LOT-a 4 (Poslovna zona Vitez) koje je u nadležnosti JP Ceste FBiH", kazali su nam iz Autocesta FBiH.

LOT 5 je riješen kao cesta s karakteristikama brze ceste s dvije saobraćajne trake (vozna i preticajna) za svaki smjer kretanja.

U sklopu izgradnje dionice predviđena je i regulacija rijeke Lašve na mjestima gdje je u koliziji s trupom ceste, a što se tiče do sada urađenih radova, iz Autocesta FBiH su nam kazali:

"Što se tiče radova na trasi, nasipi su završeni u obimu preko 70 posto dok su pripremni radovi i iskopi završeni u obimu preko 90 posto. Treba istaći da na nekim potezima duž ove dionice radovima na trasi prethode radovi na izradi regulacije korita rijeke Lašve i premještanje rijeke Lašve iz starog korita u novo. Trenutno se izvode radovi na izradi nasipa na određenim dijelovima duž trase kao i radovi na izradi unutrašnje odvodnje brze ceste", te dodaju:

"Što se tiče objekata u proteklom periodu završeni su glavni radovi na sljedećim objektima izuzev završnih radova na istima (hidroizolacija, betonska sigurnosna ograda, prelazne ploče, asfalti i slično): most Mali Mošunj 1, potputnjak Mali Mošunj, most Stara Bila 1, most Stara Bila 2 (na lokalnoj saobraćajnici), most Stara Bila 3 (na lokalnoj saobraćajnici), most Nova Bila, most Pečuhe, potporni zid."

Radovi se izvode i na mostu Mali Mošunj 2 te na potpornoj konstrukciji Nević Polje.

U narednom periodu slijede radovi i na drugim objektima u sklopu trase, a izvode se i radovi na regulaciji novog korita rijeke Lašve koji podrazumijevaju iskope, nasipe, osiguranje dna, kosinu novog korita, izradu obloge od lomljenog kamena na filterskom sloju od geotekstila te je stepen završenih radova oko 70 posto.

Trenutno je na gradilištu ove trase angažovano od 100 do 120 radnika i veoma je značajna saobraćajnica kroz srednju Bosnu, a dio je projekta brze ceste Lašva - Travnik - Jajce.

Zbog značajne dužine brze ceste Lašva – Nević Polje od 23 km i složenosti građenja te velikih finansijskih potreba, na prijedlog Federalnog ministarstva prometa i komunikacija, Vlada Federacije BiH, kao investitor, podijelila je projekt brze ceste Lašva – Nević Polje u pet LOT-ova:

LOT 1 Lašva – Kaonik; LOT 2 Kaonik - Selište; LOT 3 Selište - Vitez; LOT 4 Poslovna zona Vitez; LOT 5 Izlaz iz poslovne zone Vitez – petlja Nević Polje.

Faze realizacije navedenih LOT-ova su različite, a prioritete utvrđuje Federalno ministarstvo prometa i komunikacija, na temelju Okvirne strategije prometa Bosne i Hercegovine 2016 - 2030. godine.