|

Zbog čega trošimo novac na luksuzne stvari, a štedimo na sitnicama

Zbog čega trošimo novac na luksuzne stvari, a štedimo na sitnicama
32
D
DP
24.2.2020. u 18:47
28
komentara
32

dijeljenja
Zbog čega trošimo novac na luksuzne stvari, a štedimo na sitnicama Ilustracija: Shutterstock
Mnogi ljudi vole se pohvaliti najboljim mobilnim telefonom, skupim automobilom i markiranom odjećom, a ipak je većina njih zbog toga u stanju gladovati.
Prema istraživanju, ljudi u prosjeku ostavljaju bakšiš u restoranima veći od 20 posto računa, piše Bright Side. Istovremeno, niko od njih ne odbija kusur pri kupovini namirnica u trgovini. Statistički podaci, također, pokazuju i to da 1 od 5 vlasnika iPhonea ima stalne novčane probleme.

Zbog čega nekada bez problema dajemo više novca nego što treba?

Ne primjećujemo razliku kada je račun veliki

Nakon što večerate u restoranu i konobar vam donese račun od 72 KM, vjerojatno ćete mu dati 80 KM i "zaboraviti" na kusur.

Druga je situacija kada kupite nekoliko kilograma krompira od poljoprivrednika i date mu koju "marku-dvije" više. Teško da će neko odbiti uzeti kusur jer je za taj novac moguće kupiti gotovo dvostruku količinu krompira.

Tajno smo pogođeni

Biti dobar trgovac teška je nauka. To se temelji na ljudskoj psihologiji i ako ne znate kako prodati najobičniju hemijsku olovku za 130 KM, onda su male šanse da ćete biti zaposleni na bilo kojem prestižnom mjestu. Postoji dosta trikova koji su napravljeni tako da budete skloniji kupnji. Prvo, trgovac će vam prvo ponuditi nešto besplatno da potakne reciprocitet, a onda će vam, pomoću društvenih mreža pokazati koliko je proizvod savršen.

Ne želimo da iko misli kako smo siromašni

Sada opet psihologija igra važnu ulogu. U ovom slučaju govorimo o nekakvom "učinku gužve". U skupim restoranima i kafićima, konobari često ne donose kusur ako im to ne tražite i ljudi tu obično budu darežljivi s bakšišem. Podsvjesno počinjemo vjerovati da je pogrešno ponašati se drugačije i zato se ponašamo kao i svi drugi.

Osjećamo se opušteno u skupocjenom okruženju

Što je zajedničko trgovini markirane odjeće, restoranima i trgovini automobilima? Okruženje! Vlasnici ovakvih poduzeća koriste skupocjeni dizajn i vrhunski namještaj ne da bi potrošili dodatni novac, već da nas urone u luksuznu atmosferu. Na ovakvim mjestima lako je "zaboraviti" prebrojiti svaku marku.

Želimo zadiviti ljude oko sebe

Eksperiment ponašanja u ekonomiji temeljio se na tome da su ljudima ponuđene dvije opcije. Prva opcija bila je zaraditi 2.500 KM, dok drugi ljudi zarađuju 1.250 KM, a druga opcija bila je zaraditi 5.000 KM, dok drugi zarađuju 10.000 KM. Kako se ispostavilo, većina bi ljudi izabrala prvu opciju. Ova činjenica potvrđuje da smo često skloni tome da impresioniramo druge ljude, to nam je u prirodi. Zato ovo može biti i razlog za davanje više novca nego što je potrebno.

Zaista nam se sviđa usluga

Ako vam se zaista sviđa nešto, vjerojatno ste spremni platiti malo više za to. Postoji dosta mjesta na svijetu koja opravdavaju svoje visoke cijene. Kada vam se sviđaju ljubazni radnici, ukusna hrana i brza usluga, zašto se ne zahvaliti ostavljanjem koje marke više?
Prijavi grešku


Komentari (28)
Da biste mogli pisati komentare molimo da se prijavite ili registrujete...