Riječ stručnjaka
44

Vidaković i Tattoni-Marcozzi na DiaWorksu govorili o razvoju brendova

A. P.
U Biznis centru bh. dijaspore danas je održana još jedna u nizu radionica prenosa znanja DiaWorks, pokrenutih kao rezultat želje istaknutih stručnjaka iz dijasporske zajednice da volontiraju te ponude svoje znanje i iskustvo lokalnim poduzetnicima i poduzetnicama.

Tema pete radionice DiaWorks bila je "Važnost dizajna i brenda u razvoju biznisa", a predavači su bili eksperti iz ove oblasti Filippo Tattoni-Marcozi i Saša Vidaković.

Saša Vidaković je prije rata studirao na Akademiji likovnih umjetnosti u Sarajevu. Nakon preseljenja u Londonu 1991. godine, radio je kao dizajner i kreativni direktor za neke od najpoznatijih međunarodnih agencija za dizajn i brending. Karijera ga je odvela u Milano, gdje je dugi niz godina bio kreativni direktor jedne globalne agencije za brendiranje. Po povratku u London, osnovao je SVIDesign, konsultantsku kuću fokusiranu na brend i dizajn, koja primjenjuje strateški i analitički pristup u postizanju kreativnih dizajnerskih rješenja za brojne međunarodne klijente.

"Ja mislim da Bosna i Hercegovina sigurno ima toliko potencijala, jer sam rođen ovdje i znam stanje. Žao mi je što taj potencijal ne iskoristimo, te znam da bi svijet mogao da profitira od našeg znanja. Stvar je balansa u svemu tome, zadržati tu bosanskohercegovačku autohtonost, ali se prilagoditi savremenim svjetskim praksama. Konkretno u kreiranju brendiranja i vizuelnih komunikacija, potrebno je da se lokalni poslovi približe Evropi i svijetu, da budu konkurentni i pokažu se na pravi način. Također, izazova tu ima i na lokalnom nivou. Hajde da dovedemo iskustvo koje je primijenjeno na svjetskim tržištima, da otvorimo prostor, da prenesmo znanje. Stručnjaka ima, prvi sam taj koji želi da dođe i vrati nešto nazad", kazao je Saša Vidaković.

Filippo Tattoni-Marcozzi, direktor FTMAdvisory, te je priznati međunarodni savjetnik za umjetnost i kustos, sa iskustvom u razvoju privatnih i javnih kolekcija, podrške neprofitnim organizacijama u oblasti kulture, prikupljanju sredstava za dobrotvorne svrhe, komunikacijom s medijima, izdavačkim djelatnostima i razvoju brendova, koristeći u svemu tome savremenu umjetnost kao zajednički faktor. Tattoni-Marcozzi je pokazao veliko interesovanje za podršku lokalnim kreativnim inicijativama, projektima i institucijama koje su usmjerene na umjetnost i kulturu u Bosni i Hercegovini. Također, Tattoni-Marcozzi ima značajno iskustvo rada u različitim zemljama svijeta, te je u kratkom periodu boravka u BiH, postao prepoznatljiv u zajednici po aktivnom radu na promociji domaćih brendova, posebno onih koji su vezani za kreativni sektor i umjetnost.

"Tokom vremena provedenog ovdje u Bosni i Hercegovini, imao sam priliku upoznati mnogo mladih poduzetnika i poduzetnica. Lako ćete primijetiti da oni imaju prilično jedinstveno i progresivno gledište, posebno kada je u pitanju koncept razvoja brenda, na neki način nova generacija donosi taj drugačiji pristup. U okviru današnje radionice imao sam priliku spomenuti i da je izuzetno važno kako razvijamo lokalne brendove, jer oni zajedno doprinose generalnom brendu i imidžu ove zemlje", poručio je Tattoni-Marcozzi.

Radionice DiaWorks se realiziraju uz podršku USAID Projekta "Diaspora Invest", a interes za ove vrste aktivnosti prenosa znanja potvrđuje i 25 učesnika i učesnica iz sektora dizajna, razvoja biznisa, kulture i komunikacija na današnjem događaju.