biznis
2

Super Bowl: Najvažniji dan u godini za marketinšku industriju

FENA
Super Bowl, veliko finale profesionalne lige američkog nogometa (NFL), osim što je najvažniji sportski događaj u SAD-u, redovito ima najveću televizijsku gledanost, a za marketinšku industriju to je i najvažniji dan u godini.

Prvi Super Bowl, koji je održan 1967. godine, putem tv ekrana gledalo je 50 miliona Amerikanaca. Od 2010. godine prosječna tv gledanost redovito premašuje 100 miliona gledatelja, a najveća je zabilježena 2015. godine, kada su New England Patriotsi pobijedili Seattle Seahawkse sa 28-24, i tada je 114 miliona i 442 hiljade Amerikanaca gledalo najvažniju utakmicu godine.

Što se tiče marketinške industrije Super Bowl je najvažniji dan u godini. Reklamni stručnjaci znaju ako dobro odrade posao da im je zagarantovano mjesto u historiji, a njihov rad ući će na top-listu najboljih reklama svih vremena. Ujedno, efektna reklama može biti prekretnica u poslovanju kompanije.

Reklamni prostor za vrijeme trajanja Super Bowla je najskuplji na svijetu, pa ove godine za 30 sekundi televizijske reklame morate platiti pet miliona dolara, što je pola miliona dolara skuplje negoli prošle godine.

U vrijeme prvog Super Bowla, održanog 1967. godine, 30 sekundi reklamnog prostora koštalo je 37.500 dolara, da bi deset godina kasnije iznosio 125.000 dolara. U razdoblju od 1980. do 1995. godine cijena reklama je porasla za pet puta, sa 222 hiljade dolara na 1,5 miliona dolara.