Erdal Trhulj
0

"SCT mora imati dokaze da će tunel Vijenac završiti u roku"

Piše: Nedžad Jamaković
Erdal Trhulj
Erdal Trhulj
Nakon što je objavljeno da bi slovenačka firma SCT u BiH, ne nastavi li radove do kraja januara, mogla ostati bez posla vrijednog 54 miliona eura na tunelu Vijenac, u sklopu koridora Vc, odgovor smo potražili od direktora Direkcije za autoceste FBiH, Erdala Trhulja.

On ističe da je SCT po ugovoru dužan poštovati i najbanalnije zahtjeve iz ugovora, jer tako traži kreditor, Evropska banka za obnovu i razvoj (EBRD). Direkcija će, dodaje, poduzeti sve kako bi tunel bio završen na vrijeme, do 2. augusta 2013. godine.

"Oni su zaključno sa decembrom prošle godine završili iskopavanja i ostale radove potrebne za bušenje tunela sa kakanjske strane. Sa zeničke strane su uradili pristupni put... Ipak, to je tek jedan posto od ukupnih radova koje treba izvesti, odnosno dosad su završili posao u vrijednosti 400.000 eura, a čitav posao je vrijedan 54 miliona eura", kaže Trhulj i dodaje:

"Nadzorni inžinjer je ustanovio nedostatke na terenu, nakon čega smo mi SCT-u poslali pismo trežeći da se to otkloni. Željeli su i registrovati drugu svoju firmu koja bi radila ovaj posao, što je zapravo teže kršenje ugovora i nije im, naravno, dozvoljeno. Nešto su otklonili, a nešto nisu, međutim, mi se moramo držati ugovora i ne smije biti ni najsitnijih primjedbi, mora se raditi do u detalje kako je propisano ugovorom. Oni treuntno nemaju rasvjetu na gradilištu i nisu ga ogradili i to moraju učiniti.Također, moraju nas uvjeriti da posjeduju radnike i mehanizaciju potrebnu za ovaj posao, odnosno moraju nas uvjeriti da imaju sredstva koja su garant da neće probiti zacrtani rok".

Dodaje kako će se 1. februara sastati predstavnici institucija i firmi uključenih u ovaj projekt te dati konačni sud da li će ugovor sa SCT-om biti raskinut, ili će oni nastaviti raditi.

"Ugovor može biti raskinut na dva načina. Sporazumno, da posao preuzme druga firma koja ga je u stanju završiti na vrijeme, ili tako da mi Federalnoj vladi predložimo da raskine ugovor. Tad bismo pozvali firme koje su se ranije javile na ovaj tender, kako bi nam opet dostavile ponudu", pojašnjava Trhulj.

On napominje kako na početku tenderske procedure u novembru 2009. nije bilo nikakvih naznaka da SCT ima probleme, već da su se prvi takvi signali pojavili u junu 2010. kad je već bilo kasno da se stvari vraćaju na početak.

"Tad su oni imali rok da nadoknade poteškoće koje su imali na Sarajevskoj zaobilaznici, tako da bi bilo pretenciozno da smo tad obustavili izbor izvođača. Napomenuo bih da je SCT izabran po striktnim uvjetima EBRD-a koji finansira projekt", završio je Trhulj, uz napomenu da njegovoj Direkciji ne preostaje ništa drugo nego da se do kraja striktno drži ugovora i insistira na njegovoj provedbi onako kako je propisano.

Što se plaćanja tiče, Trhulj je istaknuo da SCT može naplatiti radove samo u etapama, tek kad završi radove u vrijednosti 1,5 miliona KM.

Podsjetimo, u medijima je već objavljeno kako SCT u zadnje vrijeme zbog velikih problema s likvidnošću ne izvodi većinu ugovorenih radova, pa tako ni ne gradi 2.960 metara dugi i 54 miliona eura vrijedni tunel Vijenac na koridoru Vc.