Prvo u izolaciju
31

Riješen problem nastavka izgradnje Pelješkog mosta: U Dubrovnik slijeće 150 kineskih radnika

D. Be.
Foto: PIXSELL
Foto: PIXSELL
Kineski izvođač radova na Pelješkom mostu China Bridge and Road Corporation (CRBC) napokon je našao način da na svoje gradilište u Hrvatsku iz Kine dovede radnike neophodne za montažu čelične rasponske konstrukcije mosta.

Prema pisanju Večernjeg lista, s jednom aviokompanijom dogovorili su čarter let iz Kine, kojim će svoje radnike, uključujući i varioce potrebne za okrupnjavanje segmenata rasponskog sklopa, dovesti u Hrvatsku. U hrvatskom predstavništvu CRBC-a kažu da tim letom planiraju dovesti oko 150 soba, a od toga 100 varilaca.

"Priprema čarter leta ide glatko i predviđeno je da će sletjeti u Hrvatsku krajem jula", poručuju iz CRBC-a. A kako su već kazali u Hrvatskim cestama, taj let bio je planiran za 27. juli. U kineskoj firmi koja je izvođač radova kažu da će, s obzirom na tip aviona kojim će njihovi radnici doći, kao i s obzirom na lokaciju gradilišta, avion iz Kine sletjeti u Zračnu luku Dubrovnik.

No s obzirom na pandemiju koronavirusa, pristigli kineski radnici neće odmah ići na gradilište, nego će prvo morati proći samoizolaciju. Tako u CRBC-u kažu da će tih 150 osoba nakon što dođu u Hrvatsku biti smješteno u hotelu koji su rezervirali za 14-dnevnu samoizolaciju.

Iako je prvobitno bilo planirano da tri hrvatska inžinjera, koja trebaju u kineskim pogonima provjeriti kvalitet proizvodnje nosive čelične konstrukcije za Pelješki most, u Kinu odu povratnim letom kojim bi došli kineski radnici, oni su ipak u međuvremenu otputovali u Kinu. U CRBC-u su kazali da su ti inžinjeri putničkim letom stigli u Kinu 15. jula.

U Hrvatskim cestama kažu da je CRBC za tri nadzorna inžinjera organizirao put čim je bio moguć prvi komercijalni let za Kinu nakon što je zračni promet bio obustavljen zbog izbijanja pandemije. Oni su u Kinu otišli letom iz Brisela, a sada i oni moraju biti u 14-dnevnoj samoizolaciji. Ta tri inžinjera u Kini će biti do 10. oktobra, kad bi ih trebali zamijeniti njihovi kolege i to bi, kažu u Cestama, trebala biti posljednja grupa inžinjera koja će u kineskim pogonima kontrolirati kvalitet proizvodnje rasponske konstrukcije.

Dolaskom kineskih radnika u Hrvatsku i hrvatskih inžinjera u Kinu tako je riješen najveći problem koji je pandemija koronavirusa uzrokovala na gradilištu Pelješkog mosta.

Naime, prvih 29 segmenata čelične rasponske konstrukcije stiglo je iz Kine na gradilište mosta krajem februara, no zbog pandemije u Hrvatsku nisu mogli doći i varioci iz Kine. Isto tako u Kinu nisu mogli ići nadzorni inžinjeri pa nije mogla biti isporučena ni nova pošiljka segmenata rasponske konstrukcije.

Također, zbog koronavirusa neko je vrijeme proizvodnja u kineskim pogonima u kojima se proizvode dijelovi za Pelješki most bila obustavljena. No sad je za put prema Hrvatskoj već spremno 28 novih segmenata koji će, kako su nam kazali u CRBC-u, nakon provjere kvaliteta biti ukrcani u brod za Hrvatsku krajem augusta.

Posljednji brod bi početkom 2021. u HC-u kažu da bi nakon toga krenuo i treći od ukupno pet brodova koji trebaju dovesti segmente rasponske konstrukcije iz Kine.

Ako sve bude teklo po planu, posljednji brod bi trebao na gradilište stići početkom iduće godine. Inače, na gradilištu Pelješkog mosta i dalje se provode stroge epidemiološke mjere pa na ulazu osoba u skafanderu svima mjere temperaturu. A na gradilište ulaze samo oni koji moraju.

Kineski varioci i radnici koji će uskoro stići u Hrvatsku nakon samoizolacije će biti smješteni u kampu na gradilištu. Dolaskom kineskih varilaca neće biti potrebe za variocima Brodosplita na Pelješkom mostu, s kojima je CRBC pregovarao i što je bio rezervni plan ako u skoro vrijeme ne stignu radnici iz Kine.