Septembar u Rovinju
16

Ricov i Vrdoljak: Na Weekend Media Festivalu vjerujemo da ova regija može bolje

Dž. L.
Tomo Ricov i Nikola Vrdoljak
Tomo Ricov i Nikola Vrdoljak
Ovogodišnji, 12. po redu Weekend Media Festival od 19. do 22. septembra u prekrasnom Rovinju još jednom će okupiti najrelevantnije stručnjake komunikacijske industrije iz čitave regije. O festivalu, njegovoj historiji i razvoju, ovogodišnjem programu i svemu što nam pripremaju otkrili su nam direktor festivala Tomo Ricov i direktor programa festivala Nikola Vrdoljak.

Pod sloganom "Mir, ljubav i komunikacija", ovog septembra u Rovinju očekuju se brojna predavanja, paneli i radionice sa raznim temama, od streaming servisa i utjecaja tehnologije, do iseljavanja iz Hrvatske i promjena u novinarstvu.

Uvijek više i bolje

Rekordan broj posjetitelja, zanimljivi paneli s utjecajnim govornicima ili najveći događaj medijske industrije u jugoistočnoj Evropi, samo su dijelovi onoga što opisuje Weekend Media Festivala.

Tomo Ricov
Tomo Ricov

Ricov nam na početku razgovora govori kako iz godine u godinu dižu ljestvicu u svakom pogledu - programskom, produkcijskom i zabavnom. U suprotnom, kaže, festival ne bi imao smisla.

"Kad smo osmišljavali ovaj projekt očekivanja su nam bila skromnija od konačnog rezultata. Nismo zapravo znali kolika je potreba za festivalom tog tipa, hoće li uopće doći netko iz Slovenije ili Srbije. Bili bismo sretni s 400 posjetitelja prve godine, a došlo ih je 1.400. S godinama smo rasli tako da danas kroz tri dana kroz festival prođe oko 15.000 posjetitelja. Pripreme u nekim segmentima, kao izboru tema programa, traju cijele godine, dok intenzivne pripreme počinju tri, četiri mjeseca prije festivala", priča nam Ricov.

Ove godine, dodaje prvi čovjek festivala, smišljaju nešto novo i originalno kako bi potvrdili titulu najvećeg regionalnog komunikacijskog festivala.

"U svakom slučaju, čini se da je kombinacija predavanja, opuštenog druženja, zabave, ambijenta, lokacije i programa Weekenda dobar miks koji se uspješno održao do danas. Pedesetogodišnjica je čuvenog festivala Woodstock i mislimo da su njegove poruke danas jednako aktuelne kao i davne 1969. godine. U vrijeme rastućeg populizma, svijetu stvarno treba više mira i ljubavi", ističe Ricov.

Brojne teme naći će se na listi Weekenda u septembru, počevši od Netflixa na panelu "Streaming wars" koji je toliko promijenio način na koji gledamo televizijski sadržaj da nam se čini kako 2019. godine svi izlaze s vlastitim streaming servisima, do diskusije kako stvoriti dobar dječji sadržaj. Neke od najzanimljivijih izdvaja nam Nikola Vrdoljak.

"Na panelu 'Data vs Insights' pričamo o ogromnim količinama podataka kojima danas imamo pristup, a na panelu 'Mark izdrži: Kako će Zuckerberg&friends preživjeti globalni techlash' razmišljamo o ogromnom techlashu, reakciji društva i tržišta na preveliku dominaciju tehnoloških giganata. Panel 'Kako preživjeti seks, laži i nekretnine' će zasigurno podići prašinu, a bavi se temom političkih komunikacijskih promašaja kojima svakodnevno svjedočimo. Imamo i panel naziva 'Spotlight' na kojem će se raspravljati zašto pada povjerenje u medije i koje su posljedice za društvo. Stiže nam i jedan od najznačajnijih biznismena u industriji luksuznih brendova, kojeg nazivaju i spasiteljem švicarske industrije satova, legendarni čelnik Tag Heuera i Hublota Jean-Claude Biver. On će održati predavanje u sklopu Weekend Masterclassa u prestižnom Grand Park Hotelu Rovinj", najavljuje Vrdoljak.

I ove godine dio programa Weekenda posvećen je najmlađima, a već se spominje kako bi veliku pažnju moglo privući predavanje Ranka Rajovića o odgoju djece u digitalnom dobu.

"Rajović će kroz predavanje 'Djeca i digitalno doba: Kako igrom razvijati djetetov IQ' objasniti kako roditelji i učitelji kroz igru djeci mogu pomoći da dosegnu svoj maksimum i pametno se služe tehnologijom, a o sadržaju za digitalne generacije ćemo pričati i na panelu 'Kids, kids, kids: kako stvoriti dobar dječji sadržaj?'", otkriva nam Ricov.

Moderni marketing

Kao stručnjak u oblasti digitalnog marketinga i medija koji već dugo niže uspjehe, Vrdoljak nam kaže kako su na našim prostorima danas mnoge napredne tehnologije na periferiji ili poluperiferiji ili su nedostupne zbog cijene i (ne)znanja.

"Tržišta su nam mala i rascjepkana pa je teško doći do isplativosti, a time je teško i razviti talente. Trudimo se ne biti baš na kraju hranidbenog lanca pa i vidimo neke dobre primjere, ali teško je pobjeći od vlastitog konteksta", ističe Vrdoljak.

Nikola Vrdoljak
Nikola Vrdoljak

Moderni marketing danas je pun izazova koje je potrebno prevladati, a publika postaje sve zahtjevnija. Marketinški stručnjaci često ističu kako je vrijeme da zaboravimo na letke, bilborde ili TV reklame te da energiju u potpunosti usmjerimo na digitalni marketing i marketing influencera. S druge strane, Vrdoljak kaže kako je vrijeme da marketing prestane ometati ljude i postane sadržaj koji ljudi žele.

"U medijima novac uvijek prati našu pažnju. Ako svaki dan provedete većinu vremena na mobitelu ili gledajući Netflix, tamo će doći i ulaganja. Nema brige za digitalni marketing jer svi smo duboko uronjeni u digitalne medije", jasan je Vrdoljak.

Direktor programa Weekend media Festivala često je govorio i o društvenim posljedicama velikih tehnoloških promjena. Govori nam kako se danas sve promijenilo.

"Digitalna bomba je eksplodirala i sad se valovi dižu pa ćemo pratiti posljedice. Povratka na staro nema. Jednom kad je u selo došla struja i rasvjeta, ništa više nije bilo isto koliko god se stare babe žalile. Siguran sam da se mogu napraviti i dobre poveznice navedenih promjena i rasta nejednakosti ili izbora Trumpa i mnogih drugih sličnih redikula. A tek smo krenuli", rekao nam je Vrdoljak.

Povezali regiju

Na pitanje šta smatra najvećim uspjehom Weekend Media Festivala, Vrdoljak nam odgovara: "Povezali smo regiju i stvorili prostor pozitive i suradnje. Na Weekendu stvarno vjerujem da ova regija može bolje."

Direktor festivala Tomo Ricov dodaje kako je Weekend Media festival savršen primjer međusobnog povezivanja jer počiva na ideji da se na jednom mjestu okupi regionalna medijska i kreativna industrija.

"Htjeli smo stvoriti mjesto na kojem ljudi iz komunikacijske i medijske industrije mogu saznati najnovije trendove, poslušati strana iskustva koja se događaju oko nas te da se pritom i dobre zabave u jednom jedinstvenom ambijentu. To nam je, srećom, i pošlo za rukom pa tako Weekend danas predstavlja jedinstvenu priliku za networking i sklapanje poslova u opuštenoj atmosferi", kaže Ricov.

Weekend Media Festival pored edukativnih sadržaja sigurno će i ove godine donijeti odličnu zabavu. Tako će Rovinj od 19. do 22. septembra biti centar zabavnih dešavanja.

"Weekend tulumi su legendarni, o njima se priča još mjesecima nakon festivala. Njih objavljujemo zadnje, jer u ovoj fazi želimo staviti naglasak na službeni program. Mogu samo reći da nas i ovog puta u Rovinju očekuje bogat glazbeni program i druženje do dugo u noć", zaključio je Ricov na kraju razgovora.