Za sada se održavaju
45

Ukoliko se nastavi rast cijena goriva, morat će rasti i cijene prijevoza putnika i transporta robe

M. P.
Poskupljenje karata bilo bi veliki udar na građane BiH
Poskupljenje karata bilo bi veliki udar na građane BiH
Povećanje cijena goriva, koje traje već duži period, utječe i na brojna druga poskupljenja, a među onima na koje ovo poskupljenje najviše utječe su prijevoznici, kojima je gorivo jedno od osnovnih sredstava za rad.

Kako je za Klix.ba kazao Safudin Čengić, direktor kompanije Centrotrans, u ovoj kompaniji prije nekoliko dana su održali sastanak na kojem su razgovarali o mogućnosti povećanja cijena usluga prijevoza.

"Iako je vrlo teško opstati i nastaviti aktivnosti, ostati na pozitivnom poslovanju, Centrotrans do sada nije povećavao cijene svojih usluga. Nedavno smo napravili analizu stanja i zaključili smo da ne bi bilo dobro da sada povećamo cijene iz razloga što su korisnici naših usluga osobe čiji bi budžet itekako osjetio bilo kakvo povećanje cijena karata. Stoga smo donijeli odluku da nećemo povećavati cijene do 15. februara, osim u slučaju da ne dođe do drastičnog rasta cijena gasa i goriva, kada bismo morali ponovo razmotriti tu odluku", kazao nam je Čengić.

Međutim, pojedini međunarodni cestovni prijevoznici tereta još prije nekoliko mjeseci morali su povećati cijene svojih usluga. Kako nam je kazao Zijad Sinanović iz Udruženja međunarodnih cestovnih prijevoznika tereta Vanjskotrgovinske komore BiH, prijevoznici su još u oktobru obavijestili kako će morati povećavati cijene transporta, a tražili su i rješenje određenih problema kako do drastičnog povećanja njihovih usluga ne bi došlo.

"Radi se o cijelom setu inicijativa koje su upućivane nadležnim organima u cilju osiguranja uslova poslovanja, barem približno jednakim uslovima poslovanja prijevoznika u drugim zemljama, a među kojima se može izdvojiti povrat dijela akcize na pogonsko gorivo u cestovnom transportu, osiguranje povrata PDV-a na gorivo u drugim državama, subvencioniranje nabavke ekološki prihvatljivih vozila, smanjenje zadržavanja na graničnim prijelazima i carinskim terminalima, osiguranje radnog vremena fitosanitarnih i veterinarskih inspekcija u skladu s potrebama privrednika. Prijevoznici traže i znatno smanjenje visine naknada na carinskim terminalima, eliminisanje pojedinih naknada u postupku tehničkog pregleda i registracije vozila, olakšavanje pristupa profesiji vozača eliminisanjem nepotrebnih i skupih preduslova, osiguranje pristupa BiH sistemu EU digitalnog covid certifikata i tako dalje", kazao je Sinanović.

S obzirom na to da, istakao je Sinanović, nijedna od pomenutih inicijativa nije naišla na razumijevanje nadležnih vlasti, neminovno je da novim poskupljenjima goriva dođe i do poskupljenja cijena transporta.

Osim već pomenutih problema prijevoznika, Sinanović je istakao i višegodišnji problem s kojim se suočavaju prijevoznici, a to je postojanje krutih režima dozvola za transport, čak i s onim državama koje su najznačajniji trgovinski partneri BiH, u smislu postojanja vrlo ograničenih kvota transportnih dozvola koje se odobravaju BiH.

"Postojanje ograničenih kvota transportnih dozvola za bilateralni prijevoz između dvije države koje žele međusobno unapređivati razmjenu robe i repromaterijala, zaista predstavlja nepotrebno administriranje i barijeru", zaključio je Sinanović.