Poboljšanje usluga
31

Šta će građani i kompanije dobiti digitalnim potpisom Uprave za indirektno oporezivanje

B. R.
Digitalni potpis uručen resornom ministru Edinu Forti (Foto: I. Š./Klix.ba)
Digitalni potpis uručen resornom ministru Edinu Forti (Foto: I. Š./Klix.ba)
Uprava za indirektno oporezivanje (UIO) je Ministarstvu komunikacija i prometa Bosne i Hercegovine nedavno uručila digitalni kvalifikovani potpis. Resorni ministar Edin Forto (NS) je izjavio da će se ovim olakšati rad ministarstva. No, šta će dobiti građani?
U UIO su napomenuli da oni ovaj oblik potpisa upotrebljavaju duže od godinu dana. U prilog tome su naveli da špediteri elektronski podnose prijave (NCTS) te da veliki broj obveznika od juna 2023. elektronski podnose poreske prijave. Najavili su da očekuju da će od početka ove godine biti omogućeno da i ostali obveznici elektronski podnose poreske prijave. Objasnili su šta će primjena digitalnog potpisa značiti za građane i privredne subjekte.

"Brža i efikasnija komunikacija s UIO, brže podnošenje tranzitnih deklaracija i poreskih prijava, ušteda u vremenu i materijalu (papiru), a istovremeno je omogućen prelazak na bespapirno poslovanje. UIO u skorijoj budućnosti planira da se digitalni potpis koristi i za podnošenje uvoznih i izvoznih carinskih prijava, kao i za podnošenje zahtjeva za izdavanje uvjerenja o izmirenim obavezama te ostalih uvjerenja koja izdaje UIO", ukazali su u odgovoru za Klix.ba.

Naglasili su da digitalni potpis pravno predstavlja zamjenu za tradicionalni, svojeručni potpis na elektronskim dokumentima.

"Tako da se primjenom ovog potpisa omogućava i siguran potpis za elektronske dokumente, čime se smanjuje potreba za papirnim dokumentima", dodaju.

U UIO su odgovorili na pitanje da li će građani i privredni subjekti morati nešto uraditi sa svoje strane kako bi imali benefite od digitalnog potpisa.

"Kako bi građani i privredni subjekti mogli koristiti dostupne elektronske usluge i servise uz upotrebu kvalifikovane elektronske potvrde, neophodno je da ih osiguraju kod akreditovanih ovjerilaca kvalifikovanih elektronskih potvrda, u skladu sa Zakonom o digitalnom potpisu Bosne i Hercegovine", ukazali su.

Također su napomenuli da je i UIO jedan od akreditovanih ovjerilaca za izdavanje kvalifikovanih elektronskih potvrda. Pozvali su ostale institucije u Bosni i Hercegovini da omoguće elektronske usluge koje će se moći koristiti uz upotrebu digitalnog kvalifikovanog potpisa.

"Svaka državna, entitetska, kantonalna i općinska institucija treba da unaprijedi postojeće ili razvije nove elektronske usluge i servise kojima se unapređuje komunikacija s građanima i/ili privrednim subjektima upotrebom digitalnog kvalifikovanog potpisa", poručili su.

Ukazali su da to podrazumijeva ulaganja i unapređenja postojećih aplikacija i elektronskih servisa, sistema za upravljanje elektronskim dokumentima (DMS) te prilagođavanje pravnih propisa.

Kako su konstatovali u UIO, kada sve institucije ponude nove elektronske usluge, oni koji su već od UIO dobili digitalni kvalifikovani potpis moći će taj potpis koristiti za potpisivanje svih ostalih dokumenata u komunikaciji s bilo kojom institucijom u Bosni i Hercegovini.