Održan sastanak
9

Privrednici traže izmjenu trase autoceste od Tuzle do Orašja

A. K.
Detalj sa sastanka u Tuzli (Foto: Vlada TK)
Detalj sa sastanka u Tuzli (Foto: Vlada TK)
Lokalne zajednice uz Vladu TK preuzele su na sebe obavezu izrade saobraćajne studije za izgradnju autoceste od Tuzle do Orašja koja će obuhvatiti i područje Brčko distrikta, a na posljednjem sastanku zatražena je izmjena ranije predviđene trase.

Naime, planirana trasa autoceste Tuzla - Brčko - Orašje bila je tema današnjeg sastanka premijera Tuzlanskog kantona Kadrije Hodžića, kantonalnog ministra trgovine turizma i saobraćaja Hamze Bešića i predstavnika Ministarstva prostornog uređenja i zaštite okolice TK sa gradonačelnikom Gradačca Edisom Dervišagićem i predstavnicima Općine Srebrenik te poslodavcima i privrednicima sa područja Gradačca i Srebrenika.

Kako je istaknuto na sastanku, prva dionica trase od Tuzle do Čanića je nesporna i svi sudionici podržavaju i zainteresirani su za što skoriji početak radova na njenog izgradnji. Međutim, slijedeća dionica trase, prema riječima učesnika današnjeg sastanka, ne zadovoljava interese Srebrenika i Gradačca, niti su ove lokalne zajednice bile uopće konsultirane prilikom izrade idejnog rješenja trase.

"Domen kantonalnih institucija je izrada Prostornog plana i prostorno planiranja. Sve ostale aktivnosti u vezi s projektovanjem i realizacijom realiziraju federalne institucije i Javnog preduzeća Autoceste FBiH, ali učinit ćemo sve što je u našoj moći da, dok traju radovi na prvoj dionici Tuzla – Čanići, koja nije sporna, radimo na doradi idejnog rješenja i usaglasimo izmjenu drugog dijela trase te da ga približimo interesima Srebrenika i Gradačca. To je naša obaveza prema privrednicima i građanima našeg kantona koji žive u Gradačcu i Srebreniku", kazao je Hodžić.

Konačan cilj je postići da izgradnja autoceste Tuzla - Brčko - Orašje, bude potpuno u funkciji građana i privrede Tuzlanskog kantona. U tom smislu Hodžić je istaknuo da će Vlada TK pripremiti svu potrebnu dokumentaciju i neophodne izmjene Prostornog plana te kao tačke prolaska trase nakon Čanića predvidjeti Srebrenik i Ormanicu, odakle bi trasa nastavila dalje prema Brčkom.

"Srebrenik i Gradačac u potpunosti podržavaju dosadašnje aktivnosti na realizaciji ovog historijskog projekta, ali nisu zadovoljni predviđenom dionicom trase autoceste Tuzla - Brčko. Trenutno planirana trasa zaobilazi interese građana i privrede Gradačca i Srebrenika i ove lokalne zajednice od te trase ne bi imale velike koristi. Očekujemo da Vlada pokaže razumijevanje prema ovoj našoj inicijativi, da zastupa naše interese da se omogući kvalitetan pristup i ovih lokalnih zajednica ovoj autocesti. S tim u vezi smatramo da bi bilo najbolje pristupiti izmjeni trase", kazao je Dervišagić.

U prilog ovoj inicijativi govori i činjenica da je izvoz sa područja Gradačca u protekloj godini dostigao gotovo 450 miliona KM, što je za skoro 100 miliona više u odnosu na prethodnu 2020. godinu te bi se kvalitetnijim povezivanjem na savremenu putnu mrežu stvorili preduslovi za još brži razvoj Gradačca i Srebrenika, zatim Gračanice te u konačnici cijelog Tuzlanskog kantona.