Dužina 40,7 kilometara
153

Ozvaničen početak gradnje autoputa Banja Luka - Prijedor

D. Be.
U Orlovcima kod Prijedora danas je ozvaničen početak realizacije projekta izgradnje autoputa Banja Luka - Prijedor - Bosanski Novi.

Autoput Banjaluka - Prijedor bit će dug 40,7 kilometara, a vrijednost projekta je 297 miliona eura. Riječ je o početku izgradnje prve faze autoputa Banja Luka - Prijedor.

Svečanosti su prisustvovali predsjednik Narodne skupštine RS-a Nedeljko Čubrilović, premijer Radovan Višković, ministar saobraćaja i veza Nedeljko Ćorić, direktor Autoputeva Dušan Topić i predstavnici kineske kompanija Shandong Hi-Speed International, prenosi RTRS.

Višković je rekao da su danas u Orlovcima na početku historijskog projekta početka realizacije izgradnje autoputa, čime se stvara nova perspektiva za više od pola miliona stanovnika.

On je istakao da se otvara jedna od najvećih poslijeratnih investicija na ovom prostoru, vrijedna više od 600 miliona KM.

"Duboko sam uvjeren da će naš kineski partner izvesti radove u predviđenom roku od tri godine i da ćemo krajem 2024. godine biti u prilici da kažemo da su Banja Luka i Prijedor povezani modernim autoputem", rekao je premijer RS-a.

Direktor Autoputeva Republike Srpske rekao je da izgradnja ovog autoputa donosi napredak u svakom pogledu, da se otvaraju se nove šanse za investicije, nova radna mjesta i rast standarda i mogućnosti.

"Treba naglasiti i značaj poboljšanja bezbjednosti u saobraćaju jer svi znamo da je postojeći put između Prijedora i Banja Luke veoma opterećen i tokom prethodnih godina imali smo veliki broj teških saobraćajnih nezgoda", rekao je Topić.

On je naglasio da je ovo prvi projekat koji se potpisuje i realizuje sa kineskim partnerom u oblasti izgradnje autoputeva u RS-u.

Ambasador Kine u BiH Ji Ping, istakao je da autoput Banja Luka -Prijedor nije samo prvi investicioni projekat kineske kompanije u BiH.

"Otvaranje ovog projekta je korak ka još višem nivou naše saradnje u ekonomiji", rekao je Ping.

On je dodao da je uloga transporta veoma značajna u cjelokupnom društvenom razvoju i iskustvo iz proteklih četrdesetak godina potvrđuje da su transport i saobraćaj mnogo doprinijeli rastu kineske ekonomije.