16,9 miliona eura
25

Mercator udvostručio dobit u prvih šest mjeseci 2018.

Klix.ba
Foto: EPA-EFE
Foto: EPA-EFE
U prvoj polovini 2018. godine Mercator grupa više je nego udvostručila dobit iz osnovne djelatnosti, koja je iznosila 16,9 miliona eura

Grupa je zabilježila rast od 6,6 posto u odnosu na isto razdoblje prethodne godine, dok je normalizirana EBITDA ostvarila 48,1 miliona eura, što predstavlja povećanje od 6,1 miliona eura ili 14,6 posto u odnosu na isto razdoblje prethodne godine. Neto dobit Grupe Mercator u tom razdoblju iznosila je 6,1 miliona više nego usporedivi rezultat u istom razdoblju prethodne godine, u iznosu od 1,5 miliona eura. Nadzorni odbor, koji je uzeo u obzir polugodišnje poslovanje, nije raspravljao o imenovanju novog predsjednika Nadzornog odbora na sjednici, dok je matično društvo Poslovni sistem Mercator zatvorilo polugodište s neto dobiti od 9,3 milijuna eura.

Operativna dobit Mercator Grupe je dvostruko veća u usporedbi s istim razdobljem prethodne godine

U prvoj polovici 2018. godine, Mercator Grupa je poboljšala poslovnu učinkovitost i učinkovitost poslovanja, što se odražava u višoj operativnoj dobiti, većoj dobiti i višoj EBITDA. Dobit iz poslovanja u prvoj polovici 2018. godine iznosila je 16,9 miliona eura, što je više nego udvostručeno u odnosu na usporedivi ishod istog razdoblja prethodne godine. Neto dobit Grupe Mercator u tom je razdoblju veća za 6,1 milion eura od usporedive dobiti u istom razdoblju prethodne godine u iznosu od 1,5 miliona eura, dok je u istom razdoblju prošle godine Mercator Grupa poslovala s gubitkom od 4,6 miliona eura.

EBITDA Grupe Mercator iznosila je 50,5 miliona eura u prvoj polovici 2018. godine, a u istom razdoblju prethodne godine 44,6 miliona eura . Poboljšane aktivnosti također se odražavaju u višoj marži EBITDA, što je porast za 0,5 posto. Normalizirana EBITDA Grupe Mercator je u prvom polugodištu 2018. godine je 48,1 miliona eura, i predstavlja povećanje od 6,1 miliona eura, u odnosu na usporedive rezultate u istom razdoblju prošle godine, dok je 4,5 posto normalizirana EBITDA marža i predstavlja povećanje od 0,5 posto.

Također, veći EBITDA tvrtke Poslovni sistem Mercator, d. d., u iznosu od 36,9 miliona eura, što je 4,7 posto više nego u istom razdoblju prethodne godine.

Normalizirana EBITDA povećana je u prvoj polovici 2018. godine za 3,4 miliona eura, a 38,3 miliona eura u odnosu na isto razdoblje prethodne godine, dok je 6,7 posto normalizirana EBITDA marža porasla je za 0,7%. Prvu polovinu 2018. godine matično društvo Mercator Grupe završila je s 9,3 miliona eura čiste dobiti.

"Nova strategija i orijentacija Mercatora kao najboljeg lokalnog distributera na svim tržištima na kojima poslujemo očito daje rezultate. Učinkovitost će biti poboljšana razduživanjem i provedbi razvojnih projekata, među kojima je, naravno, novi logistički i distribucijski centar u Ljubljani”, rekao je Tomislav Čizmić, predsjednik Uprave Mercator Grupe.

Nastavljaju se pozitivni trendovi u maloprodajnoj djelatnosti

Nova strategija, novi koncept prodavnica, renoviranje prodavnica i poboljšana konkurentnost usluga, pokazuju pozitivne rezultate u maloprodaji, glavnom poslovanju Mercatora. Najvažnija grupa Mercator Grupe ostaje najveća u Sloveniji, gdje je Grupa zabilježila porast od 0,8 posto u prihodima, a Srbija s 1,1 posto većim prihodima u trgovini na malo u odnosu na isto razdoblje prethodne godine.

Smanjenje zaduženosti i briga o dugoročnoj održivoj finansijskoj strukturi

Na dan 30. juna 2018. neto finansijski dug Grupe Mercator iznosio je 771,1 milion eura, što je za 80,8 miliona eura manje nego na dan 30. juna 2017. godine. U 2018. godini, Mercator je izvršio sve svoje obaveze prema finansijskim i poslovnim partnerima u skladu sa dogovorenim uslovima.

Ključni cilj ostaje veća profitabilnost

Grupa Mercator ostaje fokusirana na osnovnu djelatnost poslovanja sa ključnim ciljem poboljšanja profitabilnosti u budućnosti. Istovremeno, u središtu Mercatorove aktivnosti, ostaje briga za potrošače sa ponudom najboljih proizvoda i usluga koje on želi i treba svaki dan, stvarajući savremeno prodajno okruženje za svoje trgovine, dopunjenu i obogaćenu ponudu svakodnevnih potrošačkih proizvoda.