Privreda
2

Matan Žarić: Elektroprenos BiH mora raditi bez politike i halabuke

Anadolija
Matan Žarić (Foto: Anadolija)
Matan Žarić (Foto: Anadolija)
Novi direktor Elektroprenosa Bosne i Hercegovine Matan Žarić kazao je kako nema namjeru biti na čelu te kompanije ukoliko će situacija u njoj biti kao do sada, te da želi da radi na uređenju elektroenergetskog sistema na kojem se u proteklih skoro sedam godina nije gotovo ništa radilo.

Vjeruje da novih blokada u Elektroprenosu BiH neće biti.

Žarić bi, kako kaže u prvom istupu u javnosti nakon imenovanja, trebao na dužnost da stupi nakon blagdana, a nakon što budu obavljene sve potrebne formalnosti.

"Skupština je danas donijela određene zaključke, a to je, prije svega, da se u roku dva mjeseca izabere nova uprava kompanije, da se raspiše konkurs za izvršne direktore, da se isti provede u roku dva mjeseca, te da se u roku od 90 dana donesu svi provedeni planovi. Dakle, planovi investicija i sve drugo. Što je značajno, Skupština je donijela zaključak da sa novom upravom sjeda svakih 60 dana i da se eventualne blokade eliminiraju", kazao je Žarić za agenciju Anadolija.

Kazao je kako će najprije u roku obaviti sve zadatke Skupštine Elektroprenosa BiH, te i nastaviti planirane aktivnosti.

"Potom ću krenuti u realizaciju svih ostalih poslova. Čim se usvoje planovi, otvara se prostor za rad. Meni je cilj da Elektroprenos BiH ne bude slučaj u energetskom sektoru, jer nema potrebe za tim. Ako se bude radilo na način kako se radilo do sada, ja nemam namjeru tamo raditi. Dakle, imam namjeru se povući i dati prostor nekome drugom. Moj je cilj da  Elektroprenos BiH radi kako treba", naglasio je. 

Zbog nemogućnosti dogovora oko 300 miliona KM, koliko je tokom sedam godina kroz tarifu prikupio Elektroprenos BiH, ova kompanija je zapala u težak položaj.

O spornoj raspodjeli sredstava Žarić kaže:

"S moje pozicije, volio bih da sredstva ostanu tu, ali dioničari imaju  pravo da predlože raspodjelu onako kako hoće. Naše je da radimo u skladu sa zakonom. Vidite, u najbolje dane rada Elektroprenosa, dakle i prije rata, pa i kad su postojala tri prenosa,  maksimalna ulaganja su bila 50 do 60  miliona maraka. Praktično, ta sredstva su se i sada tu akumulirala. Daj Bože da mi ta sredstva implementiramo. Drugim riječima, niti će entiteti ostati živ s tim sredstvima, niti će Elektroprenos BiH propasti bez njih", stav je Žarića.

Nadalje, on je dodao kako je neophodno da se izvrši prijem mnogo radnika, pogotovo električara.

"Došlo se u situaciju da se praktično nema više ko penjati na stubove. Mreža je održana, nije toliko kritična, ali... U energetici se zna, postoje neki kriteriji. Kada je mreža opterećena 80 posto na određenom području, mora se mijenjati. Potom, prođe rok određenih kapaciteta, uređaja od 35 godina, i to se mora mijenjati. Dakle, nastao je zastoj. Zadnjih šest godina to nije praćeno. Interventno neke stvar moramo uraditi. Treba raditi nove trafostanice, pratiti autoput i niz drugih stvari. To je prioritet", kaže Žarić.

Također, on je kazao kako su u upravi Elektroprenosa BiH radili stručni i kvalitetni ljudi koji su dugo u energetskom sektoru.

"Međutim, oni nisu radili iz nekih drugih, političkih razloga. Meni će biti cilj da to eliminiram. Praktično da se Elektroprenos BiH svede na poziciju jednog  subjekta u energetici koji će raditi bez halabuke", zaključio je Žarić.