Najpogođeniji sektor
87

Kako su sarajevski hotelijeri preživjeli pandemiju: Ko već radi i kako dolaze do gostiju

R. D.
Fotografija: Shutterstock
Fotografija: Shutterstock
Nema sektora koji je pandemijom koronavorisa bio pogođen kao što je hotelski. Granice i aerodromi su zatvoreni, dolazak gostiju potpuno onemogućen, a gubici ogromi. Iako neka ograničenja još uvijek stoje, dolazak stranih gostiju ide na kapaljku, ovaj sektor se budi.

Nermina Sefer, direktorica Hotela Hills, za Klix.ba kaže kako je pandemija koronavirusa potpuno paralisala hotelijere. Iako hotelijerima zvanično nije bio zabranjen rad, hoteli u Sarajevu, pa i njihovi hoteli Hills i Hollywood su bili potpuno prazni jer nam je rad indirektno bio zabranjen.

"Kada zatvorite granice, međunarodni aerodrom, zabranite ulazak stranaca u državu, uvedete policijski sat, zatvorite javna kupališta, wellness i spa centre koji su sastavni dio našeg poslovanja, naravno da će hoteli biti prazni iako vam zvanično rad nije zabranjen. Iako bilježimo velike gubitke u prošlim mjesecima, blago rečeno katastrofu u poslovanju, ne nedostaje nade da se vraćamo na normalizaciju smještajnih i ostalih sadržaja te da će mjeseci ispred nas donijeti barem dio prošlogodišnjih posjeta našim hotelima Hills i Hollywood", kaže nam Sefer.

Ona dodaje kako je Hotel Hills u punom kapacitetu počeo raditi početkom juna.

"S obzirom na to da posjedujemo velike konferencijske i kongresne kapacitete, gdje možemo poštovati fizičku distancu između učesnika, do sada smo realizovali već nekoliko seminara, konferencija i sastanaka, matura, a uskoro realizujemo i svadbene svečanosti. Moramo istaknuti da je naš Sky bar zbog otvorene terase mjesto svadbenih svečanosti mnogim našim mladencima. Što se tiče smještajnih kapaciteta, trenutno smještajne usluge najviše koriste korporativni klijenti iz država regije te gosti iz Hrvatske i ostalih zemlja regije koji s porodicom provode mali godišnji odmor u hotelu te bazenima Termalne Rivijere", kazala je ona.

Dodaje kako su za ljeto kreirali specijalnu ponudu sa zaista povoljnim cijenama pod nazivom "Provedite ljeto na bazenima Termalne Rivijere Ilidža", koju smo objavili na našim društvenim mrežama, a koja je važeća za goste iz BiH, našu dijasporu te za goste iz zemalja regije i vjerujemo da će naši bazeni biti ljetna destinacija bh. gostiju te regije.

"Nadamo se da će granice biti otvorene i da će normalizacija aviosaobraćaja vratiti Sarajevo na mapu najpoželjnjih destinacija. Ranijih godina smještajne kapacitete tokom ljetnih mjeseci punili su i gosti iz Zaljevskih zemalja. Njihov dolazak ove godine zavisi od aviokonekcija te broja letova, kao i brža procedura i obrada zahtjeva za dobijanje vize i da bi to moglo smanjiti broj dolazaka gostiju iz ovih zemalja. Što se tiče jeseni, za sada imamo dosta upita za nove konferencije i seminare te za relizaciju onih koji nisu mogli iste organizirati proteklih mjeseci. Vjerujemo da je period lošeg poslovanja iza nas te da ćemo mi hotelijeri, zajedno s agencijama i ostalim uslugama vezanim za turizam i ugostiteljstvo imati uspješno ljeto. Mi dosta radimo na promociji destinacije, u kojoj nam i mediji mogu puno pomoći", zaključila je Nermina Sefer.

Iz Swissôtela Sarajevo i Novotela Sarajevo Bristol za Klix.ba kažu kako je cjelokupna hotelska industrija BiH pretrpjela brojna otkazivanja hotelskih noćenja i pružanja usluga za održavanje raznih konferencija, što je predstavljalo iznimno snažan poslovni udarac za hotelijerstvo.

"Ponovno pokretanje poslovnih aktivnosti se očekuje, ali samo pod jasno definisanim okolnostima. Izazov s kojim se susreće cjelokupna hotelska industrija u ovom momentu sistemskog je karaktera. Budući da međunarodno tržište diše zajedno i usklađeno, da se ništa ne dešava u izolaciji, već da je sve povezano, narušeno poslovanje u državama iz kojih dolaze gosti, EU i svijetu, direktno se odražava na turizam i hotelijerstvo u Bosni i Hercegovini. U ovom momentu sve stoji. Poslovne aktivnosti su stavljene na čekanje, a rješenje se nalazi na drugoj strani", kazao je on.

Da bi došlo do ponovnog pokretanja poslovanja, nastavlja, neophodan je prestanak vanrednog stanja u velikom broju država sa kojima poslujemo, liberalizacija prelaska granica, ponovno pokratanje aviosaobraćaja, te otvaranja direktnih linija koje povezuju ključne turističke destinacije sa Sarajevom. Kada se sve navedeno desi, možemo očekivati pokretanje hotelske industrije.

"Pod trenutnim okolnostima, a s ciljem pružanja kontinuiteta poslovanja domaćih i međunarodnih firmi i ambasada, sigurnost naših partnera i gostiju smo stavili na prvo mjesto. Prioritetno smo zaštitili ličnu sigurnost gostiju primjenjujući mjere zaštite, sigurne konferencijske sale, striktne zdravstvene principe i dobre higijenske prakse. Štaviše, menadžment Swissotela Sarajevo i hotela Novotel Sarajevo Bristol je sačuvao značajan broj radnih mjesta te pružio podršku našim uposlenicima za vrijeme trajanja pandemije koronavirusa", objasnila je Emina Šehalić-Fazlagić, generalni direktor hotela Swissotel Sarajevo i hotela Novotel Sarajevo Bristol, koja dodaje kako su Swissotel Sarajevo i hotel Novotel Sarajevo Bristol društveno odgovorni međunarodni brendovi koji uspješno posluju u Sarajevu.

Ajla Dudo, direktorica prodaje Ibis Styles Sarajevo hotela, kaže nam kako su oni počeli raditi sredinom maja, a trenutno rade punim kapacitetom.

"Jedino ne radi wellness centar, sve ostalo radi na način kako dopuštaju prilike. Borimo se i vjerujemo da će biti bolje", kazala nam je Dudo.

Pandemije koronavirusa dovela je do promjena u poslovanju i Malak Regency Hotela.

"Ponukani promijenjenom tržišnom situacijom, u prethodnom periodu smo se fokusirali na lokalno tržište, kojem smo ponudili naše luksuzne usluge po prihvatljivim cijenama. Tržište je prepoznalo naš angažman i imamo lijepu posjećenost našeg Café Orient koji ima divnu natkrivenu baštu, a koja je uvijek bila drag izbor mnogim Sarajkama i Sarajlijama. Poslovni susreti, vjenčanja, rođendani, večere i ručci su već počeli da se organizuju u našem Restoranu Malak, nadaleko poznatom po ukusnim jelima orijentalne, bosanske i internacionalne kuhinje. Pokrenuli smo Pizzeriju Malak, usmjerenu na kućnu dostavu. Spa by Malak, spa, health i fitness centar Malak Regency Hotela, kao i frizerski i kozmetički salon Beauty by Malak su nastavili svoj rad nakon popuštanja vanrednih mjera na radost naših stalnih domaćih klijenata; jer su naše poslovne jedinice hotela otvorene kako za goste hotela, tako i za domaće tržište.", izjavio je Orhan Spahić, generalni menadžer Malak Regency Hotela.