{{error}}
Korisničko ime ili e-mail
Lozinka
ili
Facebook prijava


Unesite e-mail:


Kako je Bosnaplod doživio preporod: Uložili 20 miliona KM i napravili prepoznatljiv bh. brend

30.1.2018. u 09:13
779
80
Kako je Bosnaplod doživio preporod: Uložili 20 miliona KM i napravili prepoznatljiv bh. brend
779
Mnoga bh. preduzeća dovedena su u stečaj lošim upravljanjem, a među njima je bio i brčanski Bosnaplod kojem je grupacija Zeraa Agriculture Investment 2015. godine udahnula novi život.
TEKST SE NASTAVLJA ISPOD OGLASA
Danas je ovo pozitivan primjer oživljavanja posrnulog preduzeća u koje je za dvije godine uloženo više od 20 miliona KM. Na tržište su lansirane linije sokova i džemova Kulin čiju recepturu potpisuju mlade stručnjakinje, za svega nekoliko mjeseci postali su prepoznatljiv brend na bh. tržištu, a počeli su osvajati i svijet.

Zapošljavaju i do 400 radnika



U brčanskom Bosnaplodu danas je u stalnom radnom odnosu 81 osoba te blizu 60 sezonskih radnika, s tim da u vrijeme sezone berbe i prerade voća ovo preduzeće zapošljava i blizu 400 ljudi.

Od 2015. godine do danas grupacija Zeraa Agriculture Investment u ovo preduzeće je uložila više od 20 miliona konvertibilnih maraka, odnosno u infrastrukturu i proizvodne kapacitete, čime su se stvorili uslovi za proizvodnju sokova i džemova pod nazivom Kulin, a koji su svoj put odmah pronašli na bh. policama.

"U 2017. godini smo napravili značajne iskorake, prije svega u otkupu i proizvodnji voća, uspostavili smo vezu s više od 2.500 kooperanata te otkupili više od 5.000 tona voća u lošoj sezoni koja je bila praćena mnogim nepogodama", kazao je direktor Bosnaploda Benjamin Vuković.

Bosnaplod je u ovom trenutku pozicioniran kao jedan od najozbiljnijih regionalnih prerađivača voća.

"U 2018. godini je planirano ulaganje u nove proizvodne pogone i skladišne kapacitete. U planu je i otkup ili proizvodnja na našim plantažama više od 7.000 tona voća", istakao je Vuković.

Kulin sokovi i džemovi postali prepoznatljiv brend



On je posebno ponosan na lansiranje brenda Kulin koji obuhvata linije sokova i džemova.

Sokovi su pripremljeni po jedinstvenoj recepturi, sa stopostotnim udjelom voća, bez aditiva, konzervansa i šećera, a dostupni su u okusu jagode, narandže, breskve, jabuke, višnje i kajsije.

Niskokalorični džemovi se na policama mogu pronaći u teglicama od 440 grama, a posebnu kremastu teksturu prate profinjeni okusi šipurka, maline, jagode, šljive, kajsije ili višnje, protkani komadićima voća.

Jedinstvene recepture sokova i džemova potpisuju mlade inžinjerke Fatima Halilčević i Slađana Arsenić.

"Naša osnovna zamisao je bila kvalitetan proizvod uz potpunu jednostavnost. Sok je veoma jednostavan jer ima malo sastojaka i uglavnom smo koristi sirovine s našeg podneblja, kako bismo što više iskoristili domaće kooperante, odnosno domaću proizvodnju", istakla je rukovoditeljica kontrole kvaliteta Bosnaploda Fatima Halilčević koja je radila na razvoju sokova.

Njena kolegica Slađana Arsenić iz odjela prodaje i razvoja osmislila je recepture za liniju Kulin premium i niskokaloričnih džemova.

"Glavni cilj nam je bio da onaj dobro poznati domaći okus džemova uspijemo dobiti i u velikim proizvodnim linijama i mislim da smo u tome uspjeli. Svi džemovi su s veoma visokim udjelom voća koji ide i do 100 posto, što se može vidjeti kod niskokaloričnog džema od šljive koji je bez šećera. S druge strane, ostali niskokalorični džemovi su s 30 posto rafiniranog šećera, dok premium džemovi sadrže blizu 60 posto šećera, na što smo dosad i navikli", pojasnila je Arsenić.

Prihodi od izvoza



Više od 75 posto prihoda Bosnaplod ostvaruje putem izvoza smrznutog voća te tople prerade ili sušenja voća.

"Najviše izvozimo na tržišta Evropske unije, odnosno u Njemačku, Austriju, Poljsku te djelimično i u Ujedinjeno Kraljevstvo. Također, dogovoren je i izvoz u zemlje Evropske unije, Sjedinjenih Američkih Država te Ujedinjenih Arapskih Emirata", rekao je Vuković.

Razvoj Bosnaploda prepoznala je i lokalna vlast, a načelnika Brčko distrikta Sinišu Milića posebno raduje da su nakon ulaska novog investitora iz ovog preduzeća krenule pozitivne priče.

"Nama je cilj da ovdje imamo i nova radna mjesta, ali i brend po kojem će Brčko biti prepoznatljivo. To je jedan od razloga naše saradnje i nadam se da će ona u bućnosti biti na još kvalitetnijem nivou. Mi ćemo se truditi da Bosnaplodu izađemo ususret onoliko koliko nam zakonske procedure dozvoljavaju na prostoru Brčko distrikta, ali i da na kraju prilagođavamo zakonske propise u onoj mjeri u kojoj to bude moguće", naglasio je Milić.

Pored proizvodnih pogona, ovo brčansko preduzeće se može pohvaliti i dvjema velikim plantažama voća površine 140 hektara na kojima se uzgajaju višnje, šljive, jagod i jabuke.

Natprosječne zimske temperature zraka već su dovele do angažmana grupe radnika koji su u vrijeme boravka ekipe portala Klix.ba bili angažirani na obradi i održavanju zemljišta.

Kada je riječ o planovima za naredni period, osim povećanja broja zaposlenih te investicija koje će dodatno unaprijediti rad Bosnaploda, u proizvodnim pogonima ovog preduzeća nastat će i dvije nove vrste sokova, a asortiman džemova bit će upotpunjen i jednim novim okusom.

Najnovije
Najčitanije
Preporuke
Email adresa: (nije obavezno)

Tekst ispravke: