Privreda
0

Izgradnja dionice Podpaklenik - Kladanj čeka zeleno svjetlo EIB-a

Piše: Nedžad Jamaković
Foto: Arhiv/JP Ceste FBiH
Foto: Arhiv/JP Ceste FBiH
U narednim danima trebali bi biti nastavljeni radovi na izgradnji 4.246 metara dionice magistralnog puta M-18 Podpaklenik - Kladanj, na putu Sarajevo - Tuzla, a samo se čeka da Evropska investiciona banka da zeleno svjetlo na izbor izvođača, firme Strabag, potvrdio je za Klix.ba Filip Vujeva, direktor JP Ceste FBiH koje vodi ovaj projekt čija je ukupna vrijednost 50 miliona KM.

Projekt obuhvata izgradnju dijela ceste u dužini od 4.246 metara, i to četiri mosta ukupne dužine 675 metara, tunel Karaula dužine 902 metra i 2.669 metara trase.

Kako pojašnjavaju iz JP Ceste FBiH, trasa nove ceste napušta postojeću trasu ceste M-18 i za 100 metara je na nižoj nadmorskoj visini što je daleko povoljnije pri eksploataciji i zimskom održavanju. Također, na ovoj dionici trasa nove ceste je za tri kilometra kraća od trase postojeće ceste.

Dionica za prosječnu brzinu 80 km/h

"Najznačajniji efekti koji se očekuju od projekta su poboljšanje uslova odvijanja prometa, uštede u operativnim troškovima vozila, poboljšanje sigurnosti prometa, te uštede u zimskom održavanju. Dionica je projektovana za vožnju čija je prosječna brzina 80 km/h, širina kolovoza je 2x3,25 metara, dok je traka za spora vozila širine tri metra", navode iz JP Ceste FBiH.

Implementacija projekta je podijeljena u dvije faze, u prvoj je predviđena izgradnja dva mosta, M11 i M12, a u drugoj izgradnja još dva mosta, M13 i M14, tunela i trase.

"Kompletna projektna dokumentacija je pripremljena i Federalno ministarstvo prostornog uređenja izdalo je odobrenja za građenje obje faze. U toku je završetak prve faze. Naime, od aprila do decembra prošle godine završeno je građenje mostova M11 i M12 (u ukupnoj dužini 262 metra) i trenutno se prikuplja dokumentacija za provođenje procedure tehničkog prijema i izdavanja upotrebnih dozvola za završene mostove", kazala je za Klix.ba koordinatorica projekta u JP Ceste FBiH Muamera Grebo.

Dodaje kako je JP Ceste FBiH raspisalo međunarodni tender za izbor najpovoljnijeg izvođača i nadzora nad izvođenjem radova za dio druge faze implementacije projekta tj. za izgradnju tunela Karaula i 1.000 metara trase koja povezuje izgrađene mostove M11 i M12 i tunel. Direktor JP Ceste FBiH Filip Vujeva navodi da je za taj posao odabrana firma Strabag, te da se čeka da Evropska investicijska banka kao kreditor da zeleno svjetlo na taj izbor, pa da radovi mogu biti nastavljeni.

Osigurano 10 miliona KM

"Vlada Federacije BiH je obezbjedila dio finansijskih sredstava potrebnih za izgradnju tunela Karaula i 1.000 metara trase u iznosu 10 miliona KM, dok će preostalih 13-14 miliona KM biti osigurano iz kredita EIB-a, čije zeleno svjetlo na izbor izvođača čekamo kako bismo nastavili sa radovima na ovoj dionici, a to očekujemo u narednim danima", rekao je Vujeva za naš portal.

Iz JP Ceste FBiH su naveli kako očekuju da bi čitav projekt trebao biti završen do kraja 2015. godine.